ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Gminy Srokowo
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

VI Kadencja

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Protokół nr II/10 z dnia 13.12.2010r.

Informacja ogłoszona dnia 2011-01-03 11:47:52 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr 1 - brak tytułu

P R O T O K Ó Ł Nr II)2010
z II posiedzenia Rady Gminy Srokowo
w dniu 13 grudnia 2010r. godz. 14:00 – 16:40

Miejsce obrad - sala konferencyjna Urzędu Gminy w Srokowie.

Ad. pkt.1

Na podstawie art. 20 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990r.o samorządzie gminnym Przewodniczący Rady Gminy Aleksander Kamiński o godz. 14:00 otworzył II sesję Rady Gminy Srokowo.

Przewodniczący Rady Gminy powitał serdecznie Wysoką Radę, Skarbnik Gminy, kierowników jednostek organizacyjnych gminy, panie i panów sołtysów oraz wszystkich, którzy biorą udział w obradach.
Stwierdził, że zgodnie z listą obecności w posiedzeniu uczestniczy 15 radnych, co wobec składu Rady Gminy wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał.

Listy obecności radnych, zaproszonych gości i sołtysów stanowią załączniki do protokołu.

Ad. pkt.2
Ślubowanie radnej.


Przewodniczący Rady Gminy Aleksander Kamiński zaproponował, aby ślubowanie odbyło się w następujący sposób. Odczyta rotę ślubowania, a następnie Pani Czesława Gwóźdź, powstanie i wypowie wg swojego wyboru, słowo „ślubuję” lub zwrot „ślubuję, tak mi dopomóż Bóg”. Odmowa złożenia ślubowania oznacza zrzeczenie się mandatu radnej.

Poprosił wszystkich o powstanie, odczytał rotę ślubowania.

„Wierna Konstytucji i prawu Rzeczypospolitej Polskiej, ślubuję uroczyście obowiązki radnego sprawować godnie, rzetelnie i uczciwie, mając na względzie dobro mojej gminy i jej mieszkańców”.

Radna Czesława Gwóźdź powstała i wypowiedziała słowo „ślubuję”.

Przewodniczący Rady Gminy stwierdził, że radna Czesława Gwóźdź, która złożyła ślubowanie, objęła mandat radnej Rady Gminy Srokowo, następnie Przewodniczący złożył radnej gratulacje.

Zgodnie z § 33 ust. 3 Statutu Gminy Srokowo Rada Gminy na wniosek Przewodniczącego Rady Gminy powołała sekretarza sesji, którym została jednogłośnie (15 gł. „za”) radna Czesława Gwóźdź.

Ad.pkt.3
Przedstawienie porządku obrad - zgłaszanie wniosków w sprawie zmian w porządku obrad


Przewodniczący Rady Gminy Aleksander Kamiński zaproponował zdjęcie z porządku obrad pkt. 4 – Informacja Wójta Gminy o działalności w okresie między sesjami. Wyjaśnił, że Wójt Gminy jest chory i nie będzie mógł uczestniczyć w obradach sesji.

Rada Gminy jednogłośnie ( 15 gł. „za”) opowiedziała się za zdjęciem tego punktu z porządku obrad.

Porządek obrad po zmianach przedstawiał się następująco:
1. Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
2. Ślubowanie radnej.
3. Przedstawienie porządku obrad – zgłaszanie wniosków w sprawie zmian w porządku obrad.
4. Interpelacje i zapytania radnych.
5. Powołanie Komisji stałych Rady Gminy Srokowo.
6. Analiza projektu budżetu na 2011r.
7. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Gminnego Programu ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2011r.
8. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na 2011r.
9. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy Srokowo na 2010r.
10. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych Rady Gminy.
11. Wolne wnioski.
12. Sprawy różne.
13. Zakończenie obrad II sesji Rady Gminy.

Porządek obrad stanowi załącznik Nr 2 do protokołu.

Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że protokół Nr I z sesji z dnia 02 grudnia 2010r. był do wglądu w biurze Rady Gminy oraz na sali obrad przed sesją. Zaproponował, aby protokół nie był czytany.
Do protokołu uwag nie zgłoszono. Przewodniczący Rady Gminy przeprowadził głosowanie nad przyjęciem protokołu bez czytania.

W chwili zarządzenia głosowania na sali obrad obecnych było 15 radnych. „Za” przyjęciem protokołu głosowało 14 radnych, jeden radny nieobecny na poprzedniej sesji „wstrzymał” się od głosu. Protokół został przyjęty większością głosów, bez uwag.

Ad. pkt. 4
Interpelacje i zapytania radnych.


Przewodniczący Rady Gminy prosił radnych o składanie interpelacji. Odpowiedzi przewidziane są w pkt. 11.

Radna Iwona Szkudlarek – wiemy jak trudna jest zimą sytuacja na drogach, mało jest sprzętu do odśnieżania dróg. Może należałoby zlecić odśnieżanie zasypanych dróg na wsiach mieszkańcom, którzy mają odpowiedni sprzęt i podpiszą umowę na taką usługę.
Radna Czesława Gwóźdź – istnieją pewne priorytety odśnieżania i tak w pierwszej kolejności odśnieżane są drogi krajowe, wojewódzkie, powiatowe, czy u nas też są jakieś priorytety przy odśnieżaniu ulic w Srokowie. Przykro słuchać jak ludzie mówią, że najpierw odśnieża się koło Ratusza, a później drogę do szkoły, którą uczęszczają małe dzieci.
Radna Agnieszka Siewruk – czy będą odśnieżane chodniki na ulicy Szkolnej i Kętrzyńskiej, kto powinien to robić, tutaj jakiś medal należy się dla Pana Pawła Wiśniewskiego.
Radna Iwona Szkudlarek – czy w budżecie gminy nie można byłoby ująć opału na świetlice wiejskie?

Dalszych interpelacji brak.

Ad. pkt. 5
Powołanie komisji stałych Rady Gminy Srokowo.


Przewodniczący Rady Gminy poinformował radnych, że zgodnie z art. 21 ust.1 ustawy o samorządzie gminnym oraz § 15 Statutu Gminy Srokowo rada powołuje następujące komisje stałe:
1. Komisję Rewizyjną
2. Komisję Finansów i Rozwoju Gospodarczego
3. Komisję Edukacji i Spraw Społecznych
4. Komisję Rolnictwa i Infrastruktury

Radny może być członkiem najwyżej 2 komisji stałych.
Wybór przewodniczących komisji następuje zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym. Przechodzi ten kandydat, który uzyska większą ilość głosów od pozostałych kandydatów.

