ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Gminy Srokowo
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2012-12-03 12:06:28 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

P R O T O K Ó Ł Nr XXV)12
z obrad XXV sesji Rady Gminy Srokowo
z dnia 26 października 2012r.
miejsce obrad – sala lustrzana Gminnego Ośrodka Kultury w Srokowie.

Pkt.1
Przewodniczący Rady Gminy Aleksander Kamiński o godz. 12:00 otworzył obrady XXV sesji Rady Gminy Srokowo VI kadencji (2010-2014). Powitał Wójta Gminy, Sekretarz Gminy, Pana Dariusza Ślęzaka – pierwszego zastępcę Komendanta Powiatowego Policji w Kętrzynie, Pana Grzegorza Linkiela - kierownika Rewiru Dzielnicowych Komendy Powiatowej w Kętrzynie, Pana Zbigniewa Gałeckiego - kierownika Rewiru Dzielnicowych w Srokowie, Pana Mariusza Staworko z Placówki Straży Granicznej w Barcianach, Wysoką Radę i panią inspektor, radcę prawnego, kierowników jednostek organizacyjnych gminy, panie i panów sołtysów, powitał wszystkie osoby uczestniczące w posiedzeniu sesji.
Następnie na podstawie listy obecności Przewodniczący Rady stwierdził, że w obradach aktualnie uczestniczy 11 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 15 radnych stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji.
Listy obecności radnych oraz gości i sołtysów stanowią załączniki nr 1, 2 i 3 do niniejszego protokołu.
Nieobecni radni: Lucyna Ładziak, Marzena Stolarczyk, Paweł Iwaniura, Franciszek Szepietowski
Zgodnie z § 33 ust. 3 Statutu Gminy Srokowo, Rada Gminy na wniosek Przewodniczącego Rady Gminy powołała sekretarza sesji, którym została jednogłośnie ( 11 gł. „za”) radna Anna Stadnik.

Pkt.2
Przedstawienie porządku obrad – zgłaszanie wniosków o zmianę porządku obrad.

Przewodniczący Rady Gminy poinformował, ze porządek obrad radni otrzymali w ustawowym terminie.
Do porządku obrad nie wniesiono wniosków lub uwag.
Porządek obrad sesji przedstawiał się następująco:
1. Otwarcie XXV sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
2. Przedstawienie porządku obrad – zgłaszanie zmian w porządku obrad.
3. Informacja Wójta Gminy o działalności w okresie międzysesyjnym.
4. Informacja Przewodniczącego Rady Gminy o działalności w okresie międzysesyjnym.
5. Interpelacje i zapytania radnych.
6. Informacja o stanie mienia gminnego za trzy kwartały 2012r.
7. Analiza zobowiązań podatkowych za trzy kwartały 2012r.
8. Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych za rok szkolny 2011)2012.
9. Podjęcie uchwał w sprawach:
9.1. uchwalenia Gminnego Programu ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2013r.,
9.2. uchwalenia Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na 2013r.,
9.3. zmiany uchwały w sprawie ustalenia regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach dla których organem prowadzącym jest gmina Srokowo,
9.4. zmiany uchwały Nr XIX/95/12 Rady Gminy Srokowo z dnia 27 kwietnia 2012r. w sprawie zasad udzielania i rozmiaru zniżek tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycielom, którym powierzono stanowiska kierownicze, zasad zwalniania od obowiązku realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych oraz tygodniowego obowiązkowego wymiaru zajęć nauczycieli pedagogów i logopedów,
9.5. zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Srokowo na lata 2012-2018,
9.6. zmian w budżecie gminy Srokowo na 2012r.,
9.7. rozpatrzenia skargi na działalność Wójta Gminy Srokowo.
10. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
11. Informacja o złożonych oświadczeniach majątkowych.
12. Wolne wnioski, informacje, oświadczenia.
13. Przyjęcie protokołu z XXIV sesji Rady Gminy z dnia 26 września 2012r.
14. Zamknięcie XXV sesji Rady Gminy Srokowo.
Przewodniczący Rady Gminy zamknął pkt. 2 i przystąpił do realizacji pkt.3

Pkt.3
Informacja Wójta Gminy o działalności w okresie międzysesyjnym.

Wójt Gminy Franciszek Andruszkiewicz poinformował, że w okresie między sesjami od 26.09.2012r. do 26.10.2012r. wydał 6 zarządzeń:
1. Zarządzenie nr 39/12 z dnia 30 września 2012r. w sprawie zmiany budżetu Gminy Srokowo na 2012r.
2. Zarządzenie nr 40/12 z dnia 08 października 2012r. w sprawie zmiany budżetu Gminy Srokowo na 2012r.
3. Zarządzenie nr 41/12 z dnia 09 października 2012r. w sprawie zmiany budżetu Gminy Srokowo na 2012r.
4. Zarządzenie nr 42/12 z dnia 23.10.2012r. w sprawie przeznaczenia do sprzedaży w trybie bezprzetargowym nieruchomości stanowiącej własność Gminy Srokowo. ( dot. działki nr 884/8 o pow. 0,0124 ha w Srokowie )
5. Zarządzenie nr 43)12 z dnia 24.10.2012r. w sprawie przeznaczenia do sprzedaży w trybie przetargowym nieruchomości stanowiącej własność Gminy Srokowo. ( dot. działki nr 64)2 o pow, 0,0864 ha, niezabudowanej, położonej w Pieczarkach)
6. Zarządzenie nr 44)12 z dnia 24.10.2012 w sprawie przeznaczenia do sprzedaży w trybie bezprzetargowym nieruchomości stanowiącej własność Gminy Srokowo. ( dot. dz. nr 832)1 o pow. 0,0337 ha położonej w Srokowie )
Do złożonej informacji nie było pytań.
Przewodniczący Rady Gminy zamknął pkt. 3 i przeszedł do realizacji pkt.4.
Godz. 12:07 – na salę obrad przybył radny Franciszek Szepietowski – stan rady 12 radnych.

Pkt. 4
Informacja Przewodniczącego Rady Gminy o działalności w okresie międzysesyjnym.

