ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Gminy Srokowo
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2009-12-14 10:56:11 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

Załącznik
do zarządzenia nr 44/03
Wójta Gminy Srokowo
z dnia 19.XII.2003 r.
 
REGULAMIN ORGANIZACYJNY URZĘDU GMINY
Rozdział I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
Regulamin organizacyjny Urzędu Gminy Srokowo zwany dalej Regulaminem określa:
1. zakres działania i zadania Urzędu Gminy Srokowo zwanego dalej Urzędem;
2. organizację Urzędu;
3. zasady funkcjonowania Urzędu;
4. zakres działania kierownictwa Urzędu i poszczególnych referatów i stanowisk pracy w
Urzędzie.
§ 2
Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
1. Gminie – należy przez to rozumieć Gminę Srokowo;
2. Radzie – należy przez to rozumieć Radę Gminy Srokowo;
3. Wójcie, Sekretarzu, Skarbniku, Kierowniku Urzędu Stanu Cywilnego – należy przez
to rozumieć odpowiednio: Wójta Gminy Srokowo, Sekretarza Gminy Srokowo,
Skarbnika gminy Srokowo oraz kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Srokowie.
§ 3
1. Urząd jest jednostką budżetową Gminy;
2. Urząd jest pracodawcą dla zatrudnionych w nim pracowników;
3. Siedzibą Urzędu jest Ratusz w Srokowie.
§ 4
1. Urząd jest czynny w dniach roboczych, w poniedziałek godz. 800 - 1600 wtorek –
piątek godz. 700 - 1500
2. Urząd Stanu Cywilnego udziela ślubów także w niedziele, święta i dni powszednie
wolne od pracy.
Rozdział II
ZAKRES DZIAŁANIA I ZADANIA URZĘDU
§ 5
1. Urząd stanowi aparat pomocniczy Wójta, Rady i jej komisji.
2. Do zakresu działania Urzędu należy zapewnienie warunków należytego wykonywania
spoczywających na Gminie:
1) zadań własnych;
2) zadań zleconych;
3) zadań wykonywanych na podstawie porozumienia z organami administracji
rządowej (zadań powierzonych);
4) zadań publicznych powierzonych gminie w drodze porozumienia
międzygminnego.
§ 6
1. Do zadań Urzędu należy zapewnienie pomocy organom Gminy w wykonywaniu ich
zadań .
2. W szczególności do zadań Urzędu należy:
1) Przygotowywanie materiałów niezbędnych do podejmowania uchwał,
wydawania decyzji, postanowień i innych aktów z zakresu administracji
publicznej oraz podejmowania innych czynności prawnych przez organy
Gminy.
2) Zapewnienie organom Gminy możliwości przyjmowania, rozpatrywania oraz
załatwiania skarg i wniosków.
3) Przygotowanie uchwalania i wykonywania budżetu Gminy oraz innych
aktów organów Gminy.
4) Realizacja innych obowiązków i uprawnień wynikających z przepisów prawa
oraz uchwał organów Gminy.
5) Zapewnienie warunków organizacyjnych do odbywania sesji Rady,
posiedzeń jej komisji oraz innych organów funkcjonalnych w strukturze
Gminy.
6) Prowadzenie zbioru przepisów gminnych dostępnego do powszechnego
wglądu w siedzibie Urzędu.
7) Wykonywanie prac kancelaryjnych zgodnie z obowiązującymi w tym
zakresie przepisami prawa, a w szczególności:
a. przyjmowanie, rozdział, przekazywanie i wysyłanie
korespondencji;
b. prowadzenie wewnętrznego obiegu akt;
c. przechowywanie akt;
d. przekazywanie akt do archiwum.
8) Realizacja obowiązków i uprawnień służących Urzędowi jako pracodawcy –
zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa pracy.
Rozdział III
ORGANIZACJA URZĘDU

§ 7
1. W skład Urzędu wchodzą następujące referaty i stanowiska pracy:
· Urząd Stanu Cywilnego (USC);
· Referat Finansowy (RF);
· Referat Gospodarki Terenowej (RGT);
· Stanowisko ds. organizacyjnych (OR);
· Radca prawny (RP);
· Stanowisko ds. Obsługi Organów Gminy (RG);
· Stanowisko ds. Kadr (KA);
· Stanowisko ds. Płac (PŁ);
· Stanowisko ds. Sportu i Kultury Fizycznej (KF);
· Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych (JN).
· Informatyk (In)
2. Pracę referatów organizują kierownicy.
Rozdział IV
ZASADY FUNKCJONOWANIA URZĘDU

§ 8
Urząd działa według następujących zasad:
1. praworządności;
2. służebności wobec społeczności lokalnej;
3. racjonalnego gospodarowania mieniem publicznym;
4. jednoosobowego kierownictwa;
5. planowania pracy;
6. kontroli wewnętrznej;
7. podziału zadań pomiędzy kierownictwo Urzędu i poszczególne wydziały oraz
wzajemnego współdziałania.
§ 9
1. Pracownicy Urzędu w wykonywaniu swoich obowiązków i zadań urzędu działają na
podstawie i w granicach prawa i obowiązani są do ścisłego jego przestrzegania.
2. Pracownicy Urzędu w wykonywaniu zadań Urzędu i swoich obowiązków są
obowiązani służyć Gminie i Państwu.
§ 10
1. Gospodarowanie środkami rzeczowymi odbywa się w sposób racjonalny, celowy
i oszczędny z uwzględnieniem zasady szczególnej staranności w zarządzaniu
mieniem komunalnym.
2. Zakupy, inwestycje dokonywane są po wyborze najkorzystniejszej oferty,
zgodnie z przepisami dotyczącymi zamówień publicznych.
§ 11
1. Jednoosobowe kierownictwo polega na jednolitości poleceniodawstwa i służbowego
podporządkowania, podziału czynności na poszczególnych pracowników oraz ich
indywidualnej odpowiedzialności za wykonywanie powierzonych zadań.
2. Urzędem kieruje Wójt przy pomocy Sekretarza i Skarbnika, którzy ponoszą
odpowiedzialność przed Wójtem za realizację zadań.