Poprosił o zgłaszanie kandydatów na przewodniczącego Komisji Rewizyjnej:

1. Radny Józef Pawłusewicz zgłosił kandydaturę radnego Bogusława Starucha. Uzasadnił zgłoszenie tym, że Bogusław Staruch jest wieloletnim radnym, pełnił funkcję przewodniczącego rady i na pewno poradzi sobie jako przewodniczący Komisji Rewizyjnej.
Radny Bogusław Staruch wyraził zgodę na kandydowanie.

2. Radna Iwona Szkudlarek zgłosiła kandydaturę radnej Agnieszki Siewruk.
Radna Agnieszka Siewruk wyraziła zgodę na kandydowanie.

Wobec braku dalszych zgłoszeń kandydatur na przewodniczącego Komisji Rewizyjnej Przewodniczący Rady Gminy zamknął listę kandydatów i przystąpił do przeprowadzenia głosowania.

Głosowanie:
Radny Bogusław Staruch uzyskał 9 głosów „za”
Radna Agnieszka Siewruk uzyskała 6 głosów „za”.

Przewodniczący Rady Gminy stwierdził, że przewodniczącym Komisji Rewizyjnej został radny Bogusław Staruch. Złożył radnemu gratulacje i życzył dobrej współpracy.

Przewodniczący Rady Gminy poprosił o zgłaszanie kandydatów na przewodniczącego Komisji Finansów i Rozwoju Gospodarczego:
1. Radny Zenon Bachowski zgłosił kandydaturę radnej Lucyny Ładziak. Radna Lucyna Ładziak wyraziła zgodę na kandydowanie.

Wobec braku dalszych zgłoszeń kandydatur na przewodniczącego Komisji Finansów i Rozwoju Gospodarczego Przewodniczący Rady Gminy zamknął listę kandydatów i przystąpił do przeprowadzenia głosowania.

Głosowanie:
Radna Lucyna Ładziak uzyskała 14 głosów „za” przy 1 głosie „wstrzymującym”.

Przewodniczący Rady Gminy stwierdził, że przewodniczącą Komisji Finansów i Rozwoju Gospodarczego została radna Lucyna Ładziak. Złożył radnej gratulacje i życzył dobrej współpracy.

Przewodniczący Rady Gminy poprosił o zgłaszanie kandydatów na przewodniczącego Komisji Edukacji i Spraw Społecznych.
1. Radna Anna Stadnik zgłosiła kandydaturę radnej Wiesławy Pociej. Radna Wiesława Pociej nie wyraziła zgody na kandydowanie.
2. Radny Bogusław Staruch zgłosił kandydaturę radnej Czesławy Gwóźdź uzasadniając, że w poprzednich dwóch kadencjach przewodniczyła tej komisji i czyniła to dobrze.
Radna Czesława Gwóźdź wyraziła zgodę na kandydowanie.

Wobec braku dalszych zgłoszeń kandydatur na przewodniczącego Komisji Edukacji i Spraw Społecznych Przewodniczący Rady Gminy zamknął listę kandydatów i przystąpił do przeprowadzenia głosowania.

Głosowanie:
Radna Czesława Gwóźdź uzyskała 14 głosów „za” przy 1 głosie „przeciwnym”.

Przewodniczący Rady Gminy stwierdził, że przewodniczącą Komisji Edukacji i Spraw Społecznych została radna Czesława Gwóźdź. Złożył radnej gratulacje i życzył dobrej współpracy.

Przewodniczący Rady Gminy poprosił o zgłaszanie kandydatów na przewodniczącego Komisji Rolnictwa i Infrastruktury:
1. Radny Paweł Iwaniura zgłosił kandydaturę radnego Marka Wawer. Radny Marek Wawer wyraził zgodę na kandydowanie.
2. Radny Dariusz Olszewski zgłosił kandydaturę radnego Franciszka Szepietowskiego. Radny Franciszek Szepietowski nie wyraził zgody na kandydowanie.
3. Radny Zenon Bachowski zgłosił kandydaturę radnego Józefa Pawłusewicza. Radny Józef Pawłusewicz wyraził zgodę na kandydowanie.

Wobec braku dalszych zgłoszeń kandydatur na przewodniczącego Komisji Rolnictwa i Infrastruktury Przewodniczący Rady Gminy zamknął listę kandydatów i przystąpił do przeprowadzenia głosowania.

Głosowanie:
Radny Marek Wawer uzyskał 8 głosów „za”.
Radny Józef Pawłusewicz uzyskał 7 głosów „za”.

Przewodniczący Rady Gminy stwierdził, że przewodniczącym Komisji Rolnictwa i Infrastruktury został radny Marek Wawer. Złożył radnemu gratulacje i życzył dobrej współpracy.

Następnie Przewodniczący Rady Gminy Aleksander Kamiński odczytał projekt uchwały Nr II)3)10 z dnia 13 grudnia 2010r. w sprawie wyboru przewodniczących stałych komisji Rady Gminy.

Głosowanie - w chwili zarządzenia głosowania na sali obrad obecnych było 15 radnych. „Za” podjęciem uchwały głosowało 15 radnych.
 
Uchwała Nr II)3)10 w sprawie wyboru przewodniczących stałych komisji Rady Gminy została podjęta jednogłośnie.

Radni mieli wątpliwości, co do ilości członków Komisji Rewizyjnej. Poprzedni Statut Gminy ograniczał skład do 3 radnych, w obowiązującym Statutcie takiego zapisu nie ma. Radca prawny Ryszard Bielański wyjaśnił, że radni mogą teraz zaproponować ograniczenie składu Komisji Rewizyjnej do określonej liczby osób. Taki wniosek można przegłosować, albowiem to, co nie jest uregulowane w statucie czy w ustawie może rada to ustanowić, uchwalić, bo rada stanowi prawo. Jeśli do komisji wpisze się więcej osób i będzie limit górny przekroczony, wówczas potrzebne będą wybory. Do składu Komisji Rewizyjnej powinna wejść jedna osoba z Klubu Radnych.