Przewodniczący Rady Gminy Aleksander Kamiński poinformował, że: 29.09.br. w miejscowości Kąty dokonał lustracji działki nr 1)19, którą jej właściciel zamierzał przekazać mieszkańcom pod plac zabaw, proponowana działka nie spełnia jednak warunków przeznaczenia jej pod plac zabaw lub mini boisko sportowe. Podczas pełnienia poniedziałkowych dyżurów przyjął przedstawicieli stowarzyszenia sportowego„OMET” w sprawie ich trudnej sytuacji finansowej i spraw bieżących związanych z funkcjonowaniem. Rozpoczęły się szkolenia dla organizacji pozarządowych jak pozyskać środki finansowe niezbędne do funkcjonowania i rozwoju sportu, zainteresowanie szkoleniem jest bardzo małe. 15.10.br. wspólnie z Wójtem Gminy uczestniczył w apelu z okazji Święta Edukacji w Gimnazjum Nr w Srokowie. 16. 10.br. uczestniczył w posiedzeniu wspólnym Komisji Finansów i Rozwoju Gospodarczego oraz Komisji Rewizyjnej podczas których analizowano materiały sesyjne.
Do przedstawionej informacji nie było zapytań.
Przewodniczący Rady Gminy zamknął pkt. 4 i przeszedł do realizacji pkt.5.

Pkt. 5
Interpelacje i zapytania radnych.

Przewodniczący Rady Gminy złożył zapytanie, czy nauczyciele w Szkole Podstawowej w Srokowie Filia w Solance mogą już korzystać z pomocy naukowych, które były wcześniej dla nich niedostępne.
Radna Anna Stadnik złożyła zapytanie, czy budowa studni w Bajorach została zakończona i czy podłączona została woda.
Przewodniczący Rady Gminy zamknął pkt. 5. Następnie udzielił głosu Panu Dariuszowi Ślęzakowi z Komendy Powiatowej Policji w Kętrzynie, który poinformował, że po przeanalizowaniu struktury Komendy Powiatowej Policji w Kętrzynie wspólnie z komendantem doszli do wniosku, że istnieje potrzeba reorganizacji struktur. W latach ubiegłych z Komendy Wojewódzkiej Policji w Olsztynie napływały polecenia przeglądu struktur jednostek terenowych, chodziło o posterunki i rewiry dzielnicowych. Poprzez pewne argumenty udało się zachować na tamten czas Rewir Dzielnicowych w Srokowie i w Barcianach. W strukturze Komendy Powiatowej na dzień dzisiejszy nie ma 30 funkcjonariuszy w pracy. Sytuacja w Rewirze Dzielnicowych w Srokowie jest taka, że kierownik Zbigniew Gałecki odchodzi na emeryturę, pozostaje dwóch dzielnicowych. Komendant Powiatowy Policji zwrócił się z pismem do Wójta Gminy o likwidację Rewiru Dzielnicowych w Srokowie prosząc jednocześnie o udostępnienie lokalu, gdzie byłby zorganizowany punkt przyjęć interesantów. Dzielnicowi w Srokowie będą, ale rozpoczynać i kończyć służbę będą w Kętrzynie. Na dzień dzisiejszy struktura Rewiru kierownik i dwóch dzielnicowych jest nie do przyjęcia, takie zmiany w Polsce zachodzą i nie ma od tego odwrotu. Pan Ślęzak zapewniał, że poziom bezpieczeństwa na terenie gminy nie spadnie. Praca punktu będzie uzależniona od potrzeb, może być otwarty 2 razy w tygodniu po 2 godziny, jeśli są jakieś zgłoszenia to i tak pierwszy telefon jest do dyżurnego w Kętrzynie. Duża część interwencji jest załatwiana przez policjantów z Kętrzyna. Bezpieczeństwo publiczne na terenie Srokowa i gminy na pewno nie zmniejszy się poprzez takie rozwiązanie, a wręcz będzie możliwe większe wystawienie służb. Zmiana ta jest nieunikniona, wynika to z zarządzenia Komendanta Głównego Policji. Zgodnie z tymi przepisami wystosowane zostało pismo do Wójta Gminy Srokowo, ale opinia nie będzie wiążąca. W sytuacji, w jakiej jest polska policja takie zmiany są konieczne.
Dyskusja.
Radna Czesława Gwóźdź zapytała się, z czego wynika 30 wakatów, czy z braku funduszy, czy braku chętnych, a może wysokich wymagań przy naborze?
Pan Dariusz Ślęzak wyjaśnił, że jest to 30 osób, których nie ma w pracy. Wakatów jest na dzień dzisiejszy 9, 10 osób odchodzi na emeryturę, 9 osób jest na dokształcaniu i 2 panie na długotrwałych zwolnieniach lekarskich z powodu ciąży. Co do naboru, to nabór prowadzi Wojewódzka Komenda w Olsztynie wg określonych kryteriów i limitu określonego przez Komendanta Głównego Policji.
Radny Franciszek Szepietowski pozytywnie odniósł się do przedstawionych zmian i koncepcji Komendy Powiatowej Policji dotyczącej Rewiru Dzielnicowych w Srokowie.
Radny Marek Wawer zapytał się ile planuje się służb w Srokowie po zmianach i czy służby będą pełnione tylko przez dzielnicowych ze Srokowa, czy również przez policjantów z zewnątrz, co byłoby z korzyścią dla mieszkańców naszej gminy.
Pan Dariusz Ślęzak przedstawił zestawienie ilości służb w okresie styczeń – wrzesień 2012r. w Srokowie – 416, w Barcianach – 343, w Kętrzynie – 310. Po zmianach, kiedy będzie jeden Rewir w Kętrzynie nie będzie przeszkody, żeby dzielnicowi z Kętrzyna czy Srokowa w ramach jednej służby pełnili ją przez 2-3 godziny na terenie gminy Srokowo. Tych służb nie będzie mniej, bo dzielnicowi są przypisani do gminy i innych zadań nie będą wykonywać. Na pewno służb nie powinno być mniej.
Radny Bogusław Staruch poprosił Wójta o przedstawienie planów, co do zagospodarowania budynku po Rewirze Dzielnicowych, czy to prawda, że ma tam być przeniesiony GOPS?
Wójt Gminy potwierdził, że jest to jedna z propozycji, żeby umieścić tam GOPS, a w jednym pomieszczeniu pełnione byłyby dyżury przez policjantów.
Dalszej dyskusji brak.
Przewodniczący Rady Gminy podziękował Panu Dariuszowi Ślęzakowi za przedstawione informacje.
Przerwa w obradach 12:34 – 12:58.
Godz. 12:50 na salę obrad przybył radny Paweł Iwaniura – stan rady 13 radnych.
Po przerwie Przewodniczący Rady wznowił obrady i przystąpił do realizacji pkt. 6 porządku obrad.

Pkt. 6
Informacja o stanie mienia gminnego za trzy kwartały 2012r.