3. Kierownicy poszczególnych referatów kierują i zarządzają nimi w sposób
zapewniający optymalną realizację zadań referatów i ponoszą za to odpowiedzialność
przed Wójtem.
4. Kierownicy poszczególnych referatów są bezpośrednimi przełożonymi podległych im
pracowników i sprawują nadzór na nimi.
5. Zasady podpisywania pism przez kierowników referatów określa załącznik Nr 1 do
Regulaminu.
§ 12
1. W Urzędzie działa kontrola wewnętrzna, której celem jest zapewnienie prawidłowości
wykonywania zadań Urzędu przez poszczególne Referaty i wykonywania
obowiązków przez poszczególnych pracowników Urzędu.
2. Szczegółowe zasady kontroli wewnętrznej w Urzędzie określa załącznik Nr 2 do
Regulaminu.
§ 13
1. Referaty oraz jednoosobowe stanowiska pracy realizują z przepisów prawa i
Regulaminu w zakresie ich właściwości rzeczowej.
2. Referaty oraz jednoosobowe stanowiska pracy są zobowiązane do współdziałania z
wszystkimi komórkami organizacyjnymi Urzędu w szczególności w zakresie
wymiany informacji i wzajemnej konsultacji.
Rozdział V
ZAKRESY ZADAŃ WÓJTA, SEKRETARZA GMINY
I SKARBNIKA GMINY
§ 14
Do zakresu zadań Wójta należy w szczególności:
1. reprezentowanie Urzędu na zewnątrz;
2. prowadzenie bieżących spraw Gminy;
3. podejmowanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy;
4. wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego wobec wszystkich pracowników
Urzędu;
5. zapewnienie przestrzegania prawa przez wszystkie komórki organizacyjne Urzędu i
jego pracowników;
6. koordynowanie działalności komórek organizacyjnych Urzędu oraz organizowanie ich
współpracy;
7. rozstrzyganie sporów pomiędzy poszczególnymi komórkami organizacyjnymi w
szczególności dotyczącymi podziału zadań;
8. udzielanie odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych;
9. czuwanie nad tokiem i terminowością wykonywania zadań Urzędu;
10. przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy;
11. upoważnienie innych pracowników Urzędu do wydawania w jego imieniu decyzji
administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej;
12. przyjmowanie oświadczeń o stanie majątkowymh od pracowników samorządowych;
13. wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Wójta przez przepisy prawa i
Regulaminu oraz uchwały Rady.
§ 15
Do zadań Sekretarza Gminy należy zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu a
w szczególności:
1. opracowywanie projektów zmian Regulaminu;
2. opracowywanie projektów podziału referatów na stanowiska pracy;
3. opracowywanie zakresów czynności na stanowiskach pracy;
4. nadzór nad organizacją pracy w Urzędzie oraz prowadzenie spraw związanych z
doskonaleniem kadr;
5. nadzór nad przygotowaniem projektów uchwał Rady Gminy i zarządzeń Wójta;
6. ogólny nadzór nad prawidłowym wykonywaniem przez pracowników Urzędu
czynności kancelaryjnych;
7. koordynowanie i organizacja spraw związanych z wyborami, referendami i spisami
powszechnymi i wyborami do Rad Sołeckich;
8. wykonywanie czynności związanych z zakładaniem, prowadzeniem i
przekształcaniem oraz likwidowaniem szkół publicznych i placówek oświatowych w
zakresie wynikającym z przepisów o systemie oświaty;
9. prowadzenie spraw dotyczących realizacji obowiązku szkolnego;
10. nadzór nad przestrzeganiem przepisów i zasad BHP i poż.
11. administrowanie budynkiem Urzędu Gminy.
12. wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Wójta;
13. przyjmowanie skarg i wniosków i prowadzenie rejestru;
14. przy znakowaniu spraw Sekretarz używa symbolu „SK”.
§ 16
Do zadań Skarbnika należy:
1. wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie rachunkowości;
2. kierowanie pracą referatem Finansów;
3. nadzór i kontrola realizacji budżetu gminy;
4. kontrasygnowanie czynności prawnych mogących spowodować powstanie
zobowiązań pieniężnych;
5. opracowywanie projektu budżetu;
6. sporządzanie sprawozdawczości budżetowej;
7. opracowywanie określonych analiz, informacji i sprawozdań budżetowych oraz
rocznych sprawozdań z wykonania budżetu i gospodarki pozabudżetowej;
8. prowadzenie kontroli finansowej jednostkach organizacyjnych Gminy;
9. udzielanie referatom, stanowiskom oraz jednostkom powiązanych z budżetem
instruktażu w zakresie obowiązujących przepisów finansowych;
10. wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta;
11. przy znakowaniu spraw służbowych Skarbnik używa symbolu „SG”.
Rozdział VI
PODZIAŁ ZADAŃ POMIĘDZY REFERATAMI
I JEDNOOSOBOWYMI STANOWISKAMI PRACY
§ 17
Do wspólnych zadań realizowanych na wszystkich stanowiskach pracy należą zadania
merytoryczne związane z zakresem ich działania, a w szczególności:
1. prowadzenie postępowań administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu
określonych przepisami prawa zadań należących do kompetencji Wójta, w tym
przygotowanie projektów decyzji administracyjnych;
2. przygotowanie projektów umów i porozumień;
3. opracowywanie bieżących informacji o realizacji zadań, analiz, kalkulacji, symulacji i
sprawozdań dla potrzeb Rady, komisji Rady i Wójta;
4. wykonywanie zadań wynikających z przepisów dotyczących statystyki publicznej;
5. opracowywanie informacji, analiz i sprawozdań dla urzędów i jednostek, do składania
których Gmina zobowiązana jest z mocy obowiązujących przepisów;
6. opracowywanie projektów uchwał Rady, komisji Rady i Zarządzeń Wójta;
7. przygotowywanie projektów odpowiedzi na wnioski komisji Rady oraz interpelacje i
zapytania radnych;
8. opracowywanie propozycji do projektu budżetu (planowanie przychodów i wydatków
związanych z zadaniami realizowanymi na stanowisku pracy);
9. realizacja dochodów budżetowych, w tym pobieranie należnych opłat skarbowych i
administracyjnych;
10. współpraca z organami jednostek pomocniczych Gminy;
11. uzgadnianie podejmowania działań związanych z udzielaniem przez Gminę zamówień
publicznych.