Radna Czesława Gwóźdź zapytała się czy obligują jakieś terminy zgłaszania Klubu Radnych w pracy rady?
Radca prawny Ryszard Bielański wyjaśnił, że Kluby Radnych mogą być zakładane w każdym czasie, a radny obejmuje i pełni mandat radnego z chwilą złożenia ślubowania.
Radny Bogusław Staruch – nie mam wniosku, ale to, co powiedziała pani Czesia, miała na myśli to, że może zawsze powstać jakiś klub radnych i będzie miał prawo wprowadzić swego członka do komisji rewizyjnej, będzie jako 4 albo 5.
Radca prawny Ryszard Bielański – i tutaj nam się przydał brak zapisu ograniczającego w Statucie, bo jeśli powstanie taki klub będzie mógł wprowadzić kolejnego klubowicza do komisji.
Radny Franciszek Szepietowski – uważam, że teraz powinniśmy podjąć decyzję, jaki skład osobowy będzie miała Komisja Rewizyjna. Jest to decyzja kluczowa. Nie możemy tego tak zostawić, bo będąc w porządku wobec siebie i wobec prawa, które jest zapisane i nie zapisane, rzeczywiście gdyby Klub, który powstał, co, do czego, nie mam żadnych wątpliwości, był aż tak duży, że była taka sytuacja, że zgłaszałby 2 czy 3 kandydatów, stanęłoby to pod kwestią wyboru, bo jak gdyby gwarancje ustawowe dla jednego przedstawiciela Klub ma. Ale myśląc tą drogą, którą wskazał Pan mecenas, jeśli Klub wskaże jednego przedstawiciela i on wejdzie do komisji, ten warunek zostanie spełniony. Niemniej jednak w tej chwili powinniśmy ustalić skład ilościowy Komisji Rewizyjnej, to jest rzecz kluczowa.
Składam wniosek o trzy osobowy skład Komisji Rewizyjnej.

Przewodniczący Rady Gminy Aleksander Kamiński poddał wniosek radnego Franciszka Szepietowskiego pod głosowanie.

Głosowanie - Rada Gminy Srokowo w obecności 15 radnych biorących udział w sesji, jednogłośnie ( 15 głosów „za”) opowiedziała się za wnioskiem w sprawie trzy osobowego składu Komisji Rewizyjnej.

Następnie ogłosił 10 min. przerwę na przeprowadzenie rozmów w celu skompletowania składu komisji.

Przewodniczący Rady poprosił przewodniczących komisji o przedstawienie propozycji składów osobowych komisji.

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Bogusław Staruch przedstawił proponowany skład komisji:
1. Bogusław Staruch – przewodniczący
2. Agnieszka Siewruk – członek
3. Wiesława Pociej – członek

Przewodnicząca Komisji Finansów i Rozwoju Gospodarczego Lucyna Ładziak przedstawiła proponowany skład komisji:
1. Lucyna Ładziak – przewodnicząca
2. Zenon Bachowski – członek
3. Marzena Stolarczyk – członek
4. Józef Pawłusewicz – członek
5. Dariusz Olszewski – członek

Przewodnicząca Komisji Edukacji i Spraw Społecznych Czesława Gwóźdź przedstawiła proponowany skład komisji:
1. Czesława Gwóźdź – przewodnicząca
2. Zenon Bachowski – członek
3. Franciszek Szepietowski – członek
4. Iwona Szkudlarek – członek
5. Marek Wawer – członek

Przewodniczący Komisji Rolnictwa i Infrastruktury Marek Wawer przedstawił proponowany skład komisji:
1. Marek Wawer – przewodniczący
2. Anna Stadnik – członek
3. Paweł Iwaniura- członek

Wiceprzewodniczący Rady Gminy Zenon Bachowski odczytał projekt uchwały Nr II)4)10 z dnia 13 grudnia w sprawie powołania stałych komisji Rady Gminy Srokowo i ustalenia ich składów osobowych.

Głosowanie - w chwili zarządzenia głosowania na sali obrad obecnych było 15 radnych. „Za” podjęciem uchwały głosowało 15 radnych.
 
Uchwała Nr II)4)10 w sprawie powołania stałych komisji Rady Gminy Srokowo i ustalenia ich składów osobowych została podjęta jednogłośnie.

Przewodniczący Rady Gminy życzył wszystkim przewodniczącym komisji, członkom komisji dobrych, wspólnych obrad z nadzieją, że będą pracowały dla dobra naszej gminy.