Przewodniczący Rady Gminy poinformował, ze informacja była tematem posiedzeń komisji stałych rady.
Na dzień 1 stycznia 2012r. w posiadaniu gminy było 386 ha gruntów komunalnych sklasyfikowanych jako: użytki rolne – 56 ha, zadrzewienia, zakrzaczenia – 12 ha, drogi – 271 ha, użytki kopalne – 87 ha, rekreacyjne i wypoczynkowe – 14 ha, tereny różne – 1 ha, nieużytki i pozostałe – 24 ha. Wpływy ze sprzedaży za II kwartały 2012r. wyniosły ponad 198 tys. zł. Do końca roku przewiduje się sprzedaż nieruchomości na kwotę 100 000 zł.
Dyskusja.
Przewodniczący Rady Gminy proponował przyspieszenie sprzedaży mienia, między innymi budynku po byłym POM-ie w Srokowie na ulicy Kętrzyńskiej, dopóki jest w takim stanie, żeby można było uzyskać dobrą cenę. Za uzyskane pieniądze można byłoby zakupić autobus do dowożenia dzieci do szkół.
Radny Bogusław Staruch zasugerował przygotowanie do sprzedaży budynku po byłej remizie OSP w Jegławkach, który niszczeje, a mógłby posłużyć nabywcy jako garaż czy warsztat.
Rada Gminy w obecności 13 radnych – jednogłośnie -13 głosami „za” przy 0 gł. „przeciwnych” i 0 gł. ”wstrzymujących” – przyjęła „Informację o stanie mienia gminnego za trzy kwartały 2012r.
Zał. nr 4 Przewodniczący Rady Gminy zamknął pkt. 6. i przeszedł do realizacji pkt.9.1. i 9.2.

Pkt. 9
Podjęcie uchwał w sprawach:

9.1. uchwalenia Gminnego Programu ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2013r.
Sekretarz Gminy Małgorzata Chociełowska poinformowała, że prowadzenie działań związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych oraz integracji społecznej osób uzależnionych od alkoholu należy do zadań własnych Gminy. Realizacja zadań, o których mowa w ust.1 jest prowadzona w postaci Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych uchwalanego corocznie przez Radę Gminy. Program jest realizowany przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Srokowie. Źródłem finansowania zadań Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych są środki finansowe budżetu Gminy pochodzące z opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
Harmonogram wydatków Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2013 r.: kwota do rozdysponowania 44 300 zł, w tym: § 2820 - dotacje na projekty stowarzyszeń - 3 000 zł, wynagrodzenia bezosobowe - 28 850 zł, w tym: wynagrodzenie członków komisji, prowadzenie świetlic socjalnych, punkt konsultacyjny i inne, § 4210 - materiały i wyposażenie - 3 500 zł, w tym: nagrody w konkursie „Międzyszkolny Przegląd Teatrzyków Profilaktycznych” oraz innych konkursach organizowanych przez Gminną Komisję ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, § 4300 - zakup usług pozostałych – 7 750 zł, w tym: programy profilaktyczne organizowane przez placówki oświatowe i kulturalne, usługi transportowe, prowizje, opłaty sądowe, opłaty za badania przez biegłych sądowych w kierunku uzależnienia od alkoholu. § 4410 - podróże krajowe i służbowe - 1 000 zł,§ 4700 – szkolenia - 2 200 zł.
Dyskusji brak.
Wiceprzewodniczący Rady Gminy Zenon Bachowski odczytał projekt uchwały Nr XXV/122/12. Rada Gminy w obecności 13 radnych –jednogłośnie -13 głosami „za” przy 0 gł. „przeciwnych” i 0 gł. ”wstrzymujących” – podjęła uchwałę nr XXV/122/12 w sprawie „Uchwalenia Gminnego Programu ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2013r.”
Zał. nr 5 Przewodniczący Rady Gminy zamknął pkt. 9.1. i przeszedł do realizacji pkt.9.2.

9.2. uchwalenia Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na 2013r.

Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że projekt uchwały był tematem posiedzenia komisji Rady Gminy.
Komisje pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały.
Sekretarz Gminy Małgorzata Chociełowska poinformowała, że Gmina Srokowo podejmuje działania mające na celu: prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej, edukacyjnej i wychowawczej w szczególności dla dzieci i młodzieży związanej z nadużywaniem środków psychotropowych, uzależniających młodych ludzi. Placówki oświatowe prowadzą działalność informacyjno-edukacyjną w zakresie przeciwdziałania narkomanii wśród dzieci i młodzieży, udzielają pomocy psychologicznej i pedagogicznej. Rewir Dzielnicowych prowadzi cykliczne: profilaktyczne spotkania z dziećmi i młodzieżą szkolną dotyczące tematyki przeciwdziałania narkomanii, mające na celu wyeliminowanie zjawiska narkomanii oraz handlu środkami odurzającymi, ściga z tytułu popełnienia przestępstw związanych ze zjawiskiem narkomanii. Środki na realizację Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii pochodzą zgodnie z art.18² ustawy z dnia 26 października 1982 roku o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi z opłat za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych. Dotychczas nie wpłynęły oficjalne pisma w sprawie występującej narkomanii na terenie gminy Srokowo. Wydatki na realizację Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii realizowane są w dziale 851 - Ochrona zdrowia, rozdział 85153 – Zwalczanie narkomanii. Dział 851 Rozdział 85153 - 2 000 zł; w tym: § 4210 - materiały i wyposażenie -1 000 zł, § 4300 - zakup usług pozostałych - 1 000 zł. Realizację Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2013 powierza się Kierownikowi Ośrodka Pomocy Społecznej w Srokowie
Dyskusja.
Radna Czesława Gwóźdź stwierdziła, że nasza gmina wcale nie jest tak czysta od narkotyków, wszyscy o tym wiedzą, czy naprawdę żadne służby nie zetknęły się z tym problemem na naszym terenie? Sekretarz Gminy powtórzyła, że dotychczas nie wpłynęły oficjalne pisma w sprawie narkomanii na terenie gminy Srokowo. Szkoły założyły monitoring i są bardziej bezpieczne. Pan Dariusz Ślęzak w odpowiedzi na zapytanie radnego Bogusława Starucha, jak to wygląda w innych gminach w powiecie, poinformował, że problem jest i dotyczy to różnych środowisk. Policjanci z Komendy Powiatowej we współpracy z policjantami z Komendy Wojewódzkiej i Wydziału CBŚ zatrzymują duże ilości narkotyków. To był teren miasta Kętrzyna, Korsze, mniejsze przypadki gmina Barciany. W Srokowie nie było tego typu zatrzymań. Osoby są aresztowane, ale droga dystrybucji jest bardzo długa. Problem jest i on nie zniknie z dnia na dzień, przy tych ilościach, jakie są i możliwościach, jakie się pojawiają, kto będzie chciał, ten znajdzie źródło.
Dyrektor Gimnazjum Dariusz Kowalski stwierdził, że w szkołach są prowadzone anonimowe ankiety i w roku ubiegłym żaden z uczniów nie przyznał się do tego, że miał do czynienia z narkotykami. Na dzień dzisiejszy sytuacja jest czysta, jeśli oczywiście ankiety zostały wypełnione zgodnie z prawdą.
Wiceprzewodniczący Rady Gminy Paweł Iwaniura odczytał projekt uchwały Nr XXV)123)12.
Rada Gminy w obecności 13 radnych – jednogłośnie -13 głosami „za” przy 0 gł. „przeciwnych” i 0 gł. ”wstrzymujących” – podjęła uchwałę nr XXV/123/12 w sprawie „Uchwalenia Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na 2013r.”
Zał. nr 6. Przewodniczący Rady Gminy zamknął pkt. 9.2. i przeszedł do realizacji pkt.7.

