Akty prawne
Pobierz dane XMLAkt prawny: LIV/301/2022Drukuj informacjęAkt prawny: LIV/301/2022Szczegóły informacji
LIV/301/2022
Rodzaj: Uchwała
Status: Obowiązujący
Sesja: LIV/2022
Kadencja: VIII kadencja
Data podjęcia/podpisania: 2022-12-22
Data wejścia w życie: Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko Mazurskiego i obowiązuje od dnia 1 stycznia 2023 r.
Tytuł aktu:
w sprawie uchwalenia budżetu gminy Srokowo na 2023 r.
Na podstawie:
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „c , d oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2022r poz. 559 ze zmianami ) oraz art. 211 , art. 212, art. 214, art. 215, art. 222 , art. 235 , art. 236, art. 237, art. 239, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2022r poz. 1634 z późniejszymi zmianami)
Treść:
Rada Gminy uchwala, co następuje:
§ 1
Dochody budżetu gminy w wysokości 33 615 227,84 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1, z tego:
dochody bieżące w wysokości - 17 005 227,84 zł,
dochody majątkowe w wysokości - 16 610 000,00 zł.
§ 2
1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 39 878 631,84 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2, z tego:
wydatki bieżące w wysokości - 20 571 131,84 zł,
wydatki majątkowe w wysokości - 19 307 500,00 zł.
2. Wydatki majątkowe w kwocie 19 307 500 zł w tym na zadania inwestycyjne w wysokości 18 837 500 zł. oraz pozostałe zadania majątkowe 370 000 zł, rezerwa na zadania inwestycyjne 100 000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 3.
3. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności oraz pozostałe środki pochodzące ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi zgodnie z załącznikiem nr 4.
4. Dochody i wydatki związane z realizacją:
- zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, stanowią załącznik nr 5;
- zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, stanowią załącznik nr 6;
- zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień z administracją rządową załącznik nr 7.
§ 3
Deficyt budżetu wynosi 6 263 404 zł i zostanie pokryty przychodami z kredytem na zadania inwestycyjne w kwocie 2 000 000 zł, nadwyżką z lat ubiegłych w kwocie 4 263 404 zł.
§ 4
Przychody budżetu w wysokości 6 263 404 zł, rozchody w wysokości 0 zł, zgodnie z załącznikiem nr 8.
§ 5
Limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych kredytów, zaciąganych na:
- finansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie – 500 000,00 zł,
- finasowanie planowanego deficytu w kwocie 2 000 000,00 zł
§ 6
1.Ustala się dochody w kwocie 79 585,22 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, oraz wydatki w kwocie 69 524,22 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
2. Ustala się wydatki w kwocie 10 061 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
§ 7
Ustala się dochody i wydatki z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust. 4-6 i art. 403 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r – Prawo ochrony środowiska (Dz. U z 2020 r poz.1219 ze zmianami ) w wysokościach:
- dochody 2500,00 zł,
- wydatki 2 500,00 zł
zgodnie z załącznikiem nr 9.
§ 8
Wydatki budżetu na 2023 obejmują zadania jednostek pomocniczych gminy na łączną kwotę – 288 774,63 zł, w tym ze środków funduszu sołeckiego – na łączną kwotę 288 774,63 zł – zgodnie z załącznikiem nr 10.
§ 9
Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielonych z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, stanowi załącznik nr 11.
§ 10
1. Plan przychodów i kosztów w łącznej kwocie dla samorządowych zakładów budżetowych:
- przychody – 2 581 200 zł, w tym dotacja przedmiotowa z budżetu 852 630 zł,
- koszty – 2 581 200 zł, zgodnie z załącznikiem nr 12.
2. Plan dochodów w łącznej kwocie rachunku dochodów samorządowych jednostek budżetowych prowadzących działalność na podstawie ustawy o systemie oświaty i wydatków nimi sfinansowanych:
- dochody 115 710 zł,
- wydatki 115 710 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 13.
§ 11
Kwota rezerw wynosi 1 170 350 zł. z tego:
1) rezerwa ogólna - 100 000,00 zł,
2) rezerwa celowa na zadania bieżące realizowane z udziałem środków zewnętrznych - 30 000 zł,
3) rezerwa celowa w wysokości 150 000 zł na wydatki związane z zarządzaniem kryzysowym,
4) rezerwa na podwyżki i odprawy emerytalne w jednostkach budżetowych 790 350 zł,
5) rezerwa celowa na zadania inwestycyjne realizowane z udziałem środków zewnętrznych 100 000 zł.
§ 12
Plan przychodów w kwocie 15 610 000 zł oraz plan wydatków w kwocie 15 610 000 zł związanych z realizacją inwestycji z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych, zgodnie z załącznikiem nr 14.
§ 13
Ustala się dochody i wydatki z tytułu opłat za zagospodarowanie odpadów o których mowa w art. 6r ust.1aa , ustawy z dnia 13 września 1996r – o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U z 2020r poz.1439) w wysokościach:
- dochody 0,00 zł
- wydatki 0,00 zł
§ 14
1. Upoważnia się Wójta do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań, określonych w § 5 uchwały na finansowanie przejściowego i planowanego deficytu .
2. Ponadto upoważnia się Wójta do :
1) przekazywania uprawnień jednostkom organizacyjnym gminy do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,
2) dokonywania innych zmian w planie wydatków niż określone w art. 257 ustawy o finansach publicznych, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami, to jest do: dokonywania zmian w planie wydatków bieżących, polegających na dokonywaniu przeniesień wydatków pomiędzy rozdziałami i paragrafami w dziale, z wyłączeniem zmian kwot dotacji,
3) przekazania niektórych uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków innym jednostkom organizacyjnym gminy, tj. do dokonywania zmian w planie finansowym dochodów samorządowej jednostki budżetowej oraz przenoszenia wydatków w planie finansowym jednostki bez zwiększania wynagrodzeń i środków na wydatki majątkowe,
4) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach.
§ 15
Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy Srokowo.
§ 16
Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko Mazurskiego i obowiązuje od dnia 1 stycznia 2023 r.
Wiceprzewodniczący Rady Gminy
Andrzej Kuriata
Załączniki
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Gminy Srokowo |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2022-12-27 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Małgorzata Cwalina |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2022-12-27 16:57:38 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Mariusz Daćko |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2022-12-28 13:49:05 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Mariusz Daćko |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2022-12-28 13:49:05 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 635 raz(y) |