Ad. pkt. 6
Analiza projektu budżetu na 2011r.
Przewodniczący Rady Gminy poinformował radnych, że projekt budżetu gminy Srokowo na 2011r. otrzymali 29.11.10., a procedurę uchwalania budżetu przed sesją 02.12.10. Budżet winien być uchwalony nie później niż do 31 stycznia 2011r.
Dyskusja.
Skarbnik Gminy Małgorzata Cwalina poinformowała, że uchwalenie budżetu na 2011r. umożliwione zostało do końca lutego, przedłużono o 1m-c w związku z nowymi radami. Taką informację uzyskała na szkoleniu skarbników od prezes Regionalnej Izby Obrachunkowej. W grudniu nie przewiduje się uchwalenia budżetu, więc jest czas na analizowanie tego budżetu, zadawanie pytań. Będzie uchwalany budżet, ale też i wieloletnia prognoza finansowa.
Radny Bogusław Staruch zaproponował czytanie i poprawianie błędów w projekcie uchwały. Wskazał błędy w § 8, § 4, str. 14 – kwota 14 tys. zł na konkursy, nie kursy, str.26 – kwota 32 tys. zł – składki członkowskie gmin- należy tę kwotę rozszerzyć, w tabelach też wskazał błędy. Radna Wiesława Pociej wyraziła pozytywną opinię o budżecie, został on sporządzony przez panią Skarbnik zgodnie z ustawą o finansach publicznych. Jest to budżet oszczędny, ale są w nim bardzo pozytywne rzeczy, dawno oczekiwaliśmy na przebudowę wodociągu w Srokowie i tam już są pierwsze pieniążki na opracowanie planów.
Radna Lucyna Ładziak zwróciła się z zapytaniem, w budżecie jest rezerwa i Pan Wójt przed wyborami mówił, że będzie tutaj można dopisać wnioski i np. w naszej miejscowości mieliśmy złożone pismo i tam było 7 rzeczy, które chcielibyśmy żeby były umieszczone. Czy te pisma są, można do nich wrócić?
Skarbnik Gminy Małgorzata Cwalina – rezerwa to jest coś do dyspozycji Wójta i jest to rezerwa na wydatki ujęte już w budżecie, które gdy np. zabraknie środków do czegoś można wówczas wesprzeć tymi środkami dane zadanie, a nie wprowadzić nowe zadanie.
Radna Lucyna Ładziak – czyli rzeczy nie wprowadzone już nie mogą być?
Skarbnik Gminy – jest taka możliwość, żebyście Państwo mogli wprowadzić nowe zadania, ale wskazując źródło przychodu na to zadanie, bądź, co zdjąć w tym budżecie z tego roku w zamian za wprowadzenie tego nowego punktu.
Radny Marek Wawer – czy można przedstawić wnioski, które były złożone na finansowanie w tym roku, i które takiego finansowania nie otrzymały, a które otrzymały. Np. z Solanki czy od nas ze Stowarzyszenia wpłynęły zapytania o środki i nie otrzymaliśmy żadnej odpowiedzi.
Skarbnik Gminy Małgorzata Cwalina – wszelkie informacje o wydatkach nie przyjętych do budżetu, dostaniecie Państwo na komisje, albo, że ktoś wnioskował o dużo większe środki jak Stowarzyszenie o 66 tys. zł, a dostało 6 tys. zł.
Radny Marek Wawer – mam pytanie, to jak mamy utrzymać trenera za 6 tys. zł w ciągu roku, nie mówiąc o składkach, które zbieraliśmy po sklepach czy dobrowolnych sponsorach. Dzisiaj na sesji będą poruszane problemy antyalkoholowe i antynarkotykowe, a tu pracuje duża grupa młodzieży, około 20 osób w grupie seniorów i jest druga grupa tak samo liczna z gimnazjum. Są to znaczące grupy i wydaje mi się, że na to pieniądze powinny być.
Skarbnik Gminy Małgorzata Cwalina – jeżeli chodzi o środki przeciwdziałania alkoholizmowi to ich dysponentem tych środków jest kierownik GOPS i ona wspólnie z Komisją Przeciwdziałania Alkoholizmowi opracowała projekt do uchwalenia dzisiaj na sesji i możecie Państwo mieć zupełnie inne zdanie. Radny Marek Wawer – jak mam dobrze rozumieć budżet, to np. na sport jest tylko 6 tys. zł od gminy.
Skarbnik Gminy – nie, są środki na utrzymanie Orlika, hali sportowej „Śnieżka”. Dodatkowo jest ogłoszony konkurs dla Stowarzyszenia ze środków na przeciwdziałanie alkoholizmowi i tam jest 6 tys. zł. Jeżeli mogę podpowiedzieć, w Urzędzie Marszałkowskim będzie ogłoszony konkurs i tam można uzyskać większe środki.
Radny Franciszek Szepietowski – nie chciałbym się wypowiadać jak ten budżet jest skonstruowany, bo jest to projekt budżetu, który podlega dyskusji. Tak na gorąco pewne liczby i zapisy można by komentować, niemniej jednak procedura uchwalania budżetu mówi, ze projekt budżetu będzie dyskutowany przez nas wszystkich na poszczególnych komisjach. Komisje mogą się dokładnie przyjrzeć i ewentualne swoje propozycje wnieść do budżetu do poprawki. Po spotkaniach komisji odbywa się wspólne posiedzenie przewodniczących komisji, gdzie przedstawiane są wnioski komisji dla Wójta Gminy, który o te wnioski projekt budżetu koryguje bądź nie koryguje. Wiele rzeczy w tym budżecie zrobiłbym w sposób inny, na pewno bardziej przejrzysty, bo ten budżet jest w ogóle nie przejrzysty, wiele liczb jest rzuconych na podstawie doświadczeń, a ja domniemam, że wziętych z nieba, albo trzeba iść do wróżki, żeby je rozszyfrować, bo nie wiadomo, co poeta miał na myśli, a ten, który czyta na pewno tego nie rozszyfruje. Mając doświadczenie iluśletnie, mogę się domyślać pewnych rzeczy, niemniej jednak to nie wynika z tych dokumentów. Należy pamiętać, że każda uwaga czy wniosek do zmiany w zapisie w projekcie budżetu wymaga zwiększenia wydatków i musi być to podparte, skąd te pieniądze wziąć, gdzie zmniejszyć dochody. Tak powinien być przedstawiany wniosek z naszej strony, czy propozycja ze strony radnego czy komisji. Jeżeli chcę zwiększyć środki np. na halę sportową „Śnieżka” zabieram dla Kowalskiego na ogrzewaniu, bo ma za gorąco w szkole. Nie ma takich wniosków czy z komisji czy od radnego, że chciałbym 10 tys. więcej na dane zadanie, a nie wiadomo skąd je wziąć.
Radny Marek Wawer – chciałem odpowiedzieć dla Pana Szepietowskiego, ja wiem, że trzeba znaleźć finansowanie, ale Skarbnik z Panem Wójtem ustala cały budżet, i jak każdy w swoim gospodarstwie domowym ustalamy wydatki, ale w ubiegłym roku był zatrudniony trener przez gminę i został zwolniony. W tamtym roku były na ten cel pieniądze, a teraz ten sport to jak kukułcze jajo, bo powstało Stowarzyszenie, dotacja 6 tys. zł i pozbyliśmy się sportu. W poprzednich latach było finansowanie z gminy, a w tym roku 6 tys. zł dla Stowarzyszenia i róbcie sobie, co chcecie. Tak to odczuwam.
Skarbnik Gminy Małgorzata Cwalina – Panie Franciszku ja nie piszę niczego z sufitu, ani z nieba, piszę na podstawie dokumentów, które posiadam. Staram się napisać tak, żeby wszystko było zrozumiałe. Myślę, że jest on napisany dość jasno. Słuszna uwaga, że nie rozpisałam składek członkowskich, ponieważ byłoby wiadomo, do jakich związków gmina przynależy, cenna uwaga i to poprawię. Dziękuję również za odnalezienie błędów pisarskich, bo to też jest ważne. Jeżeli chodzi o sport, to Pan, który był trenerem, to był pracownik interwencyjny i nie był zatrudniony jako trener, był oddelegowany na halę, bo umiał grać w piłkę.
Radna Czesława Gwóźdź – myślę, że szczegółowo będziemy dyskutować na komisjach, bo dzisiaj to byłoby długo, żeby ten projekt budżetu szczegółowo rozpatrywać. Mamy jeszcze czas, na komisjach w mniejszych zespołach, będzie o tym lepiej dyskutować.
Skarbnik Gminy Małgorzata Cwalina – chciałabym zwrócić Państwa uwagę na nowy dokument, którego nigdy w życiu nie było w gminach, jest uchwalany po raz pierwszy. Jest to wieloletnia prognoza finansowa przewidziana do 2017roku. Chciałabym zwrócić uwagę Państwa, żebyście się przyjrzeli tym zadaniom, realizacji w poszczególnych latach, bo może Państwo macie inne zdanie, to jest propozycja. Od tego, jak Państwo będziecie mieli ochotę uchwalić pierwszeństwo tych zadań, to od was zależy, my tu przygotowaliśmy w ten sposób.
Radny Bogusław Staruch zwrócił się do Skarbnik, żeby w budżecie tabele wykonać w większym formacie, bo nawet lupa nie pomaga w odczytaniu cyfr. Skarbnik Gminy powiedziała, że ma te same problemy, ale niestety tak jest przygotowany program, takie tabele obowiązują, jedynie można przygotować na A3, może będzie bardziej czytelnie. Na tym dyskusję na temat projektu budżetu na 2011r. zakończono.

