ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Gminy Srokowo
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Co i jak załatwić - lista wydziałów

Lista informacji

  • Urząd Stanu Cywilnego i Dowody Osobiste ›

    Kierownik: Marzena Gąsiorowska

    Siedziba:

    Urząd Gminy Srokowo Ul. Plac Rynkowy 1 11-420 Srokowo

    Zakres spraw i zadań do realizacji:

    Urząd Stanu Cywilnego realizuje zadania z zakresu:
    1. rejestracji w rejestrze stanu cywilnego urodzeń, małżeństw i zgonów, które nastąpiły na terenie Gminy Srokowo;
    2. rejestracji w rejestrze stanu cywilnego urodzeń, małżeństw i zgonów, które nastąpiły za granicą i nie zostały tam zarejestrowane lub nie jest tam prowadzona rejestracja stanu cywilnego;
    3. transkrypcji i odtwarzania w rejestrze stanu cywilnego zagranicznych aktów stanu cywilnego;
    4. korygowania, uzupełniania i aktualizowania danych zawartych w rejestrze Pesel;
    5. przyjmowania na podstawie kodeksu rodzinnego i opiekuńczego i ustawy Prawoo aktach stanu cywilnego oświadczeń o uznaniu ojcostwa, o wyborze lub zmianie imienia dla dziecka, o wyborze lub zmianie nazwiska dla dziecka, o wstąpieniu                           w związek małżeński, o wyborze nazwiska noszonego po zawarciu małżeństwa oraz nazwiska dzieci zrodzonych z małżeństwa; o powrocie do nazwiska noszonego przed zawarciem związku małżeńskiego, oświadczeń małżonków, że dziecko będzie nosić takie samo nazwisko, jakie nosi albo nosiłoby ich wspólne dziecko;
    6. rejestracji oświadczeń o uznaniu ojcostwa w rejestrze uznań;
    7. wydawania zaświadczeń potwierdzających uznanie ojcostwa;
    8. aktualizowania aktów stanu cywilnego poprzez wpisywanie wzmianek dodatkowych na podstawie prawomocnych orzeczeń sądowych, ostatecznych decyzji administracyjnych, odpisów aktów stanu cywilnego oraz innych dokumentów mających wpływ na treść lub ważność aktu zamieszczania przypisków pod aktami stanu cywilnego;
    9. prostowania i uzupełniania aktów stanu cywilnego;
    10. unieważniania aktów stanu cywilnego błędnie zarejestrowanych w rejestrze stanu cywilnego z przyczyn technicznych lub w wyniku niewłaściwego zastosowania funkcjonalności rejestru;
    11. unieważniania wzmianek dodatkowych dołączonych do niewłaściwego aktu lub błędnie sporządzonych z przyczyn technicznych lub w wyniku niewłaściwego zastosowania funkcjonalności rejestru stanu cywilnego;
    12. przenoszenia aktów stanu cywilnego, wzmianek dodatkowych, przypisków oraz informacji zawartych w rubryce „uwagi” do rejestru stanu cywilnego;
    13. unieważniania aktów stanu cywilnego błędnie przeniesionych do rejestru stanu cywilnego z przyczyn technicznych, niewłaściwego zastosowania funkcjonalności rejestru albo na skutek omyłki pisarskiej;
    14. prowadzenia, zabezpieczenia i konserwacji zbioru akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego;
    15. wydawania kserokopii z ksiąg stanu cywilnego i akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego;
    16. wydawania zaświadczeń o nieposiadaniu księgi stanu cywilnego;
    17. przekazywania aktów stanu cywilnego i akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego do archiwum państwowego po upływie okresów ich przechowywania;
    18. wydawania odpisów zupełnych i skróconych aktów stanu cywilnego z rejestru stanu cywilnego;
    19. wydawania zaświadczeń o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby;
    20. wydawania zaświadczeń o stanie cywilnym z rejestru stanu cywilnego;
    21. przyjmowania zapewnień o nieistnieniu okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa;
    22. organizowania uroczystości zawarcia związku małżeńskiego;
    23. wydawania zezwoleń na skrócenie terminu oczekiwania na zawarcie małżeństwa;
    24. wydawania zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa;
    25. wydawania zaświadczeń stwierdzających, że zgodnie z prawem polskim można zawrzeć małżeństwo;