Pkt.7
Analiza zobowiązań podatkowych za trzy kwartały 2012r.

Rada Gminy w obecności 13 radnych – jednogłośnie –13 gł. „za” przyjęła „Analizę zobowiązań podatkowych za trzy kwartały 2012r.” Sekretarz Gminy Małgorzata Chociełowska przedstawiła pokrótce informację. Dochody własne Gminy tworzą między innymi podatki i opłaty lokalne od osób fizycznych i prawnych, dochody z mienia Gminy, opłata skarbowa, opłata prolongacyjna, karta podatkowa i inne. Realizacja tych podatków na dzień 30. 09. 2012r przedstawiała się następująco: dochody z mienia Gminy – zaplanowane zostały w kwocie 1 158 000 zł. wykonano 841 917,66 zł. tj. 72,7%. Realizacja ich wyglądała następująco: - sprzedaż - plan 500 000 wykonanie 186 808,52 zł tj. 37,4% planowanych dochodów, - dzierżawa - plan 45 000 wykonanie 32 040,49 zł. tj. 71,2 %, - użytkowanie - plan 2500 wykonanie 2059 zł. tj. 82,3 %, - odsetki – plan 500 wykonanie 29,07 zł, tj. 5,8 %, - odszkodowania Wojewody za przejęcie działek pod budowę dróg – plan 610 000 zł wyk. 620 980,58 zł, tj. 101,8 %. W bieżącym roku nie wynajmowano sali remizy OSP a więc dochodów z tego tytułu nie było. Dochody z opłaty planistycznej – na plan 13 500 zł wykonania nie było (egzekucja poprzez komornika należnej opłaty w kwocie 13 464 zł.- przypis sprzed 4 lat- realizacja z powodu bardzo dużego zadłużenia podatnika nadal mało prawdopodobna ). Wykonanie wpływów z tytułu czynszu za obwody łowieckie to kwota 863,26 zł na plan 6000zł co stanowi 14,4 % planu. Na łączny plan dochodów z tytułu podatków i opłat od osób fizycznych i prawnych – cały dział 756 w kwocie 4 086 915 zł, wykonano 2 832 906,66 zł tj. 69,3 %. Podatki od osób prawnych – plan 559 636 zł wykonanie - 516 221,30 zł tj. 92,2%. Podatki i opłaty od osób fizycznych, plan 2 332 000 wykonanie - 1 575 159,03 zł tj. 67,54 %. Opłata za pozwolenie na sprzedaż alkoholi na plan 43 000 zł wykonanie -32 841,89 zł. tj. 76,4 % planu. Skutki obniżenia przez Radę Gminy górnych stawek podatków obliczone za okres sprawozdawczy to znaczy za III kw. 2012r wynoszą 83 182 zł. w tym: podatku od nieruchomości os. fiz. 67 506 zł, os prawne 4 047 zł, podatek od środków transportowych os fiz. 7 847zł, os. Prawne - 3 782 zł. Skutki udzielonych ulg i zwolnień za okres sprawozdawczy tj. za III kw.2012r, wynoszą 170 213 zł i dotyczą podatku od nieruchomości (zwolnienie jednostek budżetowych i zakładu budżetowego, gminy Srokowo). Skutki decyzji wydanych przez organ podatkowy na podstawie ustawy Ordynacja Podatkowa za okres sprawozdawczy wynoszą 43 698 zł Zastosowano ulgi ustawowe: inwestycyjną – 40 581 zł., z tytułu kupna ziemi – 168 935 zł., oraz wieku lasów na kwotę – 109 322 zł. Łącznie ulgi te stanowiły kwotę 318 838zł i nie podlegają refundacji z budżetu państwa. Z uchwał Rady Gminy tj. z tytułu odłogowania gruntów 2 204 zł. Dokonano odpisów na kwotę 10 205 zł. – dotyczyły one obrotu ziemią. Należności z tytułu dochodów jednostki budżetowej Urzędu Gminy jako organu podatkowego na dzień 30. 09. 2012r wynoszą 1 253 041,96 zł, w tym należności wymagalne stanowiły kwotę 307 950,76 zł. Nadpłaty na koniec III kw. Wynoszą – 339 161,33 zł.
Dyskusji brak.
Rada Gminy w obecności 13 radnych – jednogłośnie -13 głosami „za” przy 0 gł. „przeciwnych” i 0 gł. ”wstrzymujących” – przyjęła „Analizę zobowiązań podatkowych za trzy kwartały 2012r.”
Zał. nr 7. Przewodniczący Rady Gminy zamknął pkt. 7. i przeszedł do realizacji pkt.8.

Pkt. 8
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych za rok szkolny 2011)2012.

Sekretarz Gminy Małgorzata Chociełowska pokrótce przedstawiła informację. Organ wykonawczy jednostki samorządu terytorialnego, w terminie do dnia 31 października, przedstawia organowi stanowiącemu jednostki samorządu terytorialnego informację o stanie realizacji zadań oświatowych tej jednostki za poprzedni rok szkolny, w tym o wynikach sprawdzianu i egzaminów w szkołach. Do informacji dołączone zostały wyniki sprawdzianów i egzaminów z raportu Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Łomży Wydział Badań i Analiz. W roku szkolnym 2011/2012 w gminie Srokowo funkcjonowały 4 szkoły:
1. Szkoła Podstawowa w Srokowie,
2. Szkoła Podstawowa w Solance,
3. Szkoła Podstawowa w Jegławkach,
4. Gimnazjum w Srokowie.
W okresie sprawozdawczym działał punkt przedszkolny „Stokrotka” przy Szkole Podstawowej w Srokowie, obejmujący swym zasięgiem dzieci z całej Gminy. Stan w dniu klasyfikacji rocznej 360 uczniów, do zerówki uczęszczało 47 uczniów, do punktu przedszkolnego 23 dzieci. Uczniowie zamieszkujący w miejscowościach przynależnych poszczególnym obwodom szkolnym przemieszczają się do swojej szkoły pieszo lub są dowożeni. Funkcjonowanie obecnej sieci szkół wymaga zorganizowania systemu dowozu uczniów do szkół. W bieżącym roku szkolnym, podobnie jak i w latach poprzednich dowóz uczniów do szkół podstawowych i gimnazjum zorganizowany był na koszt gminy. Najdłuższa trasa dowożenia uczniów do szkoły z miejscowości Kałki wynosi 17 km, najkrótsza to Leśniewo – 3 km. 70 % uczniów uczących się w Gimnazjum jest dowożonych do szkoły. Do szkół podstawowych dowożonych było: - do SP w Srokowie 36 uczniów, co stanowiło – 33 % - do SP w Solance dojeżdżało 51 uczniów, co stanowi – 80 % - do SP w Jegławkach 39 uczniów, co stanowi - 66 %. Gmina Srokowo realizowała rządowy program „Pomoc państwa w zakresie dożywiania", dzieci korzystały z wyżywienia w stołówce szkolnej. SP Srokowo SP Solanka SP Jegławki Gimnazjum RAZEM Liczba dzieci spożywających posiłki pełnopłatne 28 7 4 10 49 Liczba dzieci spożywających posiłki (korzystające z dożywiania finansowanego przez GOPS) 47 56 30 63 196 Ogółem 75 63 34 73 245 OPŁATY ZA POSIŁKI Jednostkowy koszt obiadu 3 zł Jednostkowy koszt pełnego posiłku dla punktu przedszkolnego 5 zł Urząd Gminy Srokowo realizował zadanie zlecone w zakresie dofinansowania kosztów kształcenia przysługującego pracodawcom, którzy zawarli z młodocianymi pracownikami umowę o pracę w celu przygotowania zawodowego. Dofinansowanie pracodawcom kosztów przygotowania zawodowego młodocianych pracowników odbywało się w ramach przyznanej dotacji celowej dla gminy poprzez budżet wojewody. Obowiązek dofinansowania pracodawcom kosztów kształcenia przypisano gminom właściwym ze względu na miejsce zamieszkania młodocianych pracowników w ramach ich zadań własnych. Wysokość kwoty dofinansowania kosztów kształcenia jednego młodocianego pracownika zależy od okresu kształcenia wynikającego z umowy o pracę w celu przygotowania zawodowego i wynosi w przypadku nauki zawodu: - 4.587 zł — przy okresie kształcenia wynoszącym 24 miesiące, - 645 zł — przy okresie kształcenia wynoszącym 36 miesięcy. W roku 2011 wydano 7 decyzji wypłacając dofinansowanie dla pracodawców o łącznej kwocie: 41 122 zł Stypendia szkolne - liczba uczniów uprawnionych do przyznania pomocy materialnej o charakterze socjalnym wyniosła w Gminie Srokowo 382 osoby. Wypłacono świadczenia na podstawie przedłożonych rachunków i faktur w łącznej wysokości: 209 940zł. (w tym 20 % środków własnych Gminy Srokowo, co stanowi 41 988zł). Wyprawka szkolna - dofinansowanie do zakupu podręczników we wrześniu 2011 r. udzielane zostało dla uczniów rozpoczynającym w roku szkolnym 2011/2012 naukę w klasach I-III szkoły podstawowej oraz w klasie III gimnazjum. Dofinansowanie było wypłacone na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 25 maja 2011 r. w sprawie szczegółowych warunków udzielania pomocy finansowej uczniom na zakup podręczników (Dz. U. z 2011 r. Nr 111, poz. 652) oraz Uchwały Nr 68/2011 Rady Ministrów z dnia 25 maja 2011 r. w sprawie Rządowego programu pomocy uczniom w 2011 r. - "Wyprawka szkolna". Do wyprawki szkolnej zakwalifikowało się 49 uczniów. Kwota dofinansowania wynosiła odpowiednio klasach I-III szkoły podstawowej 180 zł, dla uczniów kl. III gimnazjum 325 zł. Wypłacono świadczenia w łącznej kwocie: 10 705 zł. Wyniki sprawdzianów i egzaminów, na podstawie pięciostopniowej skali ocen: niski, niżej średni, średni, wyżej średni, wysoki. Sprawdzian na zakończenie szkoły podstawowej kl. VI został oceniony na poziomie średnim.
Egzamin gimnazjalny składa się z trzech części i obejmuje:
• w części pierwszej - humanistycznej - wiadomości i umiejętności z zakresu języka polskiego oraz z zakresu historii i wiedzy o społeczeństwie;
• w części drugiej - matematyczno-przyrodniczej - wiadomości i umiejętności z zakresu matematyki i przedmiotów przyrodniczych: biologii, geografii, fizyki i chemii;
• w części trzeciej - wiadomości i umiejętności z zakresu języka obcego nowożytnego.
Egzamin gimnazjalny w części humanistycznej: z zakresu języka polskiego został oceniony na poziomie wyżej średnim, z zakresu historii, WOS – niżej średni, w części matematyczno-przyrodniczej: z zakresu matematyki – niski, z zakresu przedmiotów przyrodniczych – niżej średni, w części trzeciej – z zakresu języka angielskiego na poziomie rozszerzonym – niżej średni.
Dyskusja.
Radny Bogusław Staruch odniósł się do wniosku pokontrolnego Komisji Rewizyjnej, który został wypracowany po kontroli w ub. roku w Szkole Podstawowej w Srokowie. Wniosek dotyczył opracowania regulaminu dokształcania nauczycieli, ze względu na reorganizację szkół i potrzeba dokształcania nauczycieli. Stanowiska radnych, jakie padały w dyskusji na komisjach, były różne, między innymi takie, że nauczyciel powinien szkolić się za własne pieniądze. Czy w gminie został już opracowany taki regulamin? Wyraził zadowolenie, że kierowanie doskonaleniem przeszło w kompetencje gminy.
Sekretarz Gminy poinformowała, że regulamin dokształcania nauczycieli leży w gestii rady gminy, bo w tym celu należy podjąć uchwałę, taki projekt uchwały planowany jest na przyszłą sesję. Dyrektorzy szkół opracowują plany dokształcania nauczycieli i przekazują je do organu prowadzącego. Do tej pory nie wpłynęły aktualne plany do gminy.
Radna Czesława Gwóźdź chcąc rozwiać wątpliwości niektórych radnych, którzy uważają, że nauczyciele powinni dokształcać się w ramach swoich finansów poinformowała, że fundusz na doskonalenie nauczycieli przewiduje ustawa Karta Nauczyciela - 1% od wyliczenia wynagrodzeń i takie pieniądze przyjmuje rada w budżecie gminy. Jeśli radny)a ma takie wątpliwości tzn., że nie wie, za czym glosuje przy przyjęciu budżetu na dany rok. Nie jest to wymysł czy dobra wola, jest to po prostu zawarte w ustawie. Na tym zakończono dyskusję. Rada Gminy w obecności 13 radnych – jednogłośnie –13 gł. „za” przyjęła „Informację o stanie realizacji zadań oświatowych za rok szkolny 2011)2012.” Zał. nr 8.
Przewodniczący Rady Gminy zamknął pkt. 8 i ogłosił 10 –minutową przerwę.
Po przerwie obrady wznowiono, Przewodniczący Rady przystąpił do realizacji pkt. 9.3.

9.3. zmiany uchwały w sprawie ustalenia regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach dla których organem prowadzącym jest gmina Srokowo,
Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że projekt uchwały był tematem posiedzeń komisji Rady Gminy. Proponuje się w niej wysokość dodatku funkcyjnego dla dyrektora szkoły od 500 – 1200 zł i kierownika filii od 300 – 500 zł. Dyskusja. Wobec zgłaszanych przez radnych wątpliwości dotyczących projektu uchwały Sekretarz Gminy wyjaśniła, że radni z materiałami sesyjnymi otrzymali projekt uchwały przed uzgodnieniami ze związkami zawodowymi, które odbyły się w przeddzień posiedzeń komisji rady 15.10.2012r. Na posiedzeniach komisji radni otrzymali już właściwe projekty uchwał po uzgodnieniach ze związkami zawodowymi. Proponuje się w niej wysokość dodatku funkcyjnego dla dyrektora szkoły od 500 – 1200 zł i kierownika filii od 300 – 500 zł.
Radny Zenon Bachowski stwierdził, ze dwie połączone komisje były za podjęciem uchwały, w której był podział na oddziały i propozycja dla dyrektora szkoły do 7 oddziałów 500 -900 zł, pow. 7 oddziałów 700 – 1200 zł, kierownika filii 200-400 zł.
Radny Franciszek Szepietowski powiedział, że konsultacja ze związkami zawodowymi dotyczy organu prowadzącego, czyli wójta gminy i rady gminy w ramach swoich kompetencji. W trakcie tych konsultacji zabrakło elementu konsultacji z organem prowadzącym jakim jest rada gminy. Element konsultacji z radą można zachować w ten sposób, że konstruktor uchwały przedstawia propozycję radnym, następnie związkom zawodowym. Radni otrzymali dwa projekty i nie wiemy, nad którym mamy głosować, brak uzasadnienia, z czego to wynika.
Radny Bogusław Staruch przypomniał, że radni na wspólnym posiedzeniu komisji opowiedzieli się za pozostawieniem dodatków funkcyjnych dla dyrektorów w takiej wysokości, jakie obowiązują.
Sekretarz Gminy wyjaśniła, że związki zawodowe zaproponowały wykreślenie w projekcie uchwały liczby oddziałów i podniesienie dla kierownika filii dodatku funkcyjnego o 100 zł, czyli od 300 – 500 zł.
Radca prawny wyjaśnił, że organ prowadzący przedstawia propozycję do związków zawodowych, uzgodniona wersja kierowana jest do rady. Natomiast, jeśli takich uzgodnień nie ma, pisze się protokół rozbieżności, który otrzymuje rada oraz propozycję taką, jaką przedstawia wójt. W tej sytuacji, jeśli są uzgodnienia, to niepotrzebnie dla radnych została przedstawiona pierwsza wersja projektu uchwały. Pod głosowanie należy poddać uchwałę, która jest w porządku obrad sesji.
Wiceprzewodniczący Rady Gminy Zenon Bachowski odczytał projekt uchwały Nr XXV)124)12.
Rada Gminy w obecności 12 radnych obecnych na sali– 1 głosem „za” przy 9 gł. „przeciwnych” i 2 gł. ”wstrzymujących” – odrzuciła uchwałę nr XXV/124/12 w sprawie „Zmiany uchwały w sprawie ustalenia regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach, dla których organem prowadzącym jest gmina Srokowo”.
Zał. nr 9. Uchwała Nr XXV/124/12 nie została podjęta.
Przewodniczący Rady Gminy zamknął pkt. 9.3. i przeszedł do realizacji pkt.9.4.

9.4. zmiany uchwały Nr XIX/95/12 Rady Gminy Srokowo z dnia 27 kwietnia 2012r. w sprawie zasad udzielania i rozmiaru zniżek tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycielom, którym powierzono stanowiska kierownicze, zasad zwalniania od obowiązku realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych oraz tygodniowego obowiązkowego wymiaru zajęć nauczycieli pedagogów i logopedów.
Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że projekt uchwały był tematem posiedzenia komisji Rady Gminy.
Sekretarz Gminy poinformowała, że od 1 września br. obowiązuje pensum dla dyrektorów 10 godz. Ze względu na reorganizację szkół, po spotkaniach z dyrektorami i zaopiniowaniu przez związki zawodowe został przygotowany projekt uchwały na pensum 8 godz.
Dyskusja.
Radny Bogusław Staruch poinformował, że na wspólnym posiedzeniu dwie komisje negatywnie zaopiniowały proponowany projekt uchwały i były za pozostawieniem pensum w wysokości 10 godzin.
Radna Czesława Gwóźdź apelowała do radnych o wzięcie pod uwagę, że jeden z dyrektorów ma 16 oddziałów.
Wiceprzewodniczący Rady Gminy Paweł Iwaniura odczytał projekt uchwały Nr XXV)125)12.
Rada Gminy w obecności 12 radnych obecnych na sali – 1głosem „za” przy 9 gł. „przeciwnych” i 2 gł. ”wstrzymujących” – odrzuciła uchwałę nr XXV/125/12 w sprawie „Zmiany uchwały Nr XIX/95/12 Rady Gminy Srokowo z dnia 27 kwietnia 2012r. w sprawie zasad udzielania i rozmiaru zniżek tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycielom, którym powierzono stanowiska kierownicze, zasad zwalniania od obowiązku realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych oraz tygodniowego obowiązkowego wymiaru zajęć nauczycieli pedagogów i logopedów”.
Zał. nr 10. Uchwała Nr XXV/125/12 nie została podjęta.
Przewodniczący Rady Gminy zamknął pkt. 9.4. i przeszedł do realizacji pkt.9.5.

9.5. zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Srokowo na lata 2012-2018.
Sekretarz Gminy Małgorzata Chociełowska przedstawiając projekt uchwały poinformowała, że zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej polegają na zmianie kwoty budżetu gminy ogółem, w związku ze zwiększeniem dochodów i wydatków w budżecie gminy. Przedsięwzięcia WPF nie ulegają zmianom.
Dyskusji brak.
Wiceprzewodniczący Rady Gminy Zenon Bachowski odczytał projekt uchwały Nr XXV)126)12.
Przewodniczący Rady Gminy przystąpił do przeprowadzenia głosowania nad uchwałą.
Rada Gminy w obecności 13 radnych obecnych na sali obrad – 13 głosami „za” przy 0 gł. „przeciwnych” i 0 gł. ”wstrzymujących” – podjęła uchwałę nr XXV/126/12 w sprawie „ Zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Srokowo na lata 2012-2018”.
Zał. nr 11. Przewodniczący Rady Gminy zamknął pkt. 9.5. i przeszedł do realizacji pkt.9.6.

9.6. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy Srokowo na 2012r.
Sekretarz Gminy Małgorzata Chociełowska
przedstawiła projekt uchwały.
Dochody - zwiększenie dochodów związanych z przyjęciem dotacji celowych po stronie dochodów Gminy nastąpiło na podstawie: - decyzji Wojewody Warmińsko -Mazurskiego Nr FK- 196/2012 z dnia 4 października 2012r o kwotę 8 642 zł na wypłatę dodatków miesięcznych dla pracowników socjalnych zatrudnionych w GOPS, - decyzji Wojewody Warmińsko - Mazurskiego Nr FK- 222/2012 z dnia 18 października 2012r. o kwotę 229 398,74 zł jako zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju dla rolników, - decyzji Wojewody Warmińsko -Mazurskiego Nr FK- 225/2012 z dnia 18 października 2012r o kwotę 1287 zł na wyprawkę szkolną na zakup podręczników. Wydatki – zwiększenie wydatków nastąpiło na podstawie: - decyzji Wojewody Warmińsko -Mazurskiego Nr FK- 196/2012 z dnia 4 października 2012r o kwotę 8 642 zł na wypłatę dodatków miesięcznych dla pracowników socjalnych zatrudnionych w GOPS, - decyzji Wojewody Warmińsko -Mazurskiego Nr FK- 222/2012 z dnia 18 października 2012r o kwotę 229 398,74 zł jako zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju dla rolników oraz koszty obsługi tego zadania, - decyzji Wojewody Warmińsko - Mazurskiego Nr FK- 225/2012 z dnia 18 października 2012r o kwotę 1 287 zł na wyprawkę szkolną na zakup podręczników (II transza), - wniosku Kierownika GOPS o zwiększenie środków w rozdz. 85215 dodatki mieszkaniowe o kwotę 45 000zł oraz 10 00 zł na wypłatę zasiłków stałych - po analizie potrzeb do końca br roku, - w dziale 801 przeniesienia środków w rozdziałach w: Gimnazjum( rozdz. 80110) zwiększenie na paragrafie 4010 (wynagrodzenia) o kwotę 5 000zł oraz paragrafie 4110 (ZUS) - potrzeba po analizie zapotrzebowania do końca roku ( brak wynika z przeniesienia zobowiązań z 2011r.) na rok bieżący oraz dokonanie zmian polegających na zwiększeniu środków o 300 zł na paragrafie 4410 delegacje krajowe z jednoczesnym zmniejszeniem paragrafów 4700 - szkolenia o tą kwotę. Gminny Ośrodek Kultury - zmiana na kwotę 25 000 zł na wniosek dyrektora polegająca na przeniesieniu oszczędności wynikających z urlopu macierzyńskiego i chorobowego pracownika biblioteki na wydatki Domu Kultury w tym min. zobowiązania z 2011r. W Urzędzie Gminy - zwiększenie środków na wynagrodzenia i pochodne pracowników zatrudnionych w ramach robót publicznych o kwotę 30 500 zł, dział 754 - zwiększenie o kwotę składki ZUS i Funduszu Pracy - o kwotę 2 830 zł naliczonej kierowcy za 3 lata wstecz ( po przejściu w innym zakładzie na emeryturę), zwiększenie środków na składki ZUS od kierowców dowożących dzieci - analiza potrzeb do końca br. kwota 5 800 zł, dział 900 zwiększenie o kwotę 4 000 zł na utrzymanie zwierząt w schronisku, zwiększenie środków o kwotę 15 000 zł na konserwację i oświetlenie ulic i dróg w gminie.
Dyskusji brak.
Wiceprzewodniczący Rady Gminy Paweł Iwaniura odczytał projekt uchwały Nr XXV)127)12.
Rada Gminy w obecności 13 radnych – 13 głosami „za” przy 0 gł. „przeciwnych” i 0 gł. ”wstrzymujących” – podjęła uchwałę nr XXV/127/12 w sprawie „ Zmian w budżecie gminy Srokowo na 2012r.”
Zał. nr 12. Przewodniczący Rady Gminy zamknął pkt. 9.6. i ogłosił 10 min. przerwę.
O godz. 14:40 obrady Przewodniczący rady wznowił obrady i przeszedł do realizacji pkt. 9.7.

9.7. rozpatrzenia skargi na działalność Wójta Gminy Srokowo.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Bogusław Staruch odczytał protokół Nr 2)12 z kontroli doraźnej przeprowadzonej na zlecenie Rady Gminy dotyczącej zbadania zasadności skargi Pani Renaty Mendala sołtys sołectwa Siniec.
Protokół stanowi załącznik nr 13 do protokołu.
Przewodniczący Rady Gminy Aleksander Kamiński odczytał projekt uchwały Nr XXV)128)12.
Rada Gminy w obecności 13 radnych – 13 głosami „za” przy 0 gł. „przeciwnych” i 0 gł. ”wstrzymujących” – podjęła uchwałę nr XXV/128/12 w sprawie „ Rozpatrzenia skargi na działalność Wójta Gminy Srokowo”.
Zał. nr 14. Przewodniczący Rady Gminy zamknął pkt. 9.7. i przeszedł do realizacji pkt. 10.

Ad.pkt.10
Odpowiedzi na zapytania i interpelacje radnych.

Sekretarz Gminy poinformowała, że w dniu dzisiejszym (26.10.2012r.) do byłej szkoły w Jegławkach pojechała komisja powołana przez Wójta Gminy celem przejęcia mienia od likwidatora szkoły. Trudno było ustalić konkretne terminy przekazania majątku, ponieważ likwidatorzy stwierdzili, że skontaktują się z komisją, kiedy będą gotowi do przekazania. Jeśli nie są gotowi, to nie mogą przekazać.
Przewodniczący Rady Gminy zwrócił się do Wójta z prośbą o jak najszybsze przekazanie pomocy dydaktycznych w szkole w Solance.
Radna Agnieszka Siewruk stwierdziła, że podczas kontroli szkół, likwidatorzy mówili, że praktycznie są już gotowi do przekazania.
Sekretarz Gminy odpowiedziała, ze nie jest w składzie komisji, która jest powołana do przejęcia mienia, nie nadzoruje pracy tej komisji, likwidatorzy znają swoje obowiązki i terminy, które wynikają z zawartej z nimi umowy. Komisja w dniu dzisiejszym pojechała do byłej szkoły w Jegławkach, w Solance są udostępnione pomoce dydaktyczne i dzieci z nich korzystają, nic nie jest zamknięte i wszystko jest dostępne. Dzieci nadal kontynuują naukę w tym samym budynku i korzystają z tych samych pomocy naukowych, pozostaje kwestia protokolarnego przekazania.
Wójt Gminy w odpowiedzi na zapytanie radnej Anny Stadnik poinformował, że budowa studni w Bajorach została już zakończona, został wykonany kompletny odwiert, ale nie jest podłączony i nie jest uzbrojony. Środki zaplanowane w budżecie na wykonanie tego zadania nie starczyły na pompę i podłączenie do hydrofornii. Środki takie trzeba zaplanować w budżecie na 2013r.
Radna Czesława Gwóźdź odczytała odpowiedź Wójta na interpelację złożoną 26 września 2012r. odnośnie dowożenia dzieci do szkół.
Odpowiedź stanowi załącznik nr 15 do protokołu.
Przewodniczący Rady Gminy zamknął pkt. 10 i przeszedł do realizacji pkt.11.

Pkt. 11
Informacja o złożonych oświadczeniach majątkowych.

Przewodniczący Rady Gminy pokrótce przedstawił pismo Wojewody Warmińsko – Mazurskiego oraz pismo Naczelnika Urzędu Skarbowego w Kętrzynie dotyczące analizy oświadczeń majątkowych Wójta Gminy Srokowo, Przewodniczącego Rady Gminy i radnych Rady Gminy Srokowo. Pisma stanowią załączniki do protokołu Nr 16 i 17. Poinformował, że radni w oświadczeniach, których stwierdzono nieprawidłowości zostali o nich poinformowani i złożą stosowne wyjaśnienia na piśmie.
Przewodniczący Rady Gminy zamknął pkt.12 i przeszedł do realizacji pkt.13.

Ad. pkt. 12
Wolne wnioski, informacje, oświadczenia.

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Bogusław Staruch poinformował, że zgodnie z planem pracy Komisja Rewizyjna w październiku br. dokonała kontroli w byłej Szkole Podstawowej w Jegławkach oraz w Szkole Podstawowej w Srokowie Filia w Solance.
Radna Wiesława Pociej odczytała protokół nr 3)2012 z kontroli w Szkole Podstawowej w Srokowie Filia w Solance. Protokół stanowi załącznik nr 18 do protokołu.
Radna Agnieszka Siewruk odczytała protokół nr 4)2012 z kontroli w byłej Szkole Podstawowej w Jegławkach.
Protokół stanowi załącznik nr 19 do protokołu.
Protokoły zawierały wnioski, które Rada Gminy przyjęła jednogłośnie ( 13 gł. „za”).
Radna Czesława Gwóźdź wyraziła smutek po głosowaniu nad uchwałami dotyczącymi pensum dla dyrektorów i regulaminu.
Dyrektorowi Szkoły Podstawowej w Srokowie przybyło wiele obowiązków, miał 134 uczniów, teraz ma 296 uczniów, do tego doszła grupa pięciolatków, budynki ze szkoły w Solance. Dlaczego nie widzi się różnicy w tym, co było, a co jest aktualnie? Negocjacje odbyły się z Panem Wójtem, z Panią Sekretarz, z przedstawicielami ZNP i Solidarności, to był odpowiedni zespół, żeby racjonalnie i mądrze podejść do problemu. Dzisiaj poprzez to głosowanie rada pokazała brak zaufania do tego zespołu.
Radny Bogusław Staruch stwierdził, że należy przeprowadzić ponowne konsultacje i wypracować racjonalne rozwiązanie.
Radny Franciszek Szepietowski stwierdził, że rada wyraziła swoje stanowisko poprzez to głosowanie, takie jest odczucie rady. Zabrakło po prostu konsultacji z radą, zabrakło również argumentów i na komisjach i na sesji, dlaczego proponuje się taki a nie inny projekt uchwały.
Przewodniczący Rady Gminy zamknął pkt.11 i przeszedł do realizacji pkt.12.

Ad. pkt. 13
Przyjęcie protokołu z sesji Nr XXIV z dnia 26.09.2012r.

Przewodniczący Rady Gminy Aleksander Kamiński odczytał opinię prawną uzyskaną przez biuro Rady Gminy dotyczącą głosowania nad zatwierdzeniem protokołu z sesji. Z opinii wynikało, że radni, którzy nie byli na sesji, której protokół podlega zatwierdzeniu, powinni wstrzymać się od głosu, albowiem ze zrozumiałych względów nie mogą poddać weryfikacji treści protokołu z faktycznym przebiegiem sesji. Następnie Przewodniczący Rady poinformował, że protokół z sesji z dnia 26.09.2012r. był do wglądu w biurze Rady Gminy oraz był wyłożony na pół godziny przed sesją na sali obrad. Stwierdził, iż zapoznał się z protokołem, odzwierciedla on wiernie przebieg sesji. W chwili zarządzenia głosowania na sali obrad obecnych było 13 radnych.
Protokół Nr XXIV z dnia 26.09.2012r. został przyjęty bez uwag, większością głosów, 10 „za”, 0 gł. „przeciw”, 3 gł. „wstrzymujące się” (3 radnych nieobecnych na XXIV sesji).
Przewodniczący Rady Gminy zamknął pkt.13 i przeszedł do realizacji pkt.14.

Ad. pkt. 14
Zakończenie XXV sesji Rady Gminy Srokowo.

Przewodniczący Rady Gminy Aleksander Kamiński wobec wyczerpania porządku obrad o godz.15:40 zamknął obrady XXV sesji Rady Gminy Srokowo. Zgodnie z § 45 ust.2 Statutu Gminy Srokowo przebieg sesji został zarejestrowany, a zapis jest przechowywany do czasu przyjęcia protokołu przez radę.
Protokół obejmuje 19 załączników.
Zał. Nr 1,2,3,4,7,8,9,10,13,14,15,16,17,18,19 - biuro Rady Gminy,
zał. Nr 5,6,11,12,- http) bip. warmia. mazury.pl/ Srokowo gmina wiejska/akty/14/typ.

Przewodniczący Rady Gminy Aleksander Kamiński
Protokół sporządziła: Teresa Gryczka
« powrót do poprzedniej strony