Ad. pkt. 7
Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Gminnego Programu ds. Profilaktyki i rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2011r.


Projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu.
Sekretarz Gminy Małgorzata Chociełowska przedstawiła projekt uchwały. Stwierdziła, że na 2011r. jest okrojony budżet o 20 tys. zł mniejszy niż w ubiegłych latach, ponieważ wcześniej były rezerwy z lat ubiegłych. Przez zatrudnienie między innymi trenera piłki i opłacie za prowadzenie 4 świetlic wiejskich zwiększyły się wydatki. W projekcie jest powrót do opłat dla opiekunek świetlic. Więcej na ten temat powie Pani Renc.
Kierownik GOPS Halina Renc – gwoli wyjaśnienia, w związku z tym, że środki są mniejsze o 20 tys. zostały zmniejszone środki dla opiekunek świetlic, zmniejszamy ilość godzin przyjęć w punkcie konsultacyjnym z dwóch dni na jeden dzień, z 8 godz. na 4 godz. Pewne cięcia trzeba było zrobić, z przykrością stwierdzam, że poszło to akurat w tym kierunku.
Skarbnik Gminy Małgorzata Cwalina – mówi się tu o okrojeniu 20 tys. zł, to nie jest 20 tys. zł Środki na przeciwdziałanie alkoholizmowi i przeciwdziałanie narkomanii, to są środki, które uzyskuje gmina z opłat za sprzedaż alkoholu i na taką kwotę jest planowane w 2011r.
Wiceprzewodniczący Rady Gminy Paweł Iwaniura odczytał projekt uchwały Nr II)5)10 z dnia 13 grudnia 2010r.

Głosowanie - w chwili zarządzenia głosowania na sali obrad obecnych było 15 radnych. „Za” podjęciem uchwały głosowało 15 radnych.
 
Uchwała Nr II)5)10 w sprawie uchwalenia Gminnego Programu ds. Profilaktyki i rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2011r została podjęta jednogłośnie.

Ad. pkt. 8
Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na 2011r.


Projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu.
Sekretarz Gminy Małgorzata Chociełowska – na przeciwdziałanie narkomanii została wydzielona kwota 7 tys. zł, w tym jest prowadzenie 2 świetlic środowiskowych oraz - 11 - zakup materiałów i wyposażenia, najczęściej są to filmy dla szkół w celu wyemitowania na lekcjach wychowawczych. Problem narkomanii nie występuje u nas w szkołach.
Radna Czesława Gwóźdź – p. Sekretarz bardzo optymistycznie nam tu powiedziała, że w szkołach nie występuje problem narkomanii. Chyba nie jest tak, że w 100% jesteśmy wolni od narkomanii, tym bardziej, że w programie jest pomoc GOPS i wygląda na to, że ma to miejsce.
Kierownik GOPS Halina Renc – to są zadania GOPS, ale zdiagnozowanych jako takich, nie mamy, tylko wynikającą z ankiet 1 osobę, która zetknęła się z tym problemem. Nie było powiedziane, że używa, tylko, że wie, że są. Nigdzie oficjalnie, nie mamy podane, że na terenie naszej gminy są narkotyki rozprowadzane, czy brane przez poszczególnych uczniów. Nikt podczas wywiadu środowiskowego nie przyznał się, nie ujawnił, czyli naszych posiadanych danych, też nie wynika, że wśród naszych świadczeniobiorców są osoby biorące narkotyki lub jakieś dopalacze.
Radna Agnieszka Siewruk prosiła o wyjaśnienie, jakie GOPS stosuje metody w celu stwierdzenia czy dana osoba bierze narkotyki, czy to są ankiety i gdzie są przeprowadzane?
Kierownik GOPS – u nas w GOPS przeprowadzamy tylko wywiady środowiskowe, a szkoły przeprowadzają ankiety.
Radny Zenon Bachowski prosił o zabranie głosu Kierownika Rewiru Dzielnicowych w Srokowie, czy coś się dzieje w szkołach, bo tu wszyscy tak od siebie tylko.
Kierownik Rewiru Dzielnicowych Waldemar Tomaszewicz – problem występuje w całym kraju i nie tylko, to jest problem ogólnoświatowy. Kwestia udowodnienia rozprowadzających, przejmujących. Sprawa bardzo ciężka, nikt się do tego tematu nie przyzna, to jest tylko wtedy, kiedy osoby są zatrzymane na gorącym uczynku. U nas takiego przypadku nie było.

Przewodniczący Rady Gminy Aleksander Kamiński odczytał projekt uchwały Nr II)6)10 z dnia 13 grudnia 2010r.

Głosowanie - w chwili zarządzenia głosowania na sali obrad obecnych było 15 radnych. „Za” podjęciem uchwały głosowało 15 radnych.
 