    26. przyjmowania zgłoszeń o jubileuszu długoletniego pożycia małżeńskiego i inicjowanie wszczęcia przez Wojewodę Warmińsko-Mazurskiego procedury odznaczenia jubilatów Medalem Za Długoletnie Pożycie Małżeńskie;
    27. wydawania decyzji administracyjnych o odmowie dokonania czynności z zakresu rejestracji stanu cywilnego;
    28. wydawania decyzji administracyjnych o zmianie imion i/lub nazwisk;
    29. przyjmowania i realizacji zleceń innych urzędów stanu cywilnego i organów właściwych w sprawach ewidencji ludności i dowodów osobistych oraz wysyłanie własnych zleceń dotyczących aktualizacji rejestru stanu cywilnego;
    30. przyjmowania i realizacji zleceń innych urzędów stanu cywilnego i organów właściwych w sprawach ewidencji ludności i dowodów osobistych oraz wysyłanie własnych zleceń dotyczących usunięcia niezgodności w rejestrze Pesel;
    31. prowadzenia korespondencji z organami administracji publicznej i instytucjami w sprawie zapisów w aktach stanu cywilnego;
    32. pozyskiwania i przekazywania danych dla potrzeb statystyki publicznej;
    33. pobieranie opłat uiszczanych w sprawach związanych z rejestracją stanu cywilnego;
    34. sporządzania tłumaczeń urzędowych do wydawanych odpisów aktów stanu cywilnego, zaświadczeń o stanie cywilnym i zaświadczeń, że zgodnie z prawem polskim można zawrzeć małżeństwo;
    35. przekazywania danych do Rejestru Danych Kontaktowych oraz ich aktualizowania lub usuwania.
    W Urzędzie Stanu Cywilnego można uzyskać:
    • odpisy zupełne i skrócone aktów stanu cywilnego,
    • odpisy skrócone aktów stanu cywilnego na drukach wielojęzycznych,
    • zaświadczenia  o zamieszczonych lub niezamieszczonych  w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby,
    • zaświadczenia o nieposiadaniu księgi stanu cywilnego,
    • zaświadczenia o stanie cywilnym,
    • zaświadczenia niezbędne  do zawarcia ślubu wyznaniowego ze skutkiem cywilnoprawnym,
    • zaświadczenia, potwierdzające, że obywatel polski zamierzający wstąpić w związek małżeński za granicą może zawrzeć małżeństwo zgodnie z prawem polskim,
    • tłumaczenia urzędowe w językach krajów Unii Europejskiej do odpisów skróconych aktów stanu cywilnego, zaświadczeń o stanie cywilnym oraz zaświadczeń potwierdzających, że obywatel polski zamierzający wstąpić w związek małżeński za granicą może zawrzeć małżeństwo zgodnie z prawem polskim.
    OPŁATY:
    Wysokość opłaty skarbowej za:
    • odpis zupełny aktu stanu cywilnego – 33 zł
    • odpis skrócony aktu stanu cywilnego – 22 zł
    • odpis skrócony  wielojęzyczny22 zł
    • zaświadczenie o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby – 24 zł
    • odpis zupełny aktu wydany po dokonaniu odtworzenia, rejestracji treści zagranicznego aktu – 39 zł
    • odpis zupełny aktu małżeństwa po dokonaniu transkrypcji50 zł, 
    • odpis zupełny aktu małżeństwa wydany w wyniku sprostowania lub uzupełnienia39 zł
    • sporządzenie aktu małżeństwa84 zł 
    • wydanie zezwolenia na skrócenie miesięcznego terminu oczekiwania na zawarcie związku małżeńskiego – 39 zł
    • zaświadczenie o stanie cywilnym38 zł
    • zaświadczenie potwierdzające, że zgodnie z prawem polskim można zawrzeć związek małżeński 38 zł
    • decyzję o zmianie imienia i/lub nazwiska - 37 zł
    • pełnomocnictwo17 zł -  wolne od opłaty skarbowej jest jednak złożenie pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu
    opłata dodatkowa
    • za przyjęcie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński poza lokalem usc – 1 000,00 zł 

    Telefon kontaktowy:

    Ogólnych informacji dotyczących sposobu załatwiania spraw w Urzędzie Stanu Cywilnego można zasięgnąć dzwoniąc w pierwszej kolejności na numer: +48 89 754 45 26

    Godziny urzędowania:

    Poniedziałek 8:00 - 16:00 Wtorek - Piątek 7:00 - 15:00

    Wyślij e-mail: Wyślij e-mail

  • Ewidencja Działalności Gospodarczej ›
  • Referat Gospodarki Przestrzennej i Inwestycji ›
  • Referat Finansowy ›