12. wykonywanie zadań obronnych i obrony cywilnej zgodnie z zasadami określonymi w
odrębnych przepisach;
13. wykonywanie zadań wynikających z przepisów ustawy o ochronie danych osobowych
zgodnie z zasadami określonymi w obowiązującej Instrukcji w tej sprawie oraz z
ustawą o ochronie informacji niejawnych;
14. rzetelne i terminowe rozpatrywanie skarg z uwzględnieniem badania ich zasadności
oraz analizą źródeł ich powstawania;
15. udzielanie petentom pełnych i rzetelnych informacji oraz wyjaśnień w ich
indywidualnych sprawach załatwianych w Urzędzie;
16. przestrzeganie przepisów instrukcji kancelaryjnej przy wykonywaniu czynności
urzędowych;
17. znajomość przepisów prawa dotyczących stanowiska pracy.
§ 18
Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należą:
1. prowadzenie ewidencji ludności w tym spraw związanych z zameldowaniem i
wymeldowaniem;
2. wydawanie dokumentów tożsamości;
3. rejestracja urodzin, małżeństw oraz zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan
cywilny osób;
4. prowadzenie rejestru wyborców i sporządzanie spisów wyborców;
5. prowadzenie postępowań cywilnych i karnych wynikających z przepisów ewidencji
ludności i dowodów osobistych oraz prawa o aktach stanu cywilnego;
6. sporządzanie aktów stanu cywilnego i prowadzenie ksiąg stanu cywilnego;
7. sporządzanie i wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń.
8. przechowywanie i konserwacja ksiąg stanu cywilnego;
9. przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz innych oświadczeń
zgodnie z przepisami Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego;
10. wykonywanie zadań wynikających z konkordatu;
11. wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta.
§ 19
Do zadań referatu Finansów należy:
1. prowadzenie wymiaru podatków od nieruchomości, podatku rolnego, leśnego,
łącznego zobowiązania pieniężnego oraz opłat lokalnych od osób fizycznych,
prawnych i jednostek nie posiadających osobowości prawnej;
2. prowadzenie ewidencji podatkowej w systemie informatycznym i kartotekowym
(karty: gospodarstw, nieruchomości, podatku leśnego, rejestr: przypisów i odpisów
podatkowych);
3. prowadzenie spraw dotyczących ulg i zwolnień ustawowych:
a) w podatku rolnym,
b) ulg inwestycyjnych,
c) z tytułu nabycia gruntów,
d) żołnierskich,
e) z tytułu odłogowania gruntów.
4. sporządzanie informacji do sprawozdań z wymiaru należności i z zastosowanych ulg;
5. sporządzanie informacji o utraconych dochodach Gminy z tytułu zwolnień
ustawowych i udzielonych ulg;
6. prowadzenie czynności kontrolnych w zakresie rzetelności zgłaszania danych w
przedmiocie opodatkowania, w tym prowadzenie kontroli terenowych podmiotów
opodatkowanych podatkiem od nieruchomości;
7. wydawanie zaświadczeń:
a) o stanie majątkowym.
b) o nie zaleganiu w opłacaniu podatków i opłat lokalnych oraz łącznego zobowiązania
pieniężnego,
c) o opłacaniu składek FUSR,
d) dotyczących bonów paliwowych oraz sprawozdawczość w tym zakresie.
8. współdziałanie z Urzędami Skarbowymi w zakresie sprawdzania i przekazywania
wniosków NIP;
9. opracowywanie wzorów decyzji wymiarowych;
10. prowadzenie księgowości podatku rolnego, leśnego, od nieruchomości i łącznego
zobowiązania pieniężnego;
11. prowadzenie wymiaru oraz księgowości podatków:
a) od środków transportowych,
b) podatku od posiadania psów,
12. prowadzenie bieżącej analizy realizacji wpływów z tytułu należności określonych
w pkt 2 i 3, w tym stała ocena terminowości wpływania dochodów;
13. prowadzenie windykacji zaległości podatkowych;
14. prowadzenie spraw w zakresie:
a) umorzeń zaległości podatkowych i odsetek za zwłokę,
b) odraczania terminów, płatności podatków.
c) rozkładania na raty należności podatkowych i naliczanie opłaty prolongacyjnej,
przygotowywanie wniosków i opracowywanie stanowisk w sprawach stosowania
przez Urzędy Skarbowe ulg w pobieranych przez siebie podatkach będących w całości
dochodami Gminy;
15. organizowanie inkasa, rozliczanie sołtysów z zebranych podatków, uzgadnianie
obrotów i sald w kontokwitariuszach;
16. obliczanie prowizyjnych wynagrodzeń sołtysom i prowadzenie ewidencji tych
naliczeń;
17. wykonywanie innych zadań powierzonych przez Wójta;
18. rozliczanie zaliczek, delegacji służbowych i ryczałtów za używanie samochodów
prywatnych do celów służbowych;
19. prowadzenie ewidencji środków trwałych;
20. gospodarowanie drukami ścisłego zarachowania;
21. sporządzanie list wypłat sołtysom za inkaso zobowiązań pieniężnych;
22. prowadzenie rozliczeń z tytułu zawieranych przez Gminę i jednostki organizacyjne
umów zleceń, umów o dzieło i umów cywilno - prawnych;
23. obsługa finansowo - księgowa budżetu - analityka do rachunków i funduszy środków
specjalnych Urzędu Gminy i pozostałych jednostek budżetowych gminy;
24. prowadzenie windykacji fakturowanych należności pieniężnych;
25. sporządzanie i przedkładanie zwierzchnikowi kwartalnych informacji o powstających
zaległościach we wnoszeniu należności z wszelkich tytułów;
26. ewidencjonowanie wpłat za przyłącza wodociągowe i kanalizacyjne oraz wpłat na
budowę wodociągów i kanalizacji (opłaty partycypacyjne);
27. prowadzenie ewidencji sprzedaży i zakupów oraz rozliczeń podatku VAT;
28. wykonywania planów finansowych i rozliczanie funduszy socjalnych;
29. obsługa finansowo - księgowa zadań inwestycyjnych i remontowych oraz funduszy i
środków specjalnych;
30. prowadzenie kasy.
§ 20
Do Referatu Gospodarki Terenowej należy:
1. sprawowanie opieki nad miejscami pamięci narodowej, cmentarzami i grobami
wojennymi;
2. nadzór i prowadzenie spraw związanych ochroną przeciwpożarową w tym
działalnością Ochotniczych Straży Pożarnych;
3. prowadzenie magazynu materiałów budowlanych Urzędu Gminy;
4. wystawianie kart drogowych oraz rozliczanie kierowców z czasu pracy ,paliwa ,części
zamiennych i materiałów. Realizacja przepisów prawnych w zakresie pracy
kierowców, sprawności samochodów oraz wszystkich przepisów z tym związanych.
Z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy:
1. okresowa analiza stanu bhp i p.poż
2. stwierdzenie zagrożeń zawodowych;
3. przeprowadzenie kontroli warunków pracy;
4. zgłaszanie wniosków dotyczących poprawy stanu bhp;
5. przygotowywanie projektów wewnętrznych zarządzeń instrukcji dotyczących bhp i
p.poż
6. kompletowanie, rejestracja i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków
przy pracy;
7. udział w dochodzeniach powypadkowych;
8. nadzór nad przestrzeganiem przepisów i zasad BHP i p.poż (szkolenie
pracowników);
Z zakresu gospodarki gruntami i geodezji:
1. gospodarowaniem i zarządzaniem komunalnymi gruntami zabudowanymi i
przeznaczonymi w planach zagospodarowania przestrzennego pod zabudowę, w tym
ich zbywanie, oddawanie w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, dzierżawę, najem;
2. ustalenie ich wartości, cen i opłat za korzystanie z nich;
3. organizowaniem przetargów na zbywanie prawa własności, prawa użytkowania
wieczystego nieruchomości stanowiących własność Gminy;
4. komunalizację gruntów;
5. prowadzenie ewidencji gminnego zasobu nieruchomości;
6. prowadzenie nazewnictwa ulic;
7. prowadzenie numeracji porządkowej nieruchomości;
8. prowadzenie spraw związanych z podziałem nieruchomości;
9. obrót nieruchomościami komunalnymi (a w szczególności: sprzedaż, w tym lokali
mieszkalnych);
10. przekazywanie w trwały zarząd nieruchomości gminnym jednostkom organizacyjnym;
11. wydzierżawianie, wynajmowanie i przekazywanie do korzystania nieruchomości
komunalnych i lokali użytkowych;
12. naliczanie i aktualizacja opłaty za użytkowanie wieczyste gruntów;
13. korzystanie przez Gminę z prawa pierwokupu;
14. prowadzenie spraw dotyczących ustawowego przekształcenia prawa użytkowania
wieczystego przysługującego osobom fizycznym w prawo własności;
15. analizowanie potrzeb w zakresie dokonywania zmian przeznaczenia nieruchomości
komunalnych w miejscowym planie zagospodarowania;
16. opracowywanie wieloletnich programów gospodarowania mieszkaniowymi zasobami
Gminy oraz ustalania stawek gruntów i opłat obowiązujących w tym zakresie.
17. prowadzenie całokształtu spraw wynikających zakresie ustawy zakresie zamówieniach
publicznych w zakresie powierzonych obowiązków. Pracownik jest odpowiedzialny
za prawidłowe stosowanie przepisów w/w ustawy oraz prowadzenie odpowiedniej
dokumentacji z tym związanej
18. wydawanie zaświadczeń o pracy w gospodarstwie rolnym
W zakresie budownictwa i gospodarki przestrzennej:
1. Ustalanie na wniosek inwestora warunków zabudowy i zagospodarowania terenu ,
przygotowywanie decyzji o ustaleniu warunków zabudowy i zagospodarowania terenu
- określonych w ustawie o zagospodarowaniu przestrzennym.
2. Koordynacja działań inwestycyjnych prowadzonych przez gminę w realizacji planu
inwestycyjnego.
3. Opiniowanie zamierzeń inwestycyjnych przewidzianych do realizacji pod względem
zgodności z planem zagospodarowania oraz istniejącą infrastrukturą.
4. Koordynacja prac i prowadzenie dokumentacji przy sporządzaniu lub zmianie
miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
5. Udostępnianie projektów studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania,
projektów planów zagospodarowania przestrzennego oraz projektów zmian do planu
zagospodarowania przestrzennego do publicznego wglądu w sposób określony w
ustawie o zagospodarowaniu przestrzennym.
6. Zawiadamianie na piśmie o przystąpieniu do sporządzania lub zmian planu
zagospodarowania przestrzennego organa właściwe do uzgodnienia projektu planu.
7. Uzgadnianie projektów planu z organami i instytucjami wyszczególnionymi w ustawie
o zagospodarowaniu przestrzennym.
8. Przyjmowanie protestów i zarzutów do wyłożonych do publicznego wglądu projektów
planu zagospodarowania przestrzennego i przedkładanie ich do rozpatrzenia.
9. Koordynacja prac i prowadzenie dokumentacji związanych z dokonywaniem okresowej
oceny skutków zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy wynikającym z
re a li za cji miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i oceny
aktualności
tych planów.
10. Wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu gruntów w miejscowym planie
zagospodarowania;
11. Opiniowanie projektów inwestycji infrastruktury technicznej związanych z budową
dróg oraz obiektów w sąsiedztwie pasa drogowego;
12. Prowadzenie wszelkich spraw związanych ze studium uwarunkowań i
zagospodarowania przestrzennego Gminy;
13. Prowadzenie analiz sprawności układu komunikacyjnego, organizacji i bezpieczeństwa
ruchu oraz inicjowanie zmian usprawniających ruch na terenie Gminy.
14. Prowadzenie całokształtu spraw związanych z ewidencjonowaniem zabytków;
15. Sporządzanie sprawozdań statystycznych z ruchu budowlanego;
16. Wykonywanie innych zadań powierzonych przez Wójta.
W zakresie inwestycji i zamówień publicznych i ochrony środowiska:
1. w zakresie inwestycji:
a) przygotowywanie przedsięwzięć w zakresie rozwoju infrastruktury komunalnej,
w tym m.in. budowy i modernizacji dróg. obiektów inżynierskich, inwestycji
sieciowych (wodociągi, kanalizacja sanitarna i deszczowa) komunalnego
budownictwa mieszkaniowego; dbanie o sprawny przebieg prac wstępnych i
przygotowawczych,
b) przygotowywanie wniosków o wydanie decyzji o warunkach zagospodarowania
terenu.
c) obsługa biurowa inwestycji budowlanych realizowanych ze środków budżetowych
lub z ich udziałem oraz z udziałem środków własnych mieszkańców,
d) kompletowanie dokumentacji z inwestycji prowadzonych przez gminę i rozliczanie
ich pod względem finansowym i materiałowym.
e) nadzór nad realizacją inwestycji gminnych,
f) nadzorowanie działań związanych z zimowym utrzymaniem dróg,
g) administrowanie budynkiem Urzędu /remonty, naprawa urządzeń itp./
2. w zakresie zamówień publicznych:
a) prowadzenie całokształtu spraw wynikających z ustawy o zamówieniach
publicznych w zakresie remontów i inwestycji prowadzonych przez tutejszy Urząd.
Pracownik jest odpowiedzialny za prawidłowe stosowanie przepisów i ustaw w/w
oraz prowadzenie odpowiedniej dokumentacji
a) opracowywanie projektów dokumentów związanych z prowadzeniem postępowań o
zamówienia publiczne,
b) prowadzenie ewidencji udzielonych przez Gminę zamówień publicznych,
3. prowadzenie ewidencji i gromadzenie danych techniczno – eksploatacyjnych dróg,
obiektów inżynierskich i urządzeń w pasie drogowym;
4. wykonywanie zadań w dziedzinach: ochrony przyrody, ochrony środowiska, wód
publicznych, gospodarki wodno – ściekowej, nadzoru nad odpadami i wydobywania
kopalin – w zakresie ustalonym przepisami odrębnymi, a w szczególności z ustawami:
o ochronie przyrody, Prawo ochrony środowiska, o Inspekcji Ochrony Środowiska,
Prawo wodne, o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu
ścieków, o odpadach, o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, Prawo
geologiczne i górnicze, poprzez:
a) przygotowywanie projektów uchwał Rady w celu wprowadzania form ochrony
elementów przyrody nie chronionych innymi aktami prawa,
b) prowadzenie spraw związanych z wycinką drzew na wniosek właścicieli gruntów
i zarządców dróg publicznych,
c) sporządzanie planów ochrony środowiska na terenie gminy, realizacja założeń
planów,
d) prowadzenie rejestru informacji o środowisku i jego ochronie, udostępnianie
informacji o środowisku,
e) przygotowywanie poleceń Wójta dotyczących podjęcia działań inspektorowi
ochrony środowiska w przypadku wystąpienia masowego zagrożenia upraw i
zwierząt,
f) przygotowywanie do rozpatrywanie przez Radę informacji o stanie środowiska;
g) opracowywanie planów gospodarowania odpadami na terenie gminy,
h) przygotowywanie opinii w sprawach zatwierdzania planów gospodarowania
odpadami przedsiębiorstw,
i) przygotowywanie decyzji nakazujących usuwanie odpadów z miejsc do tego nie
przeznaczonych, likwidacja dzikich wysypisk,
5. zgłaszanie Wójtowi potrzeb ogłaszania i odwoływania pogotowia lub alarmu
przeciwpowodziowego,
6. zwieranie umów z osobami dokonującymi przyłączeń do wodociągów wiejskich oraz
dostarczanie ich do księgowości w celu egzekwowania ich realizacji
7. wykonywanie innych zadań powierzonych przez Wójta,
8. przy znakowaniu spraw stanowisko używa symbolu "IO".
Z zakresu spraw wojskowych i obronnych:
1. prowadzenie spraw obronnych, w tym wykonanie zadań związanych z podwyższoną
gotowością obronną Gminy;
2. prowadzenie spraw obrony cywilnej;
3. koordynacja przedsięwzięć w zakresie integracji sił obrony cywilnej do
przeprowadzenia akcji ratunkowych oraz likwidacji skutków klęsk żywiołowych i
zagrożeń środowiska;
4. rejestracja przedpoborowych, udział w przygotowaniu i przeprowadzaniu poboru oraz
wykonywanie innych czynności wynikających z ustawy o powszechnym obowiązku
obrony Rzeczpospolitej Polskiej;
5. prowadzenie kancelarii tajnej Urzędu oraz spraw związanych z ochroną tajemnicy
państwowej i służbowej;
6. wykonywanie czynności wynikających z ustawy o ochronie danych;
7. przygotowanie ludności i mienia komunalnego na wypadek wojny;
8. współdziałanie z organami wojskowymi;
9. tworzenie formacji obrony cywilnej;
10. nakładanie obowiązków w ramach powszechnej samoobrony ludności.
§ 21
Stanowisko ds. organizacyjnych:
1. prowadzenie sekretariatu Wójta;
2. przyjmowanie i wysyłanie korespondencji Urzędu;
3. prowadzenie wszelkich spisów, rejestracji, ewidencji i nie zastrzeżonych do
kompetencji innych stanowisk, a w szczególności:
a) zbioru upoważnień do wydawania decyzji w imieniu Wójta;
b) ewidencji zakupionych materiałów biurowych, środków czystości;
4. rejestru wydanych delegacji służbowych;
5. rejestru dokumentów podanych do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie na
tablicy ogłoszeń;
6. prowadzenie spraw dotyczących pieczęci;
7. kompletowanie Dzienników Ustaw, Monitorów Polski;
8. prowadzenie prenumeraty czasopism;
9. prowadzenie księgi inwentarzowej;
10. obsługę centrali telefonicznej;
11. kserowanie dokumentów;
12. rozliczanie rozmów telefonicznych;
13. uaktualnianie informacji umieszczonych na tablicy ogłoszeń;
14. pisanie pism na komputerze zleconych przez Wójta Gminy i Sekretarza Gminy.
§ 22
Do zadań Radcy Prawnego należy wykonywanie obsługi prawnej Urzędu.
§ 23
Do zadań stanowiska ds. obsługi organów gminy należy:
1. prowadzenie merytorycznej obsługi Rady i Komisji Rady;
2. prowadzenie rejestrów, zbiorów i ewidencji:
a) Uchwał Rady, wniosków i opinii Komisji Rady,
b) zbioru protokołów z sesji Rady i posiedzeń Komisji,
c) rejestr wniosków i interpelacji radnych,
d) rejestr skarg i wniosków przyjmowanych przez Radę,
3. udzielanie radnym pomocy w wykonywaniu mandatu;
4. wykonywanie czynności zapewniających Przewodniczącemu Rady kierowanie jej
pracami;
5. sporządzanie protokołów z posiedzeń Komisji i Rady;
6. przygotowywanie pisemnych odpowiedzi na zapytania i interpelacje radnych;
7. przekazywanie uchwał Rady do realizacji w/g właściwości;
8. przekazywanie materiałów do organów nadzoru i do opublikowania w Dzienniku
Urzędowym;
9. udostępnianie dokumentów określonych w Statucie Gminy zainteresowanym;
10. prowadzenie spraw związanych z organizacją imprez masowych i zbiórek
publicznych;
11. obsługa zebrań wiejski spotkań sołtysów – pisanie protokołów
12. wykonywanie innych zadań powierzonych przez Wójta i Sekretarza Gminy
13. przy znakowaniu spraw stanowisko używa symbolu "RG".
Z zakresu działalności gospodarczej:
1. prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej poprzez wydawanie zaświadczeń o
dokonanych wpisach i zmianach następujących w tych wpisach oraz wykreślanie
przedsiębiorców prowadzących swoją działalność na podstawie wpisu do tej
ewidencji,
2. prowadzenie ewidencji obiektów hotelarskich,
3. udzielanie na każdy pisemny i ustny wniosek jawnych informacji dotyczących w/w
podmiotów,
4. współpraca z właściwymi urzędami i jednostkami w sprawach związanych z
funkcjonowaniem przedsiębiorców na terenie gminy,
5. podejmowanie wobec przedsiębiorców wpisanych do ewidencji działalności
gospodarczej czynności kontrolnych określonych w przepisach prawa;
6. ustalanie czasu pracy placówek handlowych, gastronomicznych i usługowych.
W zakresie spraw związanych ze sprzedażą napojów alkoholowych na terenie gminy:
1. rozpatrywanie wniosków o wydanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i
przygotowywanie zezwoleń odpowiedniej kategorii;
2. wydawanie decyzji o wygaszaniu i cofaniu zezwoleń;
3. naliczanie opłat za korzystanie z w/w zezwoleń;
4. kontrolowanie prawdziwości oświadczeń składanych przez podmioty prowadzące
sprzedaż alkoholu o wysokości obrotu uzyskiwanego z tego tytułu;
5. wydawanie zaświadczeń przedsiębiorcom o wniesieniu opłat za korzystanie z
zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych;
6. współpraca z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych;
§ 24
Do stanowiska ds. kadr należy:
1. prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt
osobowych pracowników zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami
prawa;
2. przygotowanie projektów planów urlopów wypoczynkowych;
3. przygotowywanie i wydawanie świadectw pracy;
4. ewidencja czasu pracy pracowników;
5. kompletowanie wniosków emerytalno – rentowych oraz prowadzenie spraw
związanych z ZUS;
6. prowadzenie archiwum zakładowego, spraw związanych z kasacja akt oraz ich
przekazywaniem do Archiwum Państwowego.
§ 25
Do stanowiska ds. płac należy:
1. sporządzanie list płac pracowników Urzędu i jednostek organizacyjnych Gminy wraz
z rozliczeniem należności z tytułu ubezpieczeń społecznych, zdrowotnych oraz
podatku dochodowego od osób fizycznych – zgodnie z obowiązującymi przepisami i
sporządzanie przelewów w tym zakresie;
2. prowadzenie urządzeń związanych z prowadzeniem wynagrodzeń pracowników.
§ 26
Do spraw pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych należy:
1. zapewnienie ochrony informacji niejawnych,
2. ochrona systemów i sieci informatycznych,
3. zapewnienie ochrony fizycznej Urzędu,
4. kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie
tych informacji,
5. okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów,
6. opracowanie planu ochrony Urzędu i nadzorowanie jego realizacji,
7. szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych.
§ 27
Do stanowiska ds. kultury fizycznej i sportu należy:
1. realizacja zadań gminy z zakresu kultury fizycznej w tym sportu, rekreacji i
wypoczynku;
2. administrowanie budynku Hali Sportowej (remonty, opał, utrzymanie czystości, itp.).
§ 28
Do stanowiska informatyka należy:
1. zapewnienie prawidłowego funkcjonowania sieci komputerowej istniejącej w
Urzędzie Gminy.
2. wdrażanie nowych programów komputerowych i współpraca ze stanowiskami pracy w
zakresie ich prawidłowego funkcjonowania
3. prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej, bieżąca aktualizacja. Współpraca w
tym zakresie z Sekretarzem Gminy
4. prowadzenie strony internetowej Urzędu Gminy oraz bieżącą jej aktualizację
5. współpraca z wszystkimi stanowiskami pracy w zakresie prawidłowego
funkcjonowania komputerów
6. wykonywanie na komputerze ogłoszeń, zaproszeń, itp.
7. wykonywanie zleconych prac przez Wójta i Sekretarza Gminy
Rozdział VII
ZASADY PRZYJMOWANIA I ROZPATRYWANIA
SKARG I WNIOSKÓW
§ 29
1. Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte
wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie
praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne
załatwianie spraw.
2. Jeżeli przepisy szczególne nie określają innych organów właściwych do rozpatrywania
skarg, organem właściwym do rozpatrzenia skargi dotyczącej zadań lub działalności:
a) rady gminy - jest wojewoda, a w zakresie spraw finansowych - regionalna
izba obrachunkowa,
b) Wójta i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych, z wyjątkiem
spraw określonych w przepisie odrębnym - jest Rada Gminy,
c) pracownika Urzędu - jest Wójt.
§ 30
Jeżeli organ, który otrzymał skargę, nie jest właściwy do jej rozpatrzenia, obowiązany jest
niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni, przekazać ją właściwemu
organowi, zawiadamiając równocześnie o tym skarżącego, albo wskazać mu właściwy organ.
§ 31
Skarga w sprawie indywidualnej, która nie była i nie jest przedmiotem postępowania
administracyjnego, powoduje wszczęcie postępowania, jeżeli została złożona przez stronę.
Jeżeli skarga taka pochodzi od innej osoby, może spowodować wszczęcie postępowania
administracyjnego z urzędu, chyba że przepisy wymagają do wszczęcia postępowania żądania
strony.
§ 32
W sprawie, w której toczy się postępowanie administracyjne:
a) skarga złożona przez stronę podlega rozpatrzeniu w toku postępowania, zgodnie z
przepisami kodeksu postępowania administracyjnego,
b) skarga pochodząca od innych osób stanowi materiał, który organ prowadzący
postępowanie powinien rozpatrzyć z urzędu.
§ 33
1. Organ właściwy do załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki,
nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
2. Radni, którzy wnieśli skargę we własnym imieniu albo przekazali do załatwienia
skargę innej osoby, powinni być zawiadomieni o sposobie załatwienia skargi, a gdy jej
załatwienie wymaga zebrania dowodów, informacji lub wyjaśnień - także o stanie
rozpatrzenia skargi, najpóźniej w terminie czternastu dni od dnia jej wniesienia albo
przekazania.
3. O sposobie załatwienia skargi zawiadamia się skarżącego.
4. W razie nie załatwienia skargi w terminie określonym w ust. 1 stosuje się przepisy art.
36 – 38 Kodeksu postępowania administracyjnego.
§ 34
1. Zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi powinno zawierać: oznaczenie organu,
od którego pochodzi, wskazanie, w jaki sposób skarga została załatwiona, oraz podpis
z podaniem imienia, nazwiska i stanowiska służbowego osoby upoważnionej do
załatwienia skargi. Zawiadomienie o odmownym załatwianiu skargi powinno
zawierać ponadto uzasadnienie faktyczne i prawne.
2. W przypadku, gdy skarga, w wyniku jej rozpatrzenia, uznana została za bezzasadną i
jej bezzasadność wykazano w odpowiedzi na skargę, a skarżący ponowił skargę bez
wskazania nowych okoliczności. Organ właściwy do jej rozpatrzenia może, w
odpowiedzi na tę skargę, podtrzymać swoje poprzednie stanowisko.
§ 35
1. Przyjmowanie i koordynowanie rozpatrywania skarg i wniosków powierza się
Sekretarzowi Gminy.
2. W siedzibie Urzędu w widocznym miejscu, umieszcza się informację wskazującą
miejsce stanowiska przyjmującego skargi i wnioski.
3. Rozpatrywanie skarg i wniosków koordynuje Wójt.
§ 36
1. Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą
telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.
2. W razie zgłoszenia skargi lub wniosku ustnie, przyjmujący zgłoszenie sporządza
protokół, który podpisują wnoszący skargę lub wniosek i przyjmujący zgłoszenie.
3. W protokole zamieszcza się datę przyjęcia skargi lub wniosku, imię, nazwisko
(nazwę) i adres zgłaszającego oraz zwięzły opis treści sprawy.
4. Przyjmujący skargi i wnioski potwierdza złożenie skargi lub wniosku, jeżeli zażąda
tego wnoszący.
§ 37
1. Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego
pozostawia się bez rozpoznania.
2. Jeżeli z treści skargi lub wniosku nie można należycie ustalić ich przedmiotu, wzywa
się wnoszącego skargę lub wniosek do złożenia, w terminie siedmiu dni od dnia
otrzymania wezwania, wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, że nieusunięcie
tych braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania.
3. Skarga dotycząca określonej osoby nie może być przekazana do rozpatrzenia tej
osobie ani osobie, wobec której pozostaje ona w stosunku nadrzędności służbowej.
Rozdział VIII
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 38
Postanowienia niniejszego Regulaminu Organizacyjnego nie naruszają postanowień
przepisów odrębnych, w tym w szczególności postanowień rozporządzenia Prezesa Rady
Ministrów z dnia 22 grudnia 1999 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej dla organów gmin i
związków międzygminnych /Dz. U. Nr 112, poz. 1319/ i kodeksu postępowania
administracyjnego.
Załącznik Nr 1
ZASADY PODPISYWANIA PISM
§ 1
Wójt podpisuje:
1. zarządzenia, regulaminy i okólniki wewnętrzne,
2. pisma związane z reprezentowaniem Gminy na zewnątrz,
3. pisma zawierające oświadczenia woli w zakresie zarządu mieniem Gminy,
4. odpowiedzi na skargi i wnioski dotyczące kierowników Wydziałów,
5. decyzje z zakresu administracji publicznej, do których wydawania w jego imieniu nie
upoważnił pracowników Urzędu,
6. pełnomocnictwa i upoważnienia do działania w jego imieniu, w tym pisma
wyznaczające osoby uprawnione do podejmowania czynności z zakresu prawa pracy
wobec pracowników Urzędu,
7. pisma zawierające oświadczenia woli Urzędu jako pracodawcy,
8. pełnomocnictwa do reprezentowania Gminy przed sądami i organami administracji
publicznej,
9. odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych,
10. pisma zawierające odpowiedzi na postulaty mieszkańców, zgłaszane za
pośrednictwem radnych,
11. inne pisma, jeśli ich podpisywanie Wójt zastrzegł dla siebie.
§ 2
Zastępca Wójta, Sekretarz i Skarbnik podpisują pisma pozostające w zakresie ich
zadań, nie zastrzeżone do podpisu Wójta.
§ 3
Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego podpisuje pisma pozostające w zakresie jego zadań.
§ 4
Kierownicy referatów podpisują:
1. pisma związane z zakresem działania Referatów, nie zastrzeżone do podpisu Wójta,
2. decyzje administracyjne oraz pisma w sprawach do załatwiania których zostali
upoważnieni przez Wójta.
§ 5
Pracownicy przygotowujący projekty pism, w tym decyzji administracyjnych, parafują
je inicjałami nazwiska i imienia, umieszczonymi na końcu tekstu projektu z lewej strony.
Załącznik Nr 2
KONTROLA WEWNĘTRZNA
§ 1
Kontrola pracowników i poszczególnych komórek organizacyjnych Urzędu
dokonywana jest pod względem:
a/ legalności;
b/ gospodarności;
c/ rzetelności;
d/ celowości;
e/ terminowości;
f/ skuteczności.
§ 2
Celem kontroli jest ustalanie przyczyn i skutków ewentualnych nieprawidłowości,
ustalanie osób odpowiedzialnych za stwierdzone nieprawidłowości oraz określenie sposobów
naprawienia stwierdzonych nieprawidłowości i przeciwdziałania im w przyszłości.
§ 3
W Urzędzie przeprowadza się następujące rodzaje kontroli:
1/ kompleksowe obejmujące całość lub obszerną część działalności poszczególnych komórek
organizacyjnych lub samodzielnych stanowisk,
2/ problemowe – obejmujące wybrane zagadnienia z zakresu działalności kontrolowanej
komórki i stanowiska, stanowiące niewielki fragment jego działalności,
3/ wstępne – obejmujące kontrole zamierzeń i czynności przed ich dokonaniem oraz stopnia
przygotowania,
4/ bieżące – obejmujące czynności w toku,
5/ sprawdzające (następne) – mające miejsce po dokonaniu określonych czynności w
szczególności mające na cele ustalenie, czy wyniki poprzednich kontrolo zostały
uwzględnione w toku postępowania kontrolowanej komórki organizacyjnej lub stanowiska.
§ 4
1 . Postępowanie kontrolne przeprowadza się w sposób umożliwiający bezstronne i
rzetelne ustalenie stanu faktycznego w zakresie działalności kontrolowanej komórki
organizacyjnej Urzędu lub stanowiska, rzetelne jego udokumentowanie i ocenę działalności
według kryteriów określonych w § 3.
2 . Stan faktyczny ustala się na podstawie dowodów zebranych w toku postępowania
kontrolnego.
3. Jako dowód może być wykorzystane wszystko, co nie jest sprzeczne z prawem. Jako
dowody mogą być wykorzystane wszystko, co nie jest sprzeczne z prawem. Jako dowody
mogą być wykorzystane w szczególności: dokumenty, wyniki oględzin, zeznania świadków,
opinie biegłych oraz pisemne wyjaśnienia i oświadczenia kontrolowanych.
§ 5
Kontroli dokonują:
1) Wójt lub osoba działająca na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez Wójta – w
odniesieniu do kierowników poszczególnych komórek organizacyjnych lub stanowisk (w tym
stanowisk samodzielnych),
2) kierownicy poszczególnych komórek organizacyjnych w odniesieniu do
podporządkowanych im pracowników.
§ 6
1. Z przeprowadzonej kontroli kompleksowej sporządza się, w terminie 3 dni od daty jej
zakończenia, protokół pokontrolny.
2. Protokół pokontrolny powinien zawierać:
a) Określenie kontrolowanej komórki lub stanowiska,
b) Imię i nazwisko kontrolującego (kontrolujących),
c) Daty rozpoczęcia i zakończenia czynności kontrolnych,
d) kontrolnych określenie przedmiotowego zakresu kontroli i okresu objętego
kontrolą,
e) imię i nazwisko kierownika kontrolowanej komórki organizacyjnej albo osoby
zajmującej kontrolowane stanowisko,
f) przebieg i wynik czynności kontrolnych, a w szczególności wnioski kontroli
wskazujące na stwierdzone nieprawidłowości oraz wskazanie dowodów
potwierdzających ustalenia zawarte w protokole,
g) datę i miejsce podpisania protokołu,
h) podpisy kontrolującego (kontrolujących) oraz kierownika kontrolowanej
komórki organizacyjnej albo pracownika zajmującego kontrolowane stanowisko
lub notatkę o odmowie podpisania protokołu z podaniem przyczyn odmowy,
i) wnioski oraz propozycje co do sposobu usunięcia stwierdzonych
nieprawidłowości.
3. O sposobie wykorzystania wniosków i propozycji pokontrolnych decyduje Wójt.
§ 7
W przypadku odmowy podpisania protokółu przez kierownika kontrolowanej komórki
lub osobę zajmującą kontrolowane stanowisko, osoby te są obowiązane do złożenia na ręce
kontrolującego w terminie 3 dni od daty odmowy pisemnego wyjaśnienia jej przyczyn.
§ 8
P r o tokół sporządza się w 2 egzemplarzach, które otrzymują Wójt Gminy oraz
komórka kontrolowana.
§ 9
1 . Z kontroli innych niż kompleksowe sporządza się notatkę służbową zawierającą
odpowiednio elementy przewidziane dla protokółu pokontrolnego.
2 . Wójt może polecić sporządzenie protokołu pokontrolnego także z innych kontroli
niż kompleksowa.

« powrót do poprzedniej strony