Uchwała Nr II)6)10 w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na 2011r. została podjęta jednogłośnie.

Przewodniczący Rady Gminy ogłosił 5 min. przerwę w obradach.
Po przerwie wznowiono obrady.

Ad. pkt. 9
Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy Srokowo na 2010r.


Projekt uchwały radni otrzymali odpowiednio wcześnie na piśmie. Stanowi on załącznik do protokołu.
Skarbnik Gminy Małgorzata Cwalina przedstawiła projekt uchwały Nr II)7)10. Poinformowała o zmianach w budżecie, jakie zaszły od ostatniej sesji 10.11.10. - 12 - Wpłynęły wnioski o zmiany w budżecie od dyrektorów szkół, jest to kompetencja rady gminy, z Urzędu Wojewódzkiego i zadania inwestycyjne. Jeśli chodzi o zadania inwestycyjne to należało po podpisanym aneksie wprowadzić zmianę o 15.600 zł na wydatki inwestycyjne, na drogę na ul. Kwiatowej. Zmiany w oświacie, to są zmiany na wniosek dyr. szkół związane z wynagrodzeniami osobowymi, składkami ZUS, Funduszu Pracy, jest to wyłącznie kompetencja rady gminy. Zadania inwestycyjne, Wójt w ramach tego samego działu i rozdziału może przenosić kwoty w zadaniach inwestycyjnych, ale jeśli byśmy chcieli przenieść np. z dróg na wodociąg to takiej kompetencji Wójt już nie ma. Do końca roku na pewno będą jeszcze jakieś zmiany w wydatkach i w szkołach, GOPS i w Urzędzie i na ostatniej sesji grudniowej będą one wprowadzone.

Wyrokiem Sądu zostało przyznane odszkodowanie za warunki szkodliwe dla palacza w szkole i te wynagrodzenia są w uchwale przewidziane i są również przewidziane nowe paragrafy, bo Wójt nie ma kompetencji wprowadzania nowych paragrafów.

Zadanie inwestycyjne, które zostało wprowadzone na drogę na ul. Kwiatowej, to jest pomniejszenie wydatków na płacach na dowożeniu uczniów do szkół. Był tam zatrudniony dodatkowo jeden kierowca, który przeszedł na emeryturę, nikt nie został zatrudniony i powstała tam rezerwa.

Z rezerwy na płacach w administracji pomniejszamy o 9 766 zł, ponieważ są braki na usługach, opłatach telefonicznych, prawnik, monitoring, remonty.

Reszta to są kosmetyczne rzeczy. Po stronie dochodów nic się nie zmieniło, załącznik jest taki sam, jak Państwu przedstawiałam. Na pomocy społecznej po stronie dochodów są dotacje celowe, po tej samej stronie w wydatkach musi być zaplanowane ich wydatkowanie na ten cel, na jaki zostały przeznaczone.

Prosiłam o te sesję Przewodniczącego, bo do 13.12.10 mieliśmy dostosować poprzednią uchwałę, w której Regionalna Izba Obrachunkowa stwierdziła błędy.

Tu Skarbnik przedstawiła błędy, których korekty dokonała w przedłożonym radnym projekcie uchwały. Wyjaśniła, że w 2010r. błędy w uchwałach budżetowych zdarzały się często, ponieważ zastępuje Panią Mościcką i oprócz budżetu ma wszystkie środki unijne i ich realizację w bankach i Wojewódzkim Funduszu i dlatego czasami nie uda jej się dopilnować wszystkiego. Od nowego roku będzie to prowadzone w systemie Bestia i takich błędów się uniknie.

Dyskusja.

Radny Bogusław Staruch – pozwolę sobie powiedzieć parę słów, głównie chodzi, tak jak Pani Skarbnik mówiła w swojej końcówce, o § 4 i 5 uchwały. Ja chyba tu jako jedyny w tej radzie, w ciągu ostatniego roku naczytałem się wiele decyzji Regionalnej Izby Obrachunkowej, która niemalże ostatnio prawie każdą uchwałę w sprawie zmian w budżecie uchylała i cofała. Akurat mam tutaj apel, żeby w tym roku pracować nad tym bardziej dokładnie, ponieważ uchwały, które są uchylane przez RIO, a świadczy to o tych, którzy przygotowują a później o tych, którzy podejmują uchwały. Myślę, że złe chwile się skończyły i nowa obsada będzie bardziej skrupulatnie przyglądała się uchwałom. Niejednokrotne błędy rachunkowe czy tez merytoryczne, nieraz mi się kojarzyło w ten sposób, że Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej ma 1 dzień 1 - 13 - punkt swojej pracy, zastanawiają się nad uchwałą czy ją uchylić czy nie w gminie Srokowo. Tłumacząc się p. Skarbnik tym, że ma Pani wiele dodatkowych zajęć, ja nie wchodzę w szczegóły, ale rzeczą nadrzędną to jest sprawa finansowa Skarbnika Gminy. Nadzieja moja jest w tym, że komisja w nowym składzie, pod bacznym okiem Pani Przewodniczącej będzie nad tym czuwała. Tak jak wcześniej wspomniałem, ja najwięcej się naczytałem będąc przewodniczącym decyzji RIO i wiem, że to nie przynosi splendoru, a wręcz odwrotnie.

Skarbnik Gminy Małgorzata Cwalina – ani jedna uchwała budżetowa Rady Gminy Srokowo nie została uchylona, więc niech nie wprowadza pan radnych w błąd. Uchwały RIO ustalały nieprawidłowości w uchwale, które należało dostosować korygującą uchwałą.

Radny Bogusław Staruch – nie będziemy się przekomarzać, ale należałoby do tych uchwał, o których mówimy w tej chwili odczytać decyzję Regionalnej Izby Obrachunkowej. A jeżeli kolejny raz zastanawiamy się nad nią, to jak to zrozumieć, jeżeli uchwała nie została uchylona.

Skarbnik Gminy Małgorzata Cwalina – mam dokumenty i możemy odczytać, żadnej uchwały się nie uchyla, nakazuje się w terminie do 13.12.2010r. doprowadzenie uchwały do zgodności z prawem.

