ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Gminy Srokowo
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Regulamin Organizacyjny Urzędu

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2009-12-14 10:56:11 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu


Załącznik
do zarządzenia nr 44/03
Wójta Gminy Srokowo
z dnia 19.XII.2003 r.

 
REGULAMIN ORGANIZACYJNY URZĘDU GMINY

Rozdział I
POSTANOWIENIA OGÓLNE

§ 1

Regulamin organizacyjny Urzędu Gminy Srokowo zwany dalej Regulaminem określa:
1. zakres działania i zadania Urzędu Gminy Srokowo zwanego dalej Urzędem;
2. organizację Urzędu;
3. zasady funkcjonowania Urzędu;
4. zakres działania kierownictwa Urzędu i poszczególnych referatów i stanowisk pracy w Urzędzie.

§ 2

Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
1. Gminie – należy przez to rozumieć Gminę Srokowo;
2. Radzie – należy przez to rozumieć Radę Gminy Srokowo;
3. Wójcie, Sekretarzu, Skarbniku, Kierowniku Urzędu Stanu Cywilnego –
należy przez to rozumieć odpowiednio: Wójta Gminy Srokowo, Sekretarza Gminy Srokowo, Skarbnika gminy Srokowo oraz kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Srokowie.

§ 3

1. Urząd jest jednostką budżetową Gminy;
2. Urząd jest pracodawcą dla zatrudnionych w nim pracowników;
3. Siedzibą Urzędu jest Ratusz w Srokowie.

§ 4

1. Urząd jest czynny w dniach roboczych, w poniedziałek godz. 8:00 – 16:00 wtorek – piątek godz. 7:00 – 15:00
2. Urząd Stanu Cywilnego udziela ślubów także w niedziele, święta i dni powszednie wolne od pracy.


Rozdział II
ZAKRES DZIAŁANIA I ZADANIA URZĘDU

§ 5

1. Urząd stanowi aparat pomocniczy Wójta, Rady i jej komisji.
2. Do zakresu działania Urzędu należy zapewnienie warunków należytego wykonywania spoczywających na Gminie:
1) zadań własnych;
2) zadań zleconych;
3) zadań wykonywanych na podstawie porozumienia z organami administracji
rządowej (zadań powierzonych);
4) zadań publicznych powierzonych gminie w drodze porozumienia międzygminnego.

§ 6

1. Do zadań Urzędu należy zapewnienie pomocy organom Gminy w wykonywaniu ich zadań .
2. W szczególności do zadań Urzędu należy:
1) Przygotowywanie materiałów niezbędnych do podejmowania uchwał,
wydawania decyzji, postanowień i innych aktów z zakresu administracji
publicznej oraz podejmowania innych czynności prawnych przez organy
Gminy.
2) Zapewnienie organom Gminy możliwości przyjmowania, rozpatrywania oraz załatwiania skarg i wniosków.
3) Przygotowanie uchwalania i wykonywania budżetu Gminy oraz innych
aktów organów Gminy.
4) Realizacja innych obowiązków i uprawnień wynikających z przepisów prawa oraz uchwał organów Gminy.
5) Zapewnienie warunków organizacyjnych do odbywania sesji Rady,
posiedzeń jej komisji oraz innych organów funkcjonalnych w strukturze
Gminy.
6) Prowadzenie zbioru przepisów gminnych dostępnego do powszechnego
wglądu w siedzibie Urzędu.
7) Wykonywanie prac kancelaryjnych zgodnie z obowiązującymi w tym
zakresie przepisami prawa, a w szczególności:
a. przyjmowanie, rozdział, przekazywanie i wysyłanie korespondencji;
b. prowadzenie wewnętrznego obiegu akt;
c. przechowywanie akt;
d. przekazywanie akt do archiwum.
8) Realizacja obowiązków i uprawnień służących Urzędowi jako pracodawcy –
zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa pracy.


Rozdział III
ORGANIZACJA URZĘDU

§ 7

1. W skład Urzędu wchodzą następujące referaty i stanowiska pracy:
· Urząd Stanu Cywilnego (USC);
· Referat Finansowy (RF);
· Referat Gospodarki Terenowej (RGT);
· Stanowisko ds. organizacyjnych (OR);
· Radca prawny (RP);
· Stanowisko ds. Obsługi Organów Gminy (RG);
· Stanowisko ds. Kadr (KA);
· Stanowisko ds. Płac (PŁ);
· Stanowisko ds. Sportu i Kultury Fizycznej (KF);
· Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych (JN).
· Informatyk (In)
2. Pracę referatów organizują kierownicy.

Rozdział IV
ZASADY FUNKCJONOWANIA URZĘDU

§ 8

Urząd działa według następujących zasad:
1. praworządności;
2. służebności wobec społeczności lokalnej;
3. racjonalnego gospodarowania mieniem publicznym;
4. jednoosobowego kierownictwa;
5. planowania pracy;
6. kontroli wewnętrznej;
7. podziału zadań pomiędzy kierownictwo Urzędu i poszczególne wydziały oraz wzajemnego współdziałania.

§ 9

1. Pracownicy Urzędu w wykonywaniu swoich obowiązków i zadań urzędu działają na podstawie i w granicach prawa i obowiązani są do ścisłego jego przestrzegania.
2. Pracownicy Urzędu w wykonywaniu zadań Urzędu i swoich obowiązków są
obowiązani służyć Gminie i Państwu.

§ 10

1. Gospodarowanie środkami rzeczowymi odbywa się w sposób racjonalny, celowy i oszczędny z uwzględnieniem zasady szczególnej staranności w zarządzaniu
mieniem komunalnym.
2. Zakupy, inwestycje dokonywane są po wyborze najkorzystniejszej oferty,
zgodnie z przepisami dotyczącymi zamówień publicznych.

§ 11

1. Jednoosobowe kierownictwo polega na jednolitości poleceniodawstwa i służbowego podporządkowania, podziału czynności na poszczególnych pracowników oraz ich indywidualnej odpowiedzialności za wykonywanie powierzonych zadań.
2. Urzędem kieruje Wójt przy pomocy Sekretarza i Skarbnika, którzy ponoszą
odpowiedzialność przed Wójtem za realizację zadań.
3. Kierownicy poszczególnych referatów kierują i zarządzają nimi w sposób
zapewniający optymalną realizację zadań referatów i ponoszą za to odpowiedzialność przed Wójtem.
4. Kierownicy poszczególnych referatów są bezpośrednimi przełożonymi podległych im pracowników i sprawują nadzór na nimi.
5. Zasady podpisywania pism przez kierowników referatów określa załącznik Nr 1 do Regulaminu.

§ 12

1. W Urzędzie działa kontrola wewnętrzna, której celem jest zapewnienie prawidłowości wykonywania zadań Urzędu przez poszczególne Referaty i wykonywania obowiązków przez poszczególnych pracowników Urzędu.
2. Szczegółowe zasady kontroli wewnętrznej w Urzędzie określa załącznik Nr 2 do Regulaminu.

§ 13

1. Referaty oraz jednoosobowe stanowiska pracy realizują z przepisów prawa i
Regulaminu w zakresie ich właściwości rzeczowej.
2. Referaty oraz jednoosobowe stanowiska pracy są zobowiązane do współdziałania z wszystkimi komórkami organizacyjnymi Urzędu w szczególności w zakresie wymiany informacji i wzajemnej konsultacji.

Rozdział V
ZAKRESY ZADAŃ WÓJTA, SEKRETARZA GMINY
I SKARBNIKA GMINY

§ 14

Do zakresu zadań Wójta należy w szczególności:
1. reprezentowanie Urzędu na zewnątrz;
2. prowadzenie bieżących spraw Gminy;
3. podejmowanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy;
4. wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego wobec wszystkich pracowników Urzędu;
5. zapewnienie przestrzegania prawa przez wszystkie komórki organizacyjne Urzędu i jego pracowników;
6. koordynowanie działalności komórek organizacyjnych Urzędu oraz organizowanie ich współpracy;
7. rozstrzyganie sporów pomiędzy poszczególnymi komórkami organizacyjnymi w szczególności dotyczącymi podziału zadań;
8. udzielanie odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych;
9. czuwanie nad tokiem i terminowością wykonywania zadań Urzędu;
10. przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy;
11. upoważnienie innych pracowników Urzędu do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej;
12. przyjmowanie oświadczeń o stanie majątkowymh od pracowników samorządowych;
13. wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Wójta przez przepisy prawa i Regulaminu oraz uchwały Rady.

§ 15

Do zadań Sekretarza Gminy należy zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu a w szczególności:
1. opracowywanie projektów zmian Regulaminu;
2. opracowywanie projektów podziału referatów na stanowiska pracy;
3. opracowywanie zakresów czynności na stanowiskach pracy;
4. nadzór nad organizacją pracy w Urzędzie oraz prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem kadr;
5. nadzór nad przygotowaniem projektów uchwał Rady Gminy i zarządzeń Wójta;
6. ogólny nadzór nad prawidłowym wykonywaniem przez pracowników Urzędu czynności kancelaryjnych;
7. koordynowanie i organizacja spraw związanych z wyborami, referendami i spisami powszechnymi i wyborami do Rad Sołeckich;
8. wykonywanie czynności związanych z zakładaniem, prowadzeniem i
przekształcaniem oraz likwidowaniem szkół publicznych i placówek oświatowych w zakresie wynikającym z przepisów o systemie oświaty;
9. prowadzenie spraw dotyczących realizacji obowiązku szkolnego;
10. nadzór nad przestrzeganiem przepisów i zasad BHP i poż.
11. administrowanie budynkiem Urzędu Gminy.
12. wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Wójta;
13. przyjmowanie skarg i wniosków i prowadzenie rejestru;
14. przy znakowaniu spraw Sekretarz używa symbolu „SK”.

§ 16

Do zadań Skarbnika należy:
1. wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie rachunkowości;
2. kierowanie pracą referatem Finansów;
3. nadzór i kontrola realizacji budżetu gminy;
4. kontrasygnowanie czynności prawnych mogących spowodować powstanie
zobowiązań pieniężnych;
5. opracowywanie projektu budżetu;
6. sporządzanie sprawozdawczości budżetowej;
7. opracowywanie określonych analiz, informacji i sprawozdań budżetowych oraz rocznych sprawozdań z wykonania budżetu i gospodarki pozabudżetowej;
8. prowadzenie kontroli finansowej jednostkach organizacyjnych Gminy;
9. udzielanie referatom, stanowiskom oraz jednostkom powiązanych z budżetem instruktażu w zakresie obowiązujących przepisów finansowych;
10. wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta;
11. przy znakowaniu spraw służbowych Skarbnik używa symbolu „SG”.

Rozdział VI
PODZIAŁ ZADAŃ POMIĘDZY REFERATAMI
I JEDNOOSOBOWYMI STANOWISKAMI PRACY

§ 17

Do wspólnych zadań realizowanych na wszystkich stanowiskach pracy należą zadania merytoryczne związane z zakresem ich działania, a w szczególności:
1. prowadzenie postępowań administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu określonych przepisami prawa zadań należących do kompetencji Wójta, w tym przygotowanie projektów decyzji administracyjnych;
2. przygotowanie projektów umów i porozumień;
3. opracowywanie bieżących informacji o realizacji zadań, analiz, kalkulacji, symulacji i sprawozdań dla potrzeb Rady, komisji Rady i Wójta;
4. wykonywanie zadań wynikających z przepisów dotyczących statystyki publicznej;
5. opracowywanie informacji, analiz i sprawozdań dla urzędów i jednostek, do składania których Gmina zobowiązana jest z mocy obowiązujących przepisów;
6. opracowywanie projektów uchwał Rady, komisji Rady i Zarządzeń Wójta;
7. przygotowywanie projektów odpowiedzi na wnioski komisji Rady oraz interpelacje i zapytania radnych;
8. opracowywanie propozycji do projektu budżetu (planowanie przychodów i wydatków związanych z zadaniami realizowanymi na stanowisku pracy);
9. realizacja dochodów budżetowych, w tym pobieranie należnych opłat skarbowych i administracyjnych;
10. współpraca z organami jednostek pomocniczych Gminy;
11. uzgadnianie podejmowania działań związanych z udzielaniem przez Gminę zamówień publicznych.
12. wykonywanie zadań obronnych i obrony cywilnej zgodnie z zasadami określonymi w odrębnych przepisach;
13. wykonywanie zadań wynikających z przepisów ustawy o ochronie danych osobowych zgodnie z zasadami określonymi w obowiązującej Instrukcji w tej sprawie oraz z ustawą o ochronie informacji niejawnych;
14. rzetelne i terminowe rozpatrywanie skarg z uwzględnieniem badania ich zasadności oraz analizą źródeł ich powstawania;
15. udzielanie petentom pełnych i rzetelnych informacji oraz wyjaśnień w ich
indywidualnych sprawach załatwianych w Urzędzie;
16. przestrzeganie przepisów instrukcji kancelaryjnej przy wykonywaniu czynności urzędowych;
17. znajomość przepisów prawa dotyczących stanowiska pracy.

§ 18

Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należą:
1. prowadzenie ewidencji ludności w tym spraw związanych z zameldowaniem i wymeldowaniem;
2. wydawanie dokumentów tożsamości;
3. rejestracja urodzin, małżeństw oraz zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób;
4. prowadzenie rejestru wyborców i sporządzanie spisów wyborców;
5. prowadzenie postępowań cywilnych i karnych wynikających z przepisów ewidencji ludności i dowodów osobistych oraz prawa o aktach stanu cywilnego;
6. sporządzanie aktów stanu cywilnego i prowadzenie ksiąg stanu cywilnego;
7. sporządzanie i wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń.
8. przechowywanie i konserwacja ksiąg stanu cywilnego;
9. przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz innych oświadczeń zgodnie z przepisami Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego;
10. wykonywanie zadań wynikających z konkordatu;
11. wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta.

§ 19

Do zadań referatu Finansów należy:
1. prowadzenie wymiaru podatków od nieruchomości, podatku rolnego, leśnego, łącznego zobowiązania pieniężnego oraz opłat lokalnych od osób fizycznych, prawnych i jednostek nie posiadających osobowości prawnej;
2. prowadzenie ewidencji podatkowej w systemie informatycznym i kartotekowym (karty: gospodarstw, nieruchomości, podatku leśnego, rejestr: przypisów i odpisów podatkowych);
3. prowadzenie spraw dotyczących ulg i zwolnień ustawowych:
a) w podatku rolnym,
b) ulg inwestycyjnych,
c) z tytułu nabycia gruntów,
d) żołnierskich,
e) z tytułu odłogowania gruntów.
4. sporządzanie informacji do sprawozdań z wymiaru należności i z zastosowanych ulg;
5. sporządzanie informacji o utraconych dochodach Gminy z tytułu zwolnień
ustawowych i udzielonych ulg;
6. prowadzenie czynności kontrolnych w zakresie rzetelności zgłaszania danych w przedmiocie opodatkowania, w tym prowadzenie kontroli terenowych podmiotów opodatkowanych podatkiem od nieruchomości;
7. wydawanie zaświadczeń:
a) o stanie majątkowym.
b) o nie zaleganiu w opłacaniu podatków i opłat lokalnych oraz łącznego zobowiązania pieniężnego,
c) o opłacaniu składek FUSR,
d) dotyczących bonów paliwowych oraz sprawozdawczość w tym zakresie.
8. współdziałanie z Urzędami Skarbowymi w zakresie sprawdzania i przekazywania wniosków NIP;
9. opracowywanie wzorów decyzji wymiarowych;
10. prowadzenie księgowości podatku rolnego, leśnego, od nieruchomości i łącznego zobowiązania pieniężnego;
11. prowadzenie wymiaru oraz księgowości podatków:
a) od środków transportowych,
b) podatku od posiadania psów,
12. prowadzenie bieżącej analizy realizacji wpływów z tytułu należności określonych w pkt 2 i 3, w tym stała ocena terminowości wpływania dochodów;
13. prowadzenie windykacji zaległości podatkowych;
14. prowadzenie spraw w zakresie:
a) umorzeń zaległości podatkowych i odsetek za zwłokę,
b) odraczania terminów, płatności podatków.
c) rozkładania na raty należności podatkowych i naliczanie opłaty prolongacyjnej, przygotowywanie wniosków i opracowywanie stanowisk w sprawach stosowania przez Urzędy Skarbowe ulg w pobieranych przez siebie podatkach będących w całości
dochodami Gminy;
15. organizowanie inkasa, rozliczanie sołtysów z zebranych podatków, uzgadnianie obrotów i sald w kontokwitariuszach;
16. obliczanie prowizyjnych wynagrodzeń sołtysom i prowadzenie ewidencji tych naliczeń;
17. wykonywanie innych zadań powierzonych przez Wójta;
18. rozliczanie zaliczek, delegacji służbowych i ryczałtów za używanie samochodów prywatnych do celów służbowych;
19. prowadzenie ewidencji środków trwałych;
20. gospodarowanie drukami ścisłego zarachowania;
21. sporządzanie list wypłat sołtysom za inkaso zobowiązań pieniężnych;
22. prowadzenie rozliczeń z tytułu zawieranych przez Gminę i jednostki organizacyjne umów zleceń, umów o dzieło i umów cywilno - prawnych;
23. obsługa finansowo - księgowa budżetu - analityka do rachunków i funduszy środków specjalnych Urzędu Gminy i pozostałych jednostek budżetowych gminy;
24. prowadzenie windykacji fakturowanych należności pieniężnych;
25. sporządzanie i przedkładanie zwierzchnikowi kwartalnych informacji o powstających zaległościach we wnoszeniu należności z wszelkich tytułów;
26. ewidencjonowanie wpłat za przyłącza wodociągowe i kanalizacyjne oraz wpłat na budowę wodociągów i kanalizacji (opłaty partycypacyjne);
27. prowadzenie ewidencji sprzedaży i zakupów oraz rozliczeń podatku VAT;
28. wykonywania planów finansowych i rozliczanie funduszy socjalnych;
29. obsługa finansowo - księgowa zadań inwestycyjnych i remontowych oraz funduszy i środków specjalnych;
30. prowadzenie kasy.

§ 20

Do Referatu Gospodarki Terenowej należy:
1. sprawowanie opieki nad miejscami pamięci narodowej, cmentarzami i grobami wojennymi;
2. nadzór i prowadzenie spraw związanych ochroną przeciwpożarową w tym
działalnością Ochotniczych Straży Pożarnych;
3. prowadzenie magazynu materiałów budowlanych Urzędu Gminy;
4. wystawianie kart drogowych oraz rozliczanie kierowców z czasu pracy ,paliwa ,części zamiennych i materiałów. Realizacja przepisów prawnych w zakresie pracy kierowców, sprawności samochodów oraz wszystkich przepisów z tym związanych.
Z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy:
1. okresowa analiza stanu bhp i p.poż
2. stwierdzenie zagrożeń zawodowych;
3. przeprowadzenie kontroli warunków pracy;
4. zgłaszanie wniosków dotyczących poprawy stanu bhp;
5. przygotowywanie projektów wewnętrznych zarządzeń instrukcji dotyczących bhp i p.poż
6. kompletowanie, rejestracja i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy;
7. udział w dochodzeniach powypadkowych;
8. nadzór nad przestrzeganiem przepisów i zasad BHP i p.poż (szkolenie
pracowników);
Z zakresu gospodarki gruntami i geodezji:
1. gospodarowaniem i zarządzaniem komunalnymi gruntami zabudowanymi i
przeznaczonymi w planach zagospodarowania przestrzennego pod zabudowę, w tym ich zbywanie, oddawanie w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, dzierżawę, najem;
2. ustalenie ich wartości, cen i opłat za korzystanie z nich;
3. organizowaniem przetargów na zbywanie prawa własności, prawa użytkowania wieczystego nieruchomości stanowiących własność Gminy;
4. komunalizację gruntów;
5. prowadzenie ewidencji gminnego zasobu nieruchomości;
6. prowadzenie nazewnictwa ulic;
7. prowadzenie numeracji porządkowej nieruchomości;
8. prowadzenie spraw związanych z podziałem nieruchomości;
9. obrót nieruchomościami komunalnymi (a w szczególności: sprzedaż, w tym lokali mieszkalnych);
10. przekazywanie w trwały zarząd nieruchomości gminnym jednostkom organizacyjnym;
11. wydzierżawianie, wynajmowanie i przekazywanie do korzystania nieruchomości komunalnych i lokali użytkowych;
12. naliczanie i aktualizacja opłaty za użytkowanie wieczyste gruntów;
13. korzystanie przez Gminę z prawa pierwokupu;
14. prowadzenie spraw dotyczących ustawowego przekształcenia prawa użytkowania wieczystego przysługującego osobom fizycznym w prawo własności;
15. analizowanie potrzeb w zakresie dokonywania zmian przeznaczenia nieruchomości komunalnych w miejscowym planie zagospodarowania;
16. opracowywanie wieloletnich programów gospodarowania mieszkaniowymi zasobami Gminy oraz ustalania stawek gruntów i opłat obowiązujących w tym zakresie.
17. prowadzenie całokształtu spraw wynikających zakresie ustawy zakresie zamówieniach publicznych w zakresie powierzonych obowiązków. Pracownik jest odpowiedzialny za prawidłowe stosowanie przepisów w/w ustawy oraz prowadzenie odpowiedniej dokumentacji z tym związanej
18. wydawanie zaświadczeń o pracy w gospodarstwie rolnym
W zakresie budownictwa i gospodarki przestrzennej:
1. Ustalanie na wniosek inwestora warunków zabudowy i zagospodarowania terenu ,przygotowywanie decyzji o ustaleniu warunków zabudowy i zagospodarowania terenu
- określonych w ustawie o zagospodarowaniu przestrzennym.
2. Koordynacja działań inwestycyjnych prowadzonych przez gminę w realizacji planu inwestycyjnego.
3. Opiniowanie zamierzeń inwestycyjnych przewidzianych do realizacji pod względem zgodności z planem zagospodarowania oraz istniejącą infrastrukturą.
4. Koordynacja prac i prowadzenie dokumentacji przy sporządzaniu lub zmianie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
5. Udostępnianie projektów studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania, projektów planów zagospodarowania przestrzennego oraz projektów zmian do planu zagospodarowania przestrzennego do publicznego wglądu w sposób określony w ustawie o zagospodarowaniu przestrzennym.
6. Zawiadamianie na piśmie o przystąpieniu do sporządzania lub zmian planu
zagospodarowania przestrzennego organa właściwe do uzgodnienia projektu planu.
7. Uzgadnianie projektów planu z organami i instytucjami wyszczególnionymi w ustawie o zagospodarowaniu przestrzennym.
8. Przyjmowanie protestów i zarzutów do wyłożonych do publicznego wglądu projektów planu zagospodarowania przestrzennego i przedkładanie ich do rozpatrzenia.
9. Koordynacja prac i prowadzenie dokumentacji związanych z dokonywaniem okresowej oceny skutków zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy wynikającym z realizacji miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i oceny aktualności tych planów.
10. Wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu gruntów w miejscowym planie
zagospodarowania;
11. Opiniowanie projektów inwestycji infrastruktury technicznej związanych z budową dróg oraz obiektów w sąsiedztwie pasa drogowego;
12. Prowadzenie wszelkich spraw związanych ze studium uwarunkowań i
zagospodarowania przestrzennego Gminy;
13. Prowadzenie analiz sprawności układu komunikacyjnego, organizacji i bezpieczeństwa ruchu oraz inicjowanie zmian usprawniających ruch na terenie Gminy.
14. Prowadzenie całokształtu spraw związanych z ewidencjonowaniem zabytków;
15. Sporządzanie sprawozdań statystycznych z ruchu budowlanego;
16. Wykonywanie innych zadań powierzonych przez Wójta.
W zakresie inwestycji i zamówień publicznych i ochrony środowiska:
1. w zakresie inwestycji:
a) przygotowywanie przedsięwzięć w zakresie rozwoju infrastruktury komunalnej, w tym m.in. budowy i modernizacji dróg. obiektów inżynierskich, inwestycji sieciowych (wodociągi, kanalizacja sanitarna i deszczowa) komunalnego budownictwa mieszkaniowego; dbanie o sprawny przebieg prac wstępnych i przygotowawczych,
b) przygotowywanie wniosków o wydanie decyzji o warunkach zagospodarowania terenu.
c) obsługa biurowa inwestycji budowlanych realizowanych ze środków budżetowych lub z ich udziałem oraz z udziałem środków własnych mieszkańców,
d) kompletowanie dokumentacji z inwestycji prowadzonych przez gminę i rozliczanie ich pod względem finansowym i materiałowym.
e) nadzór nad realizacją inwestycji gminnych,
f) nadzorowanie działań związanych z zimowym utrzymaniem dróg,
g) administrowanie budynkiem Urzędu /remonty, naprawa urządzeń itp./
2. w zakresie zamówień publicznych:
a) prowadzenie całokształtu spraw wynikających z ustawy o zamówieniach
publicznych w zakresie remontów i inwestycji prowadzonych przez tutejszy Urząd. Pracownik jest odpowiedzialny za prawidłowe stosowanie przepisów i ustaw w/w oraz prowadzenie odpowiedniej dokumentacji
a) opracowywanie projektów dokumentów związanych z prowadzeniem postępowań o zamówienia publiczne,
b) prowadzenie ewidencji udzielonych przez Gminę zamówień publicznych,
3. prowadzenie ewidencji i gromadzenie danych techniczno – eksploatacyjnych dróg, obiektów inżynierskich i urządzeń w pasie drogowym;
4. wykonywanie zadań w dziedzinach: ochrony przyrody, ochrony środowiska, wód publicznych, gospodarki wodno – ściekowej, nadzoru nad odpadami i wydobywania kopalin – w zakresie ustalonym przepisami odrębnymi, a w szczególności z ustawami: o ochronie przyrody, Prawo ochrony środowiska, o Inspekcji Ochrony Środowiska, Prawo wodne, o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków, o odpadach, o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, Prawo geologiczne i górnicze, poprzez:
a) przygotowywanie projektów uchwał Rady w celu wprowadzania form ochrony elementów przyrody nie chronionych innymi aktami prawa,
b) prowadzenie spraw związanych z wycinką drzew na wniosek właścicieli gruntów i zarządców dróg publicznych,
c) sporządzanie planów ochrony środowiska na terenie gminy, realizacja założeń planów,
d) prowadzenie rejestru informacji o środowisku i jego ochronie, udostępnianie informacji o środowisku,
e) przygotowywanie poleceń Wójta dotyczących podjęcia działań inspektorowi
ochrony środowiska w przypadku wystąpienia masowego zagrożenia upraw i
zwierząt,
f) przygotowywanie do rozpatrywanie przez Radę informacji o stanie środowiska;
g) opracowywanie planów gospodarowania odpadami na terenie gminy,
h) przygotowywanie opinii w sprawach zatwierdzania planów gospodarowania
odpadami przedsiębiorstw,
i) przygotowywanie decyzji nakazujących usuwanie odpadów z miejsc do tego nieprzeznaczonych, likwidacja dzikich wysypisk,
5. zgłaszanie Wójtowi potrzeb ogłaszania i odwoływania pogotowia lub alarmu
przeciwpowodziowego,
6. zwieranie umów z osobami dokonującymi przyłączeń do wodociągów wiejskich oraz dostarczanie ich do księgowości w celu egzekwowania ich realizacji
7. wykonywanie innych zadań powierzonych przez Wójta,
8. przy znakowaniu spraw stanowisko używa symbolu "IO".
Z zakresu spraw wojskowych i obronnych:
1. prowadzenie spraw obronnych, w tym wykonanie zadań związanych z podwyższoną gotowością obronną Gminy;
2. prowadzenie spraw obrony cywilnej;
3. koordynacja przedsięwzięć w zakresie integracji sił obrony cywilnej do
przeprowadzenia akcji ratunkowych oraz likwidacji skutków klęsk żywiołowych i zagrożeń środowiska;
4. rejestracja przedpoborowych, udział w przygotowaniu i przeprowadzaniu poboru oraz wykonywanie innych czynności wynikających z ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczpospolitej Polskiej;
5. prowadzenie kancelarii tajnej Urzędu oraz spraw związanych z ochroną tajemnicy państwowej i służbowej;
6. wykonywanie czynności wynikających z ustawy o ochronie danych;
7. przygotowanie ludności i mienia komunalnego na wypadek wojny;
8. współdziałanie z organami wojskowymi;
9. tworzenie formacji obrony cywilnej;
10. nakładanie obowiązków w ramach powszechnej samoobrony ludności.

§ 21

Stanowisko ds. organizacyjnych:
1. prowadzenie sekretariatu Wójta;
2. przyjmowanie i wysyłanie korespondencji Urzędu;
3. prowadzenie wszelkich spisów, rejestracji, ewidencji i nie zastrzeżonych do
kompetencji innych stanowisk, a w szczególności:
a) zbioru upoważnień do wydawania decyzji w imieniu Wójta;
b) ewidencji zakupionych materiałów biurowych, środków czystości;
4. rejestru wydanych delegacji służbowych;
5. rejestru dokumentów podanych do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń;
6. prowadzenie spraw dotyczących pieczęci;
7. kompletowanie Dzienników Ustaw, Monitorów Polski;
8. prowadzenie prenumeraty czasopism;
9. prowadzenie księgi inwentarzowej;
10. obsługę centrali telefonicznej;
11. kserowanie dokumentów;
12. rozliczanie rozmów telefonicznych;
13. uaktualnianie informacji umieszczonych na tablicy ogłoszeń;
14. pisanie pism na komputerze zleconych przez Wójta Gminy i Sekretarza Gminy.

§ 22

Do zadań Radcy Prawnego należy wykonywanie obsługi prawnej Urzędu.

§ 23

Do zadań stanowiska ds. obsługi organów gminy należy:
1. prowadzenie merytorycznej obsługi Rady i Komisji Rady;
2. prowadzenie rejestrów, zbiorów i ewidencji:
a) Uchwał Rady, wniosków i opinii Komisji Rady,
b) zbioru protokołów z sesji Rady i posiedzeń Komisji,
c) rejestr wniosków i interpelacji radnych,
d) rejestr skarg i wniosków przyjmowanych przez Radę,
3. udzielanie radnym pomocy w wykonywaniu mandatu;
4. wykonywanie czynności zapewniających Przewodniczącemu Rady kierowanie jej pracami;
5. sporządzanie protokołów z posiedzeń Komisji i Rady;
6. przygotowywanie pisemnych odpowiedzi na zapytania i interpelacje radnych;
7. przekazywanie uchwał Rady do realizacji w/g właściwości;
8. przekazywanie materiałów do organów nadzoru i do opublikowania w Dzienniku Urzędowym;
9. udostępnianie dokumentów określonych w Statucie Gminy zainteresowanym;
10. prowadzenie spraw związanych z organizacją imprez masowych i zbiórek
publicznych;
11. obsługa zebrań wiejski spotkań sołtysów – pisanie protokołów
12. wykonywanie innych zadań powierzonych przez Wójta i Sekretarza Gminy
13. przy znakowaniu spraw stanowisko używa symbolu "RG".
Z zakresu działalności gospodarczej:
1. prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej poprzez wydawanie zaświadczeń o dokonanych wpisach i zmianach następujących w tych wpisach oraz wykreślanie przedsiębiorców prowadzących swoją działalność na podstawie wpisu do tej ewidencji,
2. prowadzenie ewidencji obiektów hotelarskich,
3. udzielanie na każdy pisemny i ustny wniosek jawnych informacji dotyczących w/w podmiotów,
4. współpraca z właściwymi urzędami i jednostkami w sprawach związanych z
funkcjonowaniem przedsiębiorców na terenie gminy,
5. podejmowanie wobec przedsiębiorców wpisanych do ewidencji działalności
gospodarczej czynności kontrolnych określonych w przepisach prawa;
6. ustalanie czasu pracy placówek handlowych, gastronomicznych i usługowych.
W zakresie spraw związanych ze sprzedażą napojów alkoholowych na terenie gminy:
1. rozpatrywanie wniosków o wydanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i przygotowywanie zezwoleń odpowiedniej kategorii;
2. wydawanie decyzji o wygaszaniu i cofaniu zezwoleń;
3. naliczanie opłat za korzystanie z w/w zezwoleń;
4. kontrolowanie prawdziwości oświadczeń składanych przez podmioty prowadzące sprzedaż alkoholu o wysokości obrotu uzyskiwanego z tego tytułu;
5. wydawanie zaświadczeń przedsiębiorcom o wniesieniu opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych;
6. współpraca z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych;

§ 24

Do stanowiska ds. kadr należy:
1. prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracowników zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa;
2. przygotowanie projektów planów urlopów wypoczynkowych;
3. przygotowywanie i wydawanie świadectw pracy;
4. ewidencja czasu pracy pracowników;
5. kompletowanie wniosków emerytalno – rentowych oraz prowadzenie spraw
związanych z ZUS;
6. prowadzenie archiwum zakładowego, spraw związanych z kasacja akt oraz ich przekazywaniem do Archiwum Państwowego.

§ 25

Do stanowiska ds. płac należy:
1. sporządzanie list płac pracowników Urzędu i jednostek organizacyjnych Gminy wraz z rozliczeniem należności z tytułu ubezpieczeń społecznych, zdrowotnych oraz podatku dochodowego od osób fizycznych – zgodnie z obowiązującymi przepisami i sporządzanie przelewów w tym zakresie;
2. prowadzenie urządzeń związanych z prowadzeniem wynagrodzeń pracowników.

§ 26

Do spraw pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych należy:
1. zapewnienie ochrony informacji niejawnych,
2. ochrona systemów i sieci informatycznych,
3. zapewnienie ochrony fizycznej Urzędu,
4. kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji,
5. okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów,
6. opracowanie planu ochrony Urzędu i nadzorowanie jego realizacji,
7. szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych.

§ 27

Do stanowiska ds. kultury fizycznej i sportu należy:
1. realizacja zadań gminy z zakresu kultury fizycznej w tym sportu, rekreacji i
wypoczynku;
2. administrowanie budynku Hali Sportowej (remonty, opał, utrzymanie czystości, itp.).

§ 28

Do stanowiska informatyka należy:
1. zapewnienie prawidłowego funkcjonowania sieci komputerowej istniejącej w Urzędzie Gminy.
2. wdrażanie nowych programów komputerowych i współpraca ze stanowiskami pracy w zakresie ich prawidłowego funkcjonowania
3. prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej, bieżąca aktualizacja. Współpraca w tym zakresie z Sekretarzem Gminy
4. prowadzenie strony internetowej Urzędu Gminy oraz bieżącą jej aktualizację
5. współpraca z wszystkimi stanowiskami pracy w zakresie prawidłowego
funkcjonowania komputerów
6. wykonywanie na komputerze ogłoszeń, zaproszeń, itp.
7. wykonywanie zleconych prac przez Wójta i Sekretarza Gminy

Rozdział VII
ZASADY PRZYJMOWANIA I ROZPATRYWANIA
SKARG I WNIOSKÓW

§ 29

1. Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte
wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
2. Jeżeli przepisy szczególne nie określają innych organów właściwych do rozpatrywania skarg, organem właściwym do rozpatrzenia skargi dotyczącej zadań lub działalności:
a) rady gminy - jest wojewoda, a w zakresie spraw finansowych - regionalna
izba obrachunkowa,
b) Wójta i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych, z wyjątkiem
spraw określonych w przepisie odrębnym - jest Rada Gminy,
c) pracownika Urzędu - jest Wójt.

§ 30

Jeżeli organ, który otrzymał skargę, nie jest właściwy do jej rozpatrzenia, obowiązany jest niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni, przekazać ją właściwemu organowi, zawiadamiając równocześnie o tym skarżącego, albo wskazać mu właściwy organ.

§ 31

Skarga w sprawie indywidualnej, która nie była i nie jest przedmiotem postępowania administracyjnego, powoduje wszczęcie postępowania, jeżeli została złożona przez stronę. Jeżeli skarga taka pochodzi od innej osoby, może spowodować wszczęcie postępowania administracyjnego z urzędu, chyba że przepisy wymagają do wszczęcia postępowania żądania
strony.

§ 32

W sprawie, w której toczy się postępowanie administracyjne:
a) skarga złożona przez stronę podlega rozpatrzeniu w toku postępowania, zgodnie z przepisami kodeksu postępowania administracyjnego,
b) skarga pochodząca od innych osób stanowi materiał, który organ prowadzący postępowanie powinien rozpatrzyć z urzędu.

§ 33

1. Organ właściwy do załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
2. Radni, którzy wnieśli skargę we własnym imieniu albo przekazali do załatwienia skargę innej osoby, powinni być zawiadomieni o sposobie załatwienia skargi, a gdy jej załatwienie wymaga zebrania dowodów, informacji lub wyjaśnień - także o stanie rozpatrzenia skargi, najpóźniej w terminie czternastu dni od dnia jej wniesienia albo przekazania.
3. O sposobie załatwienia skargi zawiadamia się skarżącego.
4. W razie nie załatwienia skargi w terminie określonym w ust. 1 stosuje się przepisy art. 36 – 38 Kodeksu postępowania administracyjnego.

§ 34

1. Zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi powinno zawierać: oznaczenie organu, od którego pochodzi, wskazanie, w jaki sposób skarga została załatwiona, oraz podpis z podaniem imienia, nazwiska i stanowiska służbowego osoby upoważnionej do załatwienia skargi. Zawiadomienie o odmownym załatwianiu skargi powinno zawierać ponadto uzasadnienie faktyczne i prawne.
2. W przypadku, gdy skarga, w wyniku jej rozpatrzenia, uznana została za bezzasadną i jej bezzasadność wykazano w odpowiedzi na skargę, a skarżący ponowił skargę bez wskazania nowych okoliczności. Organ właściwy do jej rozpatrzenia może, w odpowiedzi na tę skargę, podtrzymać swoje poprzednie stanowisko.

§ 35

1. Przyjmowanie i koordynowanie rozpatrywania skarg i wniosków powierza się Sekretarzowi Gminy.
2. W siedzibie Urzędu w widocznym miejscu, umieszcza się informację wskazującą miejsce stanowiska przyjmującego skargi i wnioski.
3. Rozpatrywanie skarg i wniosków koordynuje Wójt.

§ 36

1. Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą
telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.
2. W razie zgłoszenia skargi lub wniosku ustnie, przyjmujący zgłoszenie sporządza protokół, który podpisują wnoszący skargę lub wniosek i przyjmujący zgłoszenie.
3. W protokole zamieszcza się datę przyjęcia skargi lub wniosku, imię, nazwisko (nazwę) i adres zgłaszającego oraz zwięzły opis treści sprawy.
4. Przyjmujący skargi i wnioski potwierdza złożenie skargi lub wniosku, jeżeli zażąda tego wnoszący.

§ 37

1. Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
2. Jeżeli z treści skargi lub wniosku nie można należycie ustalić ich przedmiotu, wzywa się wnoszącego skargę lub wniosek do złożenia, w terminie siedmiu dni od dnia otrzymania wezwania, wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, że nieusunięci tych braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania.
3. Skarga dotycząca określonej osoby nie może być przekazana do rozpatrzenia tej osobie ani osobie, wobec której pozostaje ona w stosunku nadrzędności służbowej.

Rozdział VIII
POSTANOWIENIA KOŃCOWE

§ 38

Postanowienia niniejszego Regulaminu Organizacyjnego nie naruszają postanowień przepisów odrębnych, w tym w szczególności postanowień rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 1999 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej dla organów gmin i związków międzygminnych /Dz. U. Nr 112, poz. 1319/ i kodeksu postępowania administracyjnego.


Załącznik Nr 1

ZASADY PODPISYWANIA PISM

§ 1

Wójt podpisuje:
1. zarządzenia, regulaminy i okólniki wewnętrzne,
2. pisma związane z reprezentowaniem Gminy na zewnątrz,
3. pisma zawierające oświadczenia woli w zakresie zarządu mieniem Gminy,
4. odpowiedzi na skargi i wnioski dotyczące kierowników Wydziałów,
5. decyzje z zakresu administracji publicznej, do których wydawania w jego imieniu nie upoważnił pracowników Urzędu,
6. pełnomocnictwa i upoważnienia do działania w jego imieniu, w tym pisma
wyznaczające osoby uprawnione do podejmowania czynności z zakresu prawa pracy wobec pracowników Urzędu,
7. pisma zawierające oświadczenia woli Urzędu jako pracodawcy,
8. pełnomocnictwa do reprezentowania Gminy przed sądami i organami administracji publicznej,
9. odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych,
10. pisma zawierające odpowiedzi na postulaty mieszkańców, zgłaszane za
pośrednictwem radnych,
11. inne pisma, jeśli ich podpisywanie Wójt zastrzegł dla siebie.

§ 2

Zastępca Wójta, Sekretarz i Skarbnik podpisują pisma pozostające w zakresie ich zadań, nie zastrzeżone do podpisu Wójta.

§ 3

Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego podpisuje pisma pozostające w zakresie jego zadań.

§ 4

Kierownicy referatów podpisują:
1. pisma związane z zakresem działania Referatów, nie zastrzeżone do podpisu Wójta,
2. decyzje administracyjne oraz pisma w sprawach do załatwiania których zostali upoważnieni przez Wójta.

§ 5

Pracownicy przygotowujący projekty pism, w tym decyzji administracyjnych, parafują je inicjałami nazwiska i imienia, umieszczonymi na końcu tekstu projektu z lewej strony.

Załącznik Nr 2

KONTROLA WEWNĘTRZNA

§ 1

Kontrola pracowników i poszczególnych komórek organizacyjnych Urzędu
dokonywana jest pod względem:
a/ legalności;
b/ gospodarności;
c/ rzetelności;
d/ celowości;
e/ terminowości;
f/ skuteczności.

§ 2

Celem kontroli jest ustalanie przyczyn i skutków ewentualnych nieprawidłowości, ustalanie osób odpowiedzialnych za stwierdzone nieprawidłowości oraz określenie sposobów naprawienia stwierdzonych nieprawidłowości i przeciwdziałania im w przyszłości.

§ 3

W Urzędzie przeprowadza się następujące rodzaje kontroli:
1/ kompleksowe obejmujące całość lub obszerną część działalności poszczególnych komórek organizacyjnych lub samodzielnych stanowisk,
2/ problemowe – obejmujące wybrane zagadnienia z zakresu działalności kontrolowanej komórki i stanowiska, stanowiące niewielki fragment jego działalności,
3/ wstępne – obejmujące kontrole zamierzeń i czynności przed ich dokonaniem oraz stopnia przygotowania,
4/ bieżące – obejmujące czynności w toku,
5/ sprawdzające (następne) – mające miejsce po dokonaniu określonych czynności w szczególności mające na cele ustalenie, czy wyniki poprzednich kontrolo zostały uwzględnione w toku postępowania kontrolowanej komórki organizacyjnej lub stanowiska.

§ 4

1 . Postępowanie kontrolne przeprowadza się w sposób umożliwiający bezstronne i rzetelne ustalenie stanu faktycznego w zakresie działalności kontrolowanej komórki organizacyjnej Urzędu lub stanowiska, rzetelne jego udokumentowanie i ocenę działalności według kryteriów określonych w § 3.
2 . Stan faktyczny ustala się na podstawie dowodów zebranych w toku postępowania kontrolnego.
3. Jako dowód może być wykorzystane wszystko, co nie jest sprzeczne z prawem. Jako dowody mogą być wykorzystane wszystko, co nie jest sprzeczne z prawem. Jako dowody mogą być wykorzystane w szczególności: dokumenty, wyniki oględzin, zeznania świadków, opinie biegłych oraz pisemne wyjaśnienia i oświadczenia kontrolowanych.

§ 5

Kontroli dokonują:
1) Wójt lub osoba działająca na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez Wójta – w odniesieniu do kierowników poszczególnych komórek organizacyjnych lub stanowisk (w tym stanowisk samodzielnych),
2) kierownicy poszczególnych komórek organizacyjnych w odniesieniu do
podporządkowanych im pracowników.

§ 6

1. Z przeprowadzonej kontroli kompleksowej sporządza się, w terminie 3 dni od daty jej zakończenia, protokół pokontrolny.
2. Protokół pokontrolny powinien zawierać:
a) Określenie kontrolowanej komórki lub stanowiska,
b) Imię i nazwisko kontrolującego (kontrolujących),
c) Daty rozpoczęcia i zakończenia czynności kontrolnych,
d) kontrolnych określenie przedmiotowego zakresu kontroli i okresu objętego
kontrolą,
e) imię i nazwisko kierownika kontrolowanej komórki organizacyjnej albo osoby zajmującej kontrolowane stanowisko,
f) przebieg i wynik czynności kontrolnych, a w szczególności wnioski kontroli
wskazujące na stwierdzone nieprawidłowości oraz wskazanie dowodów
potwierdzających ustalenia zawarte w protokole,
g) datę i miejsce podpisania protokołu,
h) podpisy kontrolującego (kontrolujących) oraz kierownika kontrolowanej
komórki organizacyjnej albo pracownika zajmującego kontrolowane stanowisko
lub notatkę o odmowie podpisania protokołu z podaniem przyczyn odmowy,
i) wnioski oraz propozycje co do sposobu usunięcia stwierdzonych
nieprawidłowości.
3. O sposobie wykorzystania wniosków i propozycji pokontrolnych decyduje Wójt.

§ 7

W przypadku odmowy podpisania protokółu przez kierownika kontrolowanej komórki lub osobę zajmującą kontrolowane stanowisko, osoby te są obowiązane do złożenia na ręce kontrolującego w terminie 3 dni od daty odmowy pisemnego wyjaśnienia jej przyczyn.

§ 8

P r o tokół sporządza się w 2 egzemplarzach, które otrzymują Wójt Gminy oraz komórka kontrolowana.

§ 9

1 . Z kontroli innych niż kompleksowe sporządza się notatkę służbową zawierającą odpowiednio elementy przewidziane dla protokółu pokontrolnego.
2 . Wójt może polecić sporządzenie protokołu pokontrolnego także z innych kontroli niż kompleksowa.

 

« powrót do poprzedniej strony