Przewodniczący Rady Gminy Aleksander Kamiński – jeśli cała uchwała budżetowa składa się z dziesiątek czy setek danych, to rzeczywiście jakieś błędy się zakradną i wtedy należy robić korektę w poszczególnych działach czy rozdziałach.

Dalszej dyskusji brak.

Przewodniczący Rady Gminy Aleksander Kamiński odczytał projekt uchwały Nr II)7)10 z dnia 13 grudnia 2010r. w sprawie zmian w budżecie gminy Srokowo na 2010r.

Głosowanie - w chwili zarządzenia głosowania na sali obrad obecnych było 15 radnych. „Za” podjęciem uchwały głosowało 15 radnych.
 
Uchwała Nr II)7)10 w sprawie zmian w budżecie gminy Srokowo na 2010r. została podjęta jednogłośnie.

Ad. pkt. 10
Odpowiedzi na zapytania i interpelacje radnych Rady Gminy.


Sekretarz Gminy Małgorzata Chociełowska – ulica Szkolna i odśnieżanie tej drogi, jest to droga powiatowa, nie należy do obowiązków gminy odśnieżanie tej drogi i chodników. Pomimo tego, że jest to droga powiatowa, ale żeby umożliwić dotarcie dzieci do szkoły, to w miarę możliwości Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej odśnieża nam ten kawałek.
Kierownik ZGKiM Stanisław Kachniarz – są drogi wojewódzkie, które przechodzą przez naszą miejscowość, jest kilka dróg powiatowych. Te drogi odśnieżają zarządcy  dróg, jeśli chodzi o chodniki, to odśnieżają właściciele nieruchomości na wysokości tych posesji. W Srokowie nie mamy straży miejskiej, ale tam gdzie jest, to straż pilnuje tego, najpierw poucza, a później są mandaty. Ulica Szkolna była odśnieżana, ale dwie noce były obfite opady, a dodatkowo jak pługi jadą samochodem szybko, śnieg jest narzucany na chodnik, sam byłem tego świadkiem. To jest trudne zadanie, żeby usunąć ten śnieg. Jeśli chodzi o drogi gminne, to jest 100 km dróg i jeśli chodzi o kolejność odśnieżania, to wypadki losowe w pierwszej kolejności, rolnicy, którzy mają bezpośredni odbiór mleka z gospodarstwa oraz tam, gdzie dzieci dojeżdżają do szkoły. Generalnie staramy się odśnieżać wszystkie te drogi, tylko to jest trudne, ze względu na duże opady.

Jeśli chodzi o wniosek radnej Szkudlarek, to jest sprawa gminy, Pana Wójta i osób, które posiadają taki sprzęt. Jest to świetny pomysł. Jest to tylko kwestia środków w budżecie na ten cel.

Przewodniczący Rady Gminy – mam takie pytanie, jak organizacyjnie ma Pan to zorganizowane, kto przyjmuje zgłoszenia, czy są dyżury?
Kierownik ZGKIM – zgłoszenia od 6:30 do 15:00 przyjmuję ja, od 15:00 dozorca, który porozumiewa się ze mną telefonicznie.
Przewodniczący Rady Gminy - a nie można tego usprawnić, uważam, że w czasie takich dużych śnieżyc kogoś należy zatrudnić dodatkowo, ma Pan pracowników, żeby to było sensowne. Na zapytanie o odśnieżanie danej drogi powinna paść kompetentna odpowiedź, a dozorca nie jest w stanie udzielić sensownej odpowiedzi.
Kierownik ZGKiM – odśnieżamy od 7:00 do 20:00, człowiek jest tylko człowiekiem, nie będziemy odśnieżać w nocy, kiedy pada śnieg, myślę, że sytuacja się ustabilizuje. Mają przyjść mrozy, ochłodzenie, nie będzie opadów, te zasypane drogi gminne się poszerzy, bo to są bardzo trudne, wąskie drogi, koleiny, wąwozy.
Sekretarz Gminy Małgorzata Chociełowska odpowiedziała w sprawie opału, że tak jak mówiła Pani Skarbnik w sprawie zwiększeń, zmniejszeń w budżecie, to trzeba z czegoś zdjąć i ewentualnie zaplanować na opał w świetlicach wiejskich. To na komisjach należy przedyskutować.
Radna Agnieszka Siewruk – ja jeszcze raz w sprawie chodników, bo Pan mówi, że właściciele nieruchomości muszą odśnieżać, ale jeśli chodzi o ulicę Kętrzyńską, to chodniki, kto musi odśnieżyć? Kierownik ZGKiM – na wysokości posesji odśnieżają właściciele nieruchomości.
Sekretarz Chociełowska Małgorzata – nie mamy straży gminnej, nie ma osób, które by mogły przejść się i nałożyć mandaty karne, bo mamy uchwałę podjętą w sprawie utrzymania porządku na terenie gminy i jest też tam zapis w sprawie usuwania śniegu i błota z przylegających chodników do posesji. Nie ma u nas organów ścigania, które by mogły egzekwować od mieszkańców.
Radna Anna Stadnik – ja chciałam powiedzieć, że w pierwszej kolejności odśnieża się drogi, którymi dojeżdżają dzieci do szkoły, a z Kałek dzieci dzisiaj nie były w ogóle w szkole, bo autobus nie dojechał, nie wiem czy dzieci z Brzeźnicy dojechały. Nieraz się dzwoni to jest powiedziane, że jest brak paliwa na odśnieżanie.
Kierownik ZGKiM Stanislaw Kachniarz wyjaśnił, że w tej sprawie osobiście Pan Wójt dzwonił do Zarządu Dróg i pani była obrażona, kto to zgłaszał, bo dwa pługi były puszczone na Kałki. Jest to droga powiatowa i to obsługuje Rejon Dróg w Kętrzynie.
Radny Bogusław Staruch – mam pytanie do pani Skarbnik, przymiarki do uchwały budżetowej to na styczeń będą?
Skarbnik Gminy – to od Państwa zależy, kiedy będziecie chcieli uchwalić budżet, czy w styczniu, czy w lutym, do końca lutego jest taka możliwość.

Pkt. 11
Wolne wnioski.


Przewodniczący Rady Gminy udzielił głosu zaproszonym gościom i osobom uczestniczącym w sesji.

St.sierż. Arkadiusz Kuczyński Placówka Straży Granicznej w Barcianach – na początku w imieniu swoim i komendanta chciałbym Państwu pogratulować miejsca, w którym się Państwo znajdujecie. Ze swojej strony chciałbym zapewnić owocną współpracę, zarówno z Państwem jak i kierownikami jednostek organizacyjnych gminy. W tej kadencji liczę na owocną współpracę i z naszej strony gwarantuję owocną współpracę.

Pan Dariusz Ślubowski- mieszkaniec Srokowa - mam takie pytanie, czy istnieje możliwość przestawienia tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy w bardziej dogodne miejsce albo bardziej ją przybliżyć. Jeśli ktoś chce przeczytać informacje na niej zamieszczone, to graniczy z cudem.

Kolejna rzecz, informacja o dzisiejszej sesji Rady Gminy tylko była w jednym miejscu, jeżeli nie przeczytamy na tej tablicy, nie dowiemy się o sesji w inny sposób.

Radna Wiesława Pociej – ja nie chcę wchodzić w żadne kompetencje osób, tylko my też jesteśmy wybrani przez młodzież. Proszono mnie o poruszenie sprawy możliwości korzystania ze stołu bilardowego. Ja wiem, ze tam się młodzież zgłaszała i proszą o wyjście z tej sytuacji, żeby ten stół mógł znaleźć swoje miejsce. Młodzież mieszkająca na terenie naszej gminy nie ma gdzie wypocząć, myślę, że można byłoby przychylić się do tej prośby.

Radna Czesława Gwóźdź – wielokrotnie wnioskowaliśmy o to, żeby znaleźć jakieś miejsce dla młodzieży. Po wsiach są świetlice, a w Srokowie niestety nie ma. Pan Wójt mówi, ze można pójść do Biblioteki się spotkać, bo tam jest miejsce, do wioski internetowej, ale to nie jest to samo jak jakieś lokum, gdzie młodzież mogłaby się spotkać po zajęciach wymienić doświadczenia, pograć w szachy, warcaby, bilarda.

Pan Dariusz Ślubowski – jesteśmy przy temacie młodzieży, ale wydaje mi się, że zapominamy o ludziach starszych. Chciałbym poruszyć temat ławeczek w samym Srokowie. Ludzie starsi chcą nieraz przysiąść, a ławeczki można policzyć na palcach jednej ręki. Warto byłoby postawić jeszcze kilka ławeczek w jakichś sensownych miejscach.

Dyrektor Gimnazjum Dariusz Kowalski – swego czasu mieliśmy na górze w Sali gimnastycznej pomieszczenie wolne, w tej chwili jest ono zaadoptowane na oddział zerowy i stamtąd te stoły zostały zabrane. Jeden został użyczony do świetlicy w Jegławkach, drugi stoi w pomieszczeniu, w którym nie ma miejsca, żeby grać. Ja mówiłem już młodzieży, mówiłem Pani Wiesi, jeśli Pani Wiesia z Panem Bogdanem znajdą pomieszczenie, to użyczę tego stołu, nie ma problemu.

Pkt. 12
Sprawy różne.


Przewodniczący Rady Gminy poinformował radnych o zasadach składania oświadczeń majątkowych, które winny być złożone do przewodniczącego rady gminy w dwóch egzemplarzach ( dwa oryginały). Istnieje możliwość przesłania oświadczeń drogą pocztową, wówczas termin złożenia oświadczenia będzie wynikał z daty nadania przesyłki, która powinna być polecona, aby nie było wątpliwości, co do daty jej nadania. Składający oświadczenie powinni mieć na uwadze, że przesyłanie oświadczenia pocztą wymaga odpowiedniego opisania koperty, aby zapewnić jej doręczenie do rąk przewodniczącego rady. Na kopercie powinien być opis, „ nie otwierać, oświadczenie majątkowe”.

Ponadto poinformował, że od nowego roku będzie przyjmował interesantów w Urzędzie Gminy. Informacja taka będzie zamieszczona na stronie internetowej Gminy Srokowo wraz z adresem poczty e-mail, na którą również będzie można kierować wnioski i zapytania. Informacja o terminie, miejscu i tematyce każdej sesji będzie zamieszczona na stronie internetowej Gminy Srokowo.

Związek Gmin „Barcja” zwrócił się z zapytaniem czy Pan Szepietowski Franciszek będzie nadal reprezentował gminę w Związku Gmin? Pan Franciszek Szepietowski stwierdził, że może ktoś z radnych ma ochotę reprezentować gminę, ale jeśli rada wyrazi na to zgodę, to on też się zgadza.

Oświadczenia majątkowe radni mogą składać do Pani Teresy Gryczka - biuro Rady Gminy, pkój nr 2.

Radna Iwona Szkudlarek– jeśli chodzi o poprawę bezpieczeństwa, w Kosakowie dzieci, które udają się do szkoły i wracają, od strony przystanku do byłej zlewni, kilka razy prosiliśmy, żeby wystąpić do Rejonu Dróg o wykonanie chodnika, żeby dzieci mogły bezpiecznie przyjść do przystanku i później wrócić. Następna sprawa to oświetlenie przy przystanku, jest autobus o 23:30 i są ludzie, którzy pracują i dojeżdżają, oni się boją wracać do domu, bo jest zupełnie ciemno.

Przewodniczący Rady Gminy Aleksander Kamiński odczytał życzenia świąteczne przesłane dla radnych przez Panią Reginę Wieczorek- sołtys sołectwa Srokowo. Następnie złożył radnym i wszystkim gościom z okazji zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia najserdeczniejsze życzenia pomyślności, szczęścia, wypoczynku, pogodnych i zdrowych świąt.

Pkt. 13
Zamknięcie II sesji Rady Gminy Srokowo


Wobec wyczerpania porządku obrad o godz. 16:40 Przewodniczący Rady Gminy Aleksander Kamiński zamknął posiedzenie II sesji Rady Gminy Srokowo.
 
Przewodniczący Rady Gminy Aleksander Kamiński

Protokół sporządziła: Inspektor Teresa Gryczka

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Srokowo
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Mariusz Daćko
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2011-01-03
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Teresa Gryczka
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2011-01-03 09:49:18
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Mariusz Daćko
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2011-01-03 11:47:52
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Mariusz Daćko
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2016-02-10 12:05:00
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1054 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony