ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Gminy Srokowo
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

VI Kadencja

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

P R O T O K Ó Ł Nr XI)2011 z XI posiedzenia Rady Gminy Srokowo w dniu 26 sierpnia 2011r. godz. 13:00 – 15:40 miejsce obrad - sala sesyjna Urzędu Gminy w Srokowie.

Informacja ogłoszona dnia 2011-10-03 11:21:22 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr 1 - brak tytułu

P R O T O K Ó Ł Nr XI)2011
z XI posiedzenia Rady Gminy Srokowo
w dniu 26 sierpnia 2011r. godz. 13:00 – 15:40
miejsce obrad - sala sesyjna Urzędu Gminy w Srokowie.

Ad. pkt.1
Na podstawie art. 20 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990r.o samorządzie gminnym Przewodniczący Rady Gminy Aleksander Kamiński o godz. 13:00 otworzył XI sesję Rady Gminy Srokowo.

Przewodniczący Rady Gminy powitał Wójta Gminy Franciszka Andruszkiewicza, Skarbnik Gminy Małgorzatę Cwalina, Sekretarz Gminy Małgorzatę Chociełowską, Pana radcę prawnego, Wysoką Radę, Panią inspektor, kierowników jednostek organizacyjnych gminy, panie i panów sołtysów, powitał wszystkie osoby uczestniczące w obradach sesji.

Na podstawie listy obecności stwierdził, że w obradach aktualnie uczestniczy 13 radnych, co wobec ustawowego składu rady wynoszącego 15 radnych stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał. Nieobecni na sesji radni: Wiesława Pociej i Józef Pawłusewicz.

Zgodnie z § 33 ust. 3 Statutu Gminy Srokowo, Rada Gminy na wniosek Przewodniczącego Rady powołała sekretarza sesji, którym większością głosów( 12 gł. „za”, przy 1 gł. wstrzymującym) została radna Marzena Stolarczyk.

Ad. pkt.2
Przedstawienie porządku obrad – zgłaszanie wniosków o zmianę porządku obrad.


Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że porządek obrad radni otrzymali na piśmie.

Porządek obrad sesji przedstawiał się następująco:
1. Otwarcie XI sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
2. Przedstawienie porządku obrad – zgłaszanie wniosków o zmianę porządku obrad.
3. Informacja Wójta Gminy o działalności w okresie międzysesyjnym.
4. Informacja Przewodniczącego Rady Gminy o działalności w okresie międzysesyjnym.
5. Interpelacje i zapytania radnych.
6. Wykonanie budżetu gminy Srokowo za I półrocze 2011r.
7. Realizacja inwestycji za I półrocze 2011r.
8. Realizacja podatków i opłat lokalnych za I półrocze 2011r.
9. Wykonanie budżetu szkół za 6 m-cy 2011r. oraz przygotowanie do nowego roku szkolnego 2011)2012.
10. Podjęcie uchwał w sprawach:
10.1. wyboru ławników do Sądu Rejonowego w Kętrzynie na kadencję w latach 2012 – 2015,
10.2. zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej gminy Srokowo na lata 2011-2017,
10.3. zmian w budżecie gminy Srokowo na 2011r.
11. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych Rady Gminy.
12. Przedstawienie protokołu Komisji Rewizyjnej z kontroli w ZGKiM w Srokowie.
13. Wnioski komisji doraźnej po dokonanej analizie działalności ZGKiM w Srokowie.
14. Wolne wnioski, informacje, oświadczenia.
15. Przyjęcie protokołów z sesji Nr IX z dnia 29.06.2011r. i X z dnia 29.07.2011r.
16. Zamknięcie XI sesji Rady Gminy Srokowo.

Przewodniczący Rady Gminy zamknął pkt. 2 i przeszedł do realizacji pkt.3.

Ad. pkt. 3
Informacja Wójta Gminy o działalności w okresie międzysesyjnym.


Wójt Gminy Franciszek Andruszkiewicz poinformował, że w okresie międzysesyjnym od 29.06.2011r. do 26.08.2011r.wydał 8 zarządzeń i 1 obwieszczenie.

1. Zarządzenie nr 33)11 z dnia 05.07.2011r. w sprawie ustalenia terminu składania wniosków o udzielenie pomocy finansowej uczniom na zakup podręczników w 2011r. w ramach programu „Wyprawka szkolna”.
2. Zarządzenie nr 34)11 z dnia 06.07.2011r. w sprawie zasad przyznawania, przekazywania i rozliczania dotacji podmiotowej krótkoterminowego budżetu gminy Srokowo dla samorządowej instytucji kultury.
3. Zarządzenie nr 35)11 z dnia 07.07.2011r. w sprawie zmiany zarządzenia Nr 57)08 Wójta Gminy Srokowo z dnia 31 grudnia 2008r. w sprawie powołania Komisji Przetargowej odpowiedzialnej za przeprowadzenie przetargów.
4. Zarządzenie nr 36)11 z dnia 14.07.2011r. w sprawie zmiany budżetu gminy Srokowo na 2011r.
5. Zarządzenie nr 37)11 z dnia 26.07.2011r. w sprawie ustalenia ceny wywoławczej w II-gim przetargu nieograniczonym maszyn i narzędzi rolniczych stanowiących własność gminy Srokowo.
6. Zarządzenie nr 38)11 z dnia 10.08.2011r. w sprawie przedłożenia informacji z wykonania budżetu gminy Srokowo za I półrocze 2011r.
7. Zarządzenie nr 39)11 z dnia 10.08.2011r. w sprawie wyznaczenia na obszarze gminy Srokowo miejsc przeznaczonych na bezpłatne umieszczanie urzędowych obwieszczeń wyborczych i plakatów wyborczych.
8. Obwieszczenie z dnia 10.08.2011r. w sprawie podania do publicznej wiadomości numerów i granic obwodów głosowania, wyznaczoną siedzibę obwodowej komisji wyborczej dla wyborów do Sejmu RP i do Senatu RP zarządzonych na 9.10.2011r.
9. Zarządzenie nr 41)11 z dnia 24.08.2011r. w sprawie przeznaczenia do sprzedaży w trybie bezprzetargowym nieruchomości wraz z udziałem w gruncie, stanowiącym własność gminy Srokowo. Przeznacza się do sprzedaży lokal mieszkalny nr 4 przy ul. Kętrzyńskiej Nr 7 w Srokowie, segment budynku gospodarczego wraz z udziałem w gruncie wynoszącym 8)100 cz. w działce nr 885)1. Dotyczy Pana Stanisława Witkowskiego.

Do przedstawionej informacji nie było wniosków ani zapytań.

Przewodniczący Rady Gminy zamknął pkt. 3 i przeszedł do realizacji pkt.4.

Ad. pkt. 4
Informacja Przewodniczącego Rady Gminy o działalności w okresie międzysesyjnym.


Przewodniczący Rady Gminy Aleksander Kamiński poinformował o działalności w okresie międzysesyjnym.
Od dnia 28.07.11 – 25.08.11 brał udział w pracach Komisji Doraźnej, której zadaniem zgodnie z uchwałą Rady Gminy Nr IX)46)11 z dnia 29.06.2011r. było dokonanie analizy działalności Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Srokowie. Podczas Dni Srokowa uczestniczył w uroczystości „Złotych Godów” siedmiu par małżeńskich z naszej gminy, które zostały uhonorowane medalami za długoletnie pożycie małżeńskie, nadanymi przez prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej Bronisława Komorowskiego.
W tym samym dniu uczestniczył w podziękowaniach sołtysom za pracę na rzecz gminy i społeczności lokalnych w minionej kadencji, Panu Mieczysławowi Łata, Panu Wacławowi Łata, Panu Aleksandrowi Głąbacz, Panu Zbigniewowi Bagińskiemu i Panu Ryszardowi Czuczko.
07 sierpnia 2011r. podczas Międzynarodowego Jarmarku Folklorystycznego uczestniczył w uroczystościach ogłoszenia wyników i wręczenia nagród dla laureatów konkursu „Estetyczna zagroda”. Konkurs był przeprowadzony przez Związek Stowarzyszeń na Rzecz Rozwoju Gmin Północnych Obszarów Wielkich Jezior Mazurskich LGD-9. Wśród laureatów były dwie zagrody z naszej gminy. Pierwsze miejsce zajęła zagroda Panów Zenona i Piotra Rutkowskich z Kosakowa, szóste miejsce zagroda Państwa Haliny i Leopolda Klimowicz z Leśnego Rowu.

Do przedstawionej informacji nie było zapytań.

Przewodniczący Rady Gminy zamknął pkt. 4 i przeszedł do realizacji pkt.5.

Ad. pkt. 5
Interpelacje i zapytania radnych.


Interpelacji lub zapytań radnych nie było.

W związku z brakiem interpelacji i zapytań Państwa Radnych Przewodniczący Rady Gminy zamknął pkt.5 i przystąpił do realizacji pkt.6 porządku obrad.

Ad.pkt.6
Wykonanie budżetu gminy Srokowo za I półrocze 2011r.

Przewodniczący Rady Gminy Aleksander Kamiński poinformował, że zarządzenie w sprawie przedłożenia informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy Srokowo za I półrocze 2011r. wpłynęło do Rady Gminy 10.08.2011r. Informacja z wykonania budżetu gminy Srokowo na dzień 30 czerwca 2011r. była analizowana na posiedzeniach komisji. Skarbnik Gminy Małgorzata Cwalina – wykonanie budżetu za I półrocze 2011r. – dochody 5 707 361,98 zł, co stanowi 41,19% planu po zmianach, wydatki – 6 772 808,87 zł, co stanowi 44,66% planu po zmianach. Okres sprawozdawczy zamknął się dla naszej gminy niedoborem dochodów nad wydatkami w wysokości 1 065 446,89 zł. Niedobór ten został pokryty pożyczkami z WFOŚiGW oraz Banku Gospodarstwa Krajowego w kwocie 1 128 981,31 zł. Kwota ta dotyczyła realizowanej w ubiegłym roku budowy sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Kosakowo – Jegławki- Srokowo, Leśniewo – Kaczory. Pożyczką tą zapłaciliśmy ostatnie faktury, które otrzymaliśmy w 2010r. w grudniu, a termin płatności był w 2011r. Z nadwyżki po stronie rozchodów spłacone zostały raty trzech pożyczek z WFOŚiGW w kwocie 135 000 zł. Największe dochody były z subwencji oświatowej, wyrównawczej, dotacji na zadania zlecone, zadania własne, podatku rolnego, podatku od nieruchomości, podatku od osób fizycznych.
Struktura realizacji wydatków bieżących za 6 m-cy 2011r.- wydatki bieżące – 5 462 138,62 zł, co stanowi 80,64 % zrealizowanych wydatków budżetowych ogółem, wydatki majątkowe – 1 310 670,25 zł, tj. 19,36% zrealizowanych wydatków budżetowych ogółem. Z wydatków bieżących na realizację zadań zleconych wydatkowano kwotę 1 119 657,16 zł z przekazanych na ten cel środków w kwocie 1 126 096,11 zł. Wydatki majątkowe z tego roku dotyczyły realizacji zadań z ubiegłego roku ( opłacenie ostatnich faktur). Z tegorocznych planowanych inwestycji został zakupiony autobus do dowożenia dzieci za 44 440 zł, opłacono dokumentację na przebudowę przepompowni kanalizacyjnej w Srokowie oraz w Jegławkach 8 092 zł, zapłaciliśmy 145 686 zł dla Mazurskiego Związku Międzygminnego – Gospodarka Odpadami w Giżycku na budowę międzygminnego wysypiska śmieci. Są to wydatki majątkowe, reszta to wydatki bieżące, na realizację bieżących, niezbędnych potrzeb, ponieważ fizycznie nie posiadamy pieniędzy na koncie.
Dyskusji na temat informacji brak.

Głosowanie - Rada Gminy w obecności 13 radnych obecnych na sesji jednogłośnie ( 13 gł. „za”) przyjęła informację z wykonania budżetu gminy Srokowo na dzień 30 czerwca 2011r.

( Informacja stanowi załącznik do protokołu).

Przewodniczący Rady Gminy zamknął pkt. 6 i przeszedł do realizacji pkt.7.


Ad. pkt. 7
Realizacja inwestycji za I półrocze 2011r.

Skarbnik Gminy Małgorzata Cwalina pokrótce przybliżyła informację w sprawie realizacji inwestycji za I półrocze 2011r.

1. Budowa sieci kanalizacji sanitarnej miejscowości Etap I: Leśniewo , Pieczarki i Kaczory do Srokowa oraz Kosakowo – Jegławki do Srokowa .

Budowa sieci kanalizacji sanitarnej jest dofinansowana z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich poprzez pożyczkę w Banku Gospodarstwa Krajowego w Olsztynie na wyprzedzające finansowanie oraz pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie. Wykonawcą robót wyłonionym w trybie przetargu nieograniczonego było Konsorcjum z Liderem, Firmą: Comtrans Sp. z o.o.10 – 467 Olsztyn, ul. Sprzętowa 6 Partner Konsorcjum Olsztyńskie Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych „ INŻYNIERIA”S. A.10 – 467 Olsztyn, ul. Sprzętowa 6 Konsorcjum zaproponowało najniższą cenę tj. cena oferty z podatkiem VAT - 4 309 595,12 PLN. Realizacja inwestycji została zakończona 31 grudnia 2010 r. Wartość inwestycji ogółem od początku realizacji inwestycji stanowi kwotę 4 386 296,66 zł. Z tego opłacone zostało w 2010r. 3 414 566,82 zł zobowiązania, które przeszły na 2011r. 902 827,84 zł w tym zobowiązania wymagalne - 62 280 zł. Finansowanie inwestycji w roku 2010 – 969 633,56 zł ze środków WFOŚIGW w Olsztynie (pożyczka), kwota 2 146 840,13 zł pożyczka na wyprzedzające finansowanie środków PROW ( Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności ) - BGK w Olsztynie, środki własne Gminy 298 093,13zł.

Skarbnik poinformowała, że w styczniu br. został złożony wniosek o płatność, otrzymaliśmy informację, ze wniosek został przekazany do Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, ale pomniejszony o kwotę 40 535 zł, gmina będzie się odwoływała, ponieważ podczas kontroli zostało pominiętych w wyjaśnieniach parę istotnych spraw. Gmina będzie się starała, aby te 40 tys. zł również dostać.

2. Budowa sieci kanalizacyjnej w gminie Etap II Silec - Leśny Rów - Srokowo, Kąty – Siniec-Solanka oraz sieci wodociągowej i kanalizacyjnej.

Na podstawie zarządzenia Nr 18/2010 Wójta Gminy Srokowo z dnia 19 kwietnia 2010 r. w sprawie regulaminu udzielania zamówień publicznych, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotówkach równowartości 14 000 euro w Urzędzie Gminy w Srokowie skierowano zapytanie o cenę na wykonanie usługi polegającej na wykonaniu map do celów projektowych pod budowę kanalizacji sanitarnej na trasie Solanka – Siniec i miejscowości Siniec, Kąty, Silec i Leśny Rów). Ogółem około 9 km (65 ha). Z wyłonionym wykonawca - Usługi Geodezyjno- Kartograficzne Zenon Demianiuk ul. Jagiełły 6F, 11 – 400 Kętrzyn została zawarta umowa na kwotę netto 15 800.00, kwota brutto z podatkiem VAT 23%. 19 434.00.zł z terminem realizacji 30 wrzesień 2011 r.

3. Przebudowa wodociągu w Srokowie.

Przygotowywana jest dok. przetargowa na wykonanie map do celów projektowych.

4. Budowa przepompowni kanalizacyjnych w Srokowie i Jegławkach.

Wykonano dokumentację budowlaną na wykonanie przyłączy kanalizacyjnych z przepompowniami: ul. Barciańska 12,ul. Kwiatowa i Chojnica. W trakcie załatwiania jest umowa przyłączeniowa na wykonanie przyłączy energetycznych do przepompowni z terminem realizacji 12 miesięcy. Realizacja przepompowni będzie możliwa po wykonaniu przyłączy energetycznych przez Zakład Energetyczny w Kętrzynie. Wykonano dokumentację projektową na wykonanie przyłączy kanalizacyjnych grawitacyjnych w Jegławce / Dragun i Mościcki oraz Nikoniuk).Przyłącze kanalizacyjne przygotowane do realizacji. Wydatki poniesione na realizację zadania 8 092,00 zł.

5. Budowa studni wierconej w Bajorach Wielkich.

Została zawarta umowa z Przedsiębiorstwem Geologicznym EKO – GEO SUWAŁKI ul. Kościuszki 110, 16 – 400 Suwałki na wykonanie projektu prac geologicznych w celu wykonania otworu studziennego nr 2 na terenie ujęcia wody w miejscowości Bajory Wielkie / działka nr 52 / gmina Srokowo składającego się z:- projektu prac geologicznych, kosztorysu inwestorskiego, kosztorysu ofertowego.Za wykonanie przedmiotu umowy „Wykonawcy” przysługiwać będzie wynagrodzenie ryczałtowe w kwocie 3 000,00 zł netto + obowiązujący podatek VAT /23%. Przygotowana jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia do ogłoszenia przetargu nieograniczonego na wyłonienie wykonawcy studni.

6. Remont elewacji i wymiana stolarki okiennej oraz stolarki drzwiowej zewnętrznej w Ratuszu.

Został złożony wniosek o przyznanie pomocy w ramach działania 413 Wdrażanie Lokalnych Strategii Rozwoju dla operacji, które odpowiadają warunkom pomocy w ramach działania ,,Odnowa i rozwój wsi”. Ogłoszono przetarg nieograniczony na zadanie: ,,Remont elewacji i wymiana stolarki okiennej w budynku ratusza oraz remont stolarki drzwiowej zewn. przy ul. Plac Rynkowy 1 w Srokowie”. W przewidzianym do składnia ofert okresie nie wpłynęła żadna oferta. W związku z powyższym wystąpiono do Urzędu Marszałkowskiego o zgodę na zmianę terminu realizacji remontu z terminem zakończenia koniec lipca 2012 r.

7. Przebudowa ulicy Kwiatowej w Srokowie - budowa chodników i ciągu pieszo jezdnego.

Przebudowa ulicy Kwiatowej została zakończona w 2010 r.Wykonawcą wyłonionym w trybie przetargu nieograniczonego było Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Spółka z o.o. Mińsk Mazowiecki. Wartość inwestycji ogółem 367 534,29zł.W I półroczu br. opłacono faktury na kwotę – 207 548,40 zł.

8. Zakup autobusu do dowożenia dzieci do szkoły.

Zakupiono autobus do dowożenia dzieci za kwotę 44 440 ,00 zł.

Dyskusja.

Radna Czesława Gwóźdź poprosiła o wyjaśnienie, dlaczego otrzymamy o 40 tys. zł mniej na budowę sieci kanalizacji sanitarnej w Leśniewie, Pieczarkach i Kaczorach?
Skarbnik Gminy Małgorzata Cwalina – ja, sekretarz, inspektor d)s budownictwa i wójt byliśmy na podsumowaniu kontroli z NIK-u, a w tym samym czasie przyjechali przedstawiciele z Urzędu Marszałkowskiego na kontrolę tej inwestycji. Pan Zdzisław Pociej nie potrafił udzielić wszystkich informacji dla inspektorów z Urzędu Marszałkowskiego. Pani z Urzędu Marszałkowskiego zaakceptowała wniosek o płatność i umówiliśmy się, że jeśli dostaniemy o tym informację to napiszemy odwołanie i najprawdopodobniej wszystkie nasze wyjaśnienia zostaną wzięte pod uwagę.
Radna Czesława Gwóźdź – dlaczego w przewidzianym do składania ofert okresie nie wpłynęła żadna oferta na remont elewacji i wymianę stolarki okiennej oraz stolarki drzwiowej zewnętrznej w Ratuszu, czy były za duże wymagania albo za krótki okres realizacji. Dlaczego tak późno został ogłoszony przetarg?
Skarbnik Gminy – przetarg był ogłoszony w lipcu 2011r. i może był za krótki okres realizacji, było kilka zapytań, ale nikt ostatecznie nie złożył oferty, nie mieliśmy na to wpływu. Na termin ogłoszenia przetargu mogła mieć wpływ kontrola NIK-u, która trwała 3 m-ce.
Radna Lucyna Ładziak – już jest sierpień, wiemy, co zostało wykonane w I półroczu, wiemy, co planowaliśmy, chciałabym się dowiedzieć, co zostanie wykonane do końca roku, np. zakup toalet przenośnych, czy będzie zrealizowane?
Skarbnik Gminy – w tej chwili nie ma możliwości, ale po 15 –tym września, po racie podatku, należy przeanalizować i zdjąć z tegorocznego budżetu niektóre zadania i ewentualnie przenieść na następny rok. Niektóre po prostu nie są już realne do wykonania w tym roku.
Radna Czesława Gwóźdź – przygotowywana jest dokumentacja przetargowa na wykonanie map do celów projektowych na przebudowę wodociągu w Srokowie. Jest to informacja z I półrocza, a sporządzona była 11 sierpnia, jak zaawansowana jest ta dokumentacja, bo to, co się dzieje z wodociągami w Srokowie, to bardzo źle, nie ma prawie takiego dnia, żeby któraś ulica nie była pruta. Dobrze byłoby, żeby był to priorytet, żeby to było wykonane terminowo.
Wójt Gminy odpowiedział, że do końca roku nie zdąży się przygotować dokumentacji, ponieważ jest to strefa nadzoru archeologicznego.

Na sali obrad obecnych 12 radnych, jeden rady opuścił salę obrad.

Głosowanie - Rada Gminy w obecności 12 radnych obecnych na sali obrad 11 głosami „za” przy 1 głosie „wstrzymującym” przyjęła informację z realizacji inwestycji za I półrocze 2011r.

( Informacja stanowi załącznik do protokołu).

Przewodniczący Rady Gminy zamknął pkt. 7 i przeszedł do realizacji pkt.8.
Na sali obrad obecnych 13 radnych.


Ad. pkt. 8
Realizacja podatków i opłat lokalnych za I półrocze 2011r.


Skarbnik Gminy Małgorzata Cwalina poinformowała, że na dzień 30 06 2011r. dochody z mienia Gminy – zaplanowane zostały w kwocie 446 150 zł, wykonano 90 764,30zł. tj. 20,34%. Sprzedaż - 67 392,19zł tj. 16,85% planowanych dochodów dzierżawa -22 187,61 zł. tj.55,47%, użytkowanie - 965 zł. tj. 148,46 %,odsetki 19,50 zł, tj.3,90%. Wykonanie dochodów od osób prawnych i fizycznych – w kwocie 1 375 101,56 zł w stosunku do planu 3 244 777zł, co stanowi 42,38%. Podatki od osób prawnych – plan 596 700, wykonanie 226 733,20 zł tj. 38%.
Podatki i opłaty od osób fizycznych, plan 1 616 000 wykonanie 678 014,55 zł tj. 41,96%.
Wymagalne należności w Urzędzie Gminy według tytułów podatkowych na dzień 30.06.2011stanowiły kwotę 292 907 zł i przedstawiały się następująco:
- w podatkach od osób prawnych: 130 zł, w podatku od nieruchomości, 8,75 zł w podatku rolnym,
- w podatkach od osób fizycznych: w podatku rolnym – 183 713,51zł, w podatku od nieruchomości – 66 345,30zł, w podatku od środków transportowych 15 182,70 zł, w podatku leśnym– 694,60 zł, opłata prolongacyjna – 101 zł, opłata planistyczna – 13 464 zł( dotyczy jednej osoby – sprawa u komornika), opłata za czynsze od lokali użytkowych - 1 430,75zł, użytkowanie wieczyste -619,26 zł, karta podatkowa – 1 738,71zł.

Umorzenia zaległości podatkowych za I półrocze 2011r.to kwota 833 zł, stanowi to 0,07% przypisu podatków. Kwotę 31 573 zł odroczono z terminem płatności poza okres sprawozdawczy i rozłożono na raty w tym: podatek rolny (osoby fizyczne) – 31 573zł., odsetki, kwota – 568 zł, opłata prolongacyjna (os. fiz.)- 653 zł.

Zastosowano ulgi ustawowe: inwestycyjną – 32 545zł., z tytułu kupna ziemi – 94 279 zł., oraz wieku lasów na kwotę – 89 676zł. Łącznie ulgi te stanowiły kwotę 216 500 zł. Z uchwał Rady Gminy tj. z tytułu odłogowania gruntów - 812zł. Dokonano odpisów na kwotę 17 923 zł.– dotyczyły one obrotu ziemią. Ulgi nie te nie podlegają refundacji z budżetu państwa.

Dyskusja.

Radna Czesława Gwóźdź – jaka jest przyczyna, że tylko 16% wykonano sprzedaży mienia, czy jest brak zainteresowania czy nie mamy już czym handlować, czy nie było ofert, czy nie było przetargów?

Skarbnik Gminy – przetargi na sprzedaż sprzętu rolniczego ZGKiM odbyły się na początku lipca i nie weszły one w realizację za I półrocze, większa sprzedaż mieszkań będzie chyba w II półroczu. Planowaliśmy w dochodach sprzedaż działek nad jeziorem Rydzówka, ale jest zastój.

Na tym dyskusję zakończono.

Głosowanie - Rada Gminy w obecności 13 radnych obecnych na sesji jednogłośnie ( 13 gł. „za”) przyjęła informację z realizacji podatków i opłat lokalnych na dzień 30.06.2011r.

(Informacja stanowi załącznik do protokołu).

Przewodniczący Rady Gminy zamknął pkt. 8 i przeszedł do realizacji pkt.9.


Ad. pkt. 9
Wykonanie budżetu szkół za 6 m-cy 2011r. oraz przygotowanie szkół do nowego roku szkolnego 2011)2012.


Sekretarz Gminy Małgorzata Chociełowska przedstawiła informację w sprawie budżetu szkół za 6 m-cy 2011r. oraz przygotowania szkół do nowego roku szkolnego. Poinformowała, że wydatki na utrzymanie szkół za I półrocze 2011r. wyniosły 2.029.882,62 zł, w tym na płace i pochodne – 1.851.259,80 zł, wydatki rzeczowe 178.622,73 zł.

Szkoła Podstawowa w Srokowie zrealizowała wydatki na płace i pochodne w 51,51%, na wydatki rzeczowe – 27,20%.

Szkoła Podstawowa w Jegławkach zrealizowała wydatki na płace i pochodne w 51,37%, na wydatki rzeczowe – 29,23%.

Szkoła Podstawowa w Solance zrealizowała wydatki na płace i pochodne w 50,32%, na wydatki rzeczowe – 33,65%.

Gimnazjum w Srokowie zrealizowało wydatki na płace i pochodne w 52,02%, na wydatki rzeczowe – 41,11%.

Szkoły są przygotowane do rozpoczęcia roku szkolnego. Naukę pobierać będzie: w Szkole Podstawowej w Srokowie – 154 uczniów, w tym w klasie 0 – 22 uczniów, w Solance – 87 uczniów, w Jegławce – 57 uczniów, w Gimnazjum - 141 uczniów. W Szkole Podstawowej w Srokowie w nowym roku szkolnym zatrudnionych będzie 17 nauczycieli, w tym 12 na pełnym etacie, w Solance 11 nauczycieli, w tym 9 na pełnym etacie, w Jegławkach 9 nauczycieli na pełnych etatach i 1 na 2)18 etatu, w Gimnazjum – 15 nauczycieli, z tego 10 na pełnych etatach. W szkołach były przeprowadzone remonty: w Szkole Podstawowej w Srokowie w punkcie przedszkolnym położono nowy dach, dokonywana jest w tej chwili modernizacja ogrzewania. W Solance i w Gimnazjum przeprowadzono drobne remonty w okresie wakacji, w Jegławkach nie było żadnych remontów.

Dyskusja.

Dyrektor Bogusław Kozicki – w szkole było szereg spraw do zrobienia wynikających z zaleceń Sanepidu i straży pożarnej. Wyremontowano klasopracownię zgodnie z zaleceniem pokontrolnym. Zamontowano dodatkowy hydrant wewnętrzny, który zgodnie z zaleceniem pokontrolnym Powiatowej Straży Pożarnej ma strzec salę gimnastyczna przed ewentualnym pożarem. Położono nowy dach z blachodachówki na budynku Punktu Przedszkolnego. Zlikwidowano poprzez skasowanie i sprzedaż złomu piec ciśnieniowy, który przeciekał i jego eksploatacja została wstrzymana przez Dozór Techniczny. Na jego miejsce zakupiono i wstawiono nowy piec, sterowany komputerowo, z dmuchawą. Piec ogrzewał będzie wodę do mycia dla uczniów i do kuchni szkolnej. Kuchnia w tej chwili nie ma nośnika elektrycznego, żeby na niej gotować posiłki, ale czynimy starania w kierunku zasilania gazem ziemnym.

Przewodniczący Rady Gminy Aleksander Kamiński – jak Pan będzie zaopatrywał szkołę w opał, czy ma Pan wyłonionego jednego dostawcę?

Dyrektor Kozicki – jeśli chodzi o dostawcę węgla to tak samo jak w roku poprzednim tak i w tym wykonam telefony i wybiorę najtańszego oferenta. Jeżeli chodzi o ogrzewanie szkoły, to miałem w zapasie szereg grzejników i w kilku klasach i na korytarzach, tam gdzie było chłodniej, dołożyliśmy dodatkowe grzejniki, żeby było cieplej.

Przewodniczący Rady Gminy Aleksander Kamiński – myślę, że przy takiej ilości węgla wypadałoby złożyć szerszą ofertę, która zapewniłaby Panu ciągłość dostaw w poszczególnych miesiącach. Jeżeli zakłada Pan grzejniki to nasuwa się sugestia, że jakość węgla powinna być lepsza.
Dyrektor Kozicki – nie wiem skąd jest taka informacja, że w roku ubiegłym zabrakło w szkole węgla, w szkole w roku ubiegłym i w tym roku węgiel był cały czas. Przewodniczący Rady Gminy - ja nie kwestionuję, że węgla nie było, kwestionuję taką sprawę, że jeśli zwiększa Pan ilość grzejników, to trzeba dostarczyć większą ilość ciepła i dlatego węgiel musi być o przyzwoitych parametrach.
Radny Bogusław Staruch miał wątpliwości, co do sposobu telefonicznego wyłaniania dostawcy węgla przez dyrektora szkoły.
Dyrektor Kozicki stwierdził, że weźmie to pod uwagę i złoży pisemne zapytania o cenę i jakość węgla do ewentualnych dostawców.
Radna Lucyna Ładziak – ja nie na temat węgla, ale na temat niżu demograficznego w szkołach, który się już zaczął. Czy Pan Wójt z panami dyrektorami już myśli coś na ten temat. W niektórych szkołach bardzo mało dzieci przypada na nauczyciela, są bardzo małe klasy.
Wójt Gminy – wyjścia są różne z tej sytuacji, można robić klasy łączone w małych szkołach, można ograniczać do klas I – III, a klasy starsze wozić do Srokowa. Debata w tym zakresie na pewno się odbędzie, ponieważ są to koszty, które powodują zapaść finansową gminy. Trzeba rozmawiać, analizować, pierwsza taka rozmowa z dyrektorami odbędzie we wtorek- 30.08.11.

Dalszej dyskusji brak.

Głosowanie - Rada Gminy w obecności 13 radnych obecnych na sesji jednogłośnie ( 13 gł. „za”) przyjęła informację z wykonanie budżetu szkół za 6 m-cy 2011r. oraz przygotowanie szkół do nowego roku szkolnego 2011)2012.

( Informacja stanowi załącznik do protokołu).

W tym punkcie Przewodniczący Rady Gminy Aleksander Kamiński z okazji rozpoczynającego się roku szkolnego2011)2012 dyrektorom szkół, nauczycielom, pracownikom oświaty złożył życzenia radości i satysfakcji z wykonywanej pracy, osiągnięć i sukcesów zawodowych, a także żeby władze oświatowe i samorządowe wspierały ich wysiłki.

Przewodniczący Rady Gminy zamknął pkt. 9 i przeszedł do realizacji pkt.10.1.

Ad. pkt.10.1.
Podjęcie uchwały w sprawie wyboru ławników do Sądu Rejonowego w Kętrzynie na kadencję 2012 – 2015.


Przewodniczący Rady Gminy Aleksander Kamiński poinformował, że Kolegium Sądu Okręgowego w Olsztynie ustaliło liczbę 6 ławników, którzy powinni być wybrani przez Radę Gminy na kadencję 2012-2015 do Sądu Rejonowego w Kętrzynie, w tym do orzekania w sprawach z zakresu prawa pracy – 3 ławników. Zgodnie z art. 163. § 1 ustawy z dnia 27 lipca 2001r. Prawo o ustroju sądów powszechnych - Rada Gminy najpóźniej do końca października 2011r. powinna dokonać wyboru ławników. Przed przystąpieniem do wyborów zgodnie z art. 163.§ 2 w)w ustawy rada gminy powołała zespół, który miał za zadanie przedstawić opinię o zgłoszonych kandydatach, w szczególności w zakresie spełnienia przez nich wymogów określonych w ustawie.

Przewodniczący Rady Gminy odczytał protokół z posiedzenia zespołu opiniującego kandydatów na ławników do Sądu Rejonowego w Kętrzynie na kadencje 2012-2015.
W dniu 2011-07-19 odbyło się posiedzenie zespołu powołanego uchwałą Nr IX)46)2011 z dnia 2011-06-29 Rady Gminy Srokowo w składzie:
1. Pani Małgorzata Chociełowska
2. Pan Zenon Bachowski
3. Pani Teresa Gryczka

Do biura Rady Gminy w terminie do 30 czerwca 2011r. wpłynęły zgłoszenia następujących kandydatów na ławników do Sądu Rejonowego w Kętrzynie na kadencję 2012 – 2015:
1. Pani Budrewicz Barbara
2. Pani Gryczka Krystyna
3. Pani Mełech Olga

Wszyscy kandydaci zostali zgłoszeni przez Prezesa Sądu Rejonowego w Kętrzynie do orzekania w Wydziale Rodzinnym i Nieletnich. Zespół po zapoznaniu się ze złożoną dokumentacją przez kandydatów wynikającą z ustawy z dnia 15 kwietnia 2011. o zmianie ustawy – Prawo o ustroju sądów powszechnych ( Dz. U. Nr 109, poz. 627) stwierdza, że wszyscy kandydaci spełniają określone w ustawie wymogi. Zgłoszenia wpłynęły do biura rady w ustawowym terminie. Do karty zgłoszenia dołączono:

- 2 aktualne fotografie,
- informację z Krajowego Rejestru Karnego,
- oświadczenie kandydata, że nie jest prowadzone przeciwko niemu postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe,
- oświadczenie kandydata, ze nie jest lub nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej, a także, że władza rodzicielska nie została mu ograniczona ani zawieszona,
- zaświadczenie lekarskie, stwierdzające brak przeciwwskazań do wykonywania funkcji ławnika.

Ponadto zgodnie z art. 162 § 9 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r. o zmianie ustawy – Prawo o ustroju sądów powszechnych Rada Gminy wystąpiła z pismem do Komendy Wojewódzkiej Policji z prośbą o podanie informacji o kandydatach na ławników. Wszyscy kandydaci uzyskali pozytywną opinię Komendanta Wojewódzkiej Policji w Olsztynie.
Wyniki sprawdzenia w Krajowym Systemie Informacyjnym Policji oraz kwestionariusz informacji o kandydacie na ławnika w biurze rady.

Wybory ławników.

Zgodnie z art. 160 § 1 ustawy z dnia 27 lipca 2001r. Prawo o ustroju sądów powszechnych – rada gminy wybiera ławników w głosowaniu tajnym.
Przewodniczący Rady Gminy zaproponował 3 osobowy skład Komisji Skrutacyjnej.
Rada Gminy jednogłośnie opowiedziała się za 3 - osobowym składem Komisji Skrutacyjnej.

Do Komisji Skrutacyjnej zgłoszono następujących kandydatów:
1. Radna Iwona Szkudlarek
2. Radna Agnieszka Siewruk
3. Radny Marek Wawer

Wszyscy kandydaci wyrazili zgodę na pracę w Komisji Skrutacyjnej.

Głosowanie – Rada Gminy jednogłośnie ( 13 gł. „za”) opowiedziała się za powyższym składem Komisji Skrutacyjnej.

Przewodniczący Rady Gminy poinformował radnych, co mówi § 55 Statutu Gminy Srokowo odnośnie głosowania tajnego.

1. W głosowaniu tajnym radni głosują za pomocą ponumerowanych kart ostemplowanych pieczęcią Rady, przy czym każdorazowo Rada ustala sposób głosowania, a samo głosowanie przeprowadza wybrana z grona Rady Komisja Skrutacyjna z wyłonionym spośród siebie przewodniczącym.

Rada Gminy ustaliła jednogłośnie głosowanie zwykłą większością głosów ustawowego składu rady.

Następnie Przewodniczący wyjaśnił sposób głosowania: Komisja Skrutacyjna przed przystąpieniem do głosowania objaśnia sposób głosowania, kart do głosowania nie może być więcej niż radnych obecnych na sesji, po przeliczeniu głosów Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej odczytuje protokół, podając wynik głosowania, karty z oddanymi głosami i protokół głosowania stanowią załącznik do protokołu sesji.

Godz. 14:13 - przerwa w obradach.
Godz. 14:41 – obrady wznowiono.

Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej Marek Wawer wyczytywał z imienia i nazwiska obecnych na sali radnych, a wyczytywani radni podchodzili, głosując poprzez skreślenie i wrzucając kartę do głosowania do urny.

Po zakończeniu głosowania – Komisja Skrutacyjna odczytała protokół. Protokół wraz z kartami do głosowania stanowi załącznik do protokołu.

Wyniki głosowania:
1. Pani Budrewicz Barbara – 13 głosów „za”
2. Pani Gryczka Krystyna - 13 głosów „za”
3. Pani Mełech Olga - 13 głosów „za”

Wiceprzewodniczący Rady Gminy Paweł Iwaniura odczytał projekt uchwały Nr XI) 54)11 w sprawie wyboru ławników do Sądu Rejonowego w Kętrzynie na kadencję 2012-2015.

Głosowanie - Rada Gminy w obecności 13 radnych obecnych na sesji jednogłośnie ( 13 gł. „za”) podjęła uchwałę nr XI)54)11 w sprawie wyboru ławników do Sądu Rejonowego w Kętrzynie na kadencję 2012-2015.

( Uchwała Nr XI)54)11 stanowi załącznik do protokołu).
Przewodniczący Rady Gminy zamknął pkt.10.1. i przystępuję do realizacji pkt.10.2. porządku obrad.


Ad. pkt. 10.2.
Podjęcie uchwały w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Srokowo na lata 2011-2017.

Skarbnik Gminy Małgorzata Cwalina przedstawiła pokrótce projekt uchwały. Zmiany dotyczą dotacji, którą gmina otrzymała decyzjami Wojewody na zwiększenie budżetu gminy, na realizację konkretnych zadań. Jest to po stronie dochodów i wydatków. Nie zmieniła się kwota zadłużenia, nie zmieniły się przedsięwzięcia.

Dyskusji brak.

Wiceprzewodniczący Rady Gminy Zenon Bachowski odczytał projekt uchwały Nr XI)55)11 z dnia 26.08.2011r.

Głosowanie - Rada Gminy w obecności 13 radnych obecnych na sesji jednogłośnie ( 13 głosami „za”) podjęła uchwałę nr XI)55)11 w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Srokowo na lata 2011-2017.

(Uchwała Nr XI)55)11 stanowi załącznik do protokołu).

Przewodniczący Rady Gminy zamknął pkt. 10.2. i przeszedł do realizacji pkt.10.3.


Ad. pkt. 10.3.
Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy Srokowo na 2011r,


Skarbnik Gminy Małgorzata Cwalina przedstawiła projekt uchwały. Zmiany w dochodach i wydatkach dotyczą wprowadzenia do budżetu decyzji Wojewody Warmińsko – Mazurskiego ustalające kwoty dotacji celowych na zadania własne i zlecone, zwiększające środki na ubezpieczenie zdrowotne o kwotę 3 871 zł, na zasiłki okresowe o kwotę 53 412 zł, na prace komisji egzaminacyjnych 186 zł oraz ustalające kwotę zwrotu części wydatków wykonanych z funduszu sołeckiego w 2010r. Zmiany dotyczą również wprowadzenia decyzji Prezesa GUS o przyznaniu dotacji celowej na zadania zlecone tj. realizację zadania polegającego na kasacji dokumentów nie archiwalnych z wyborów samorządowych na kwotę 140 zł. Zmiany wydatków w GOPS polegają na przeniesieniu pomiędzy działami i rozdziałami polegające na zwiększeniu środków w dziale ochrona zdrowia, przeciwdziałanie alkoholizmowi, na umowy- zlecenia dla opiekunek świetlic środowiskowych o kwotę 9 000 zł oraz w dziale opieka społeczna na zasiłki stałe o kwotę 13 424 zł, składki na ubezpieczenia zdrowotne w części udziałów własnych o kwotę 2 100 zł z jednoczesnym zmniejszeniem w tym dziale środków przeznaczonych na zasiłki i pomoc naturze o kwotę 24 524 zł.
Dyskusji brak.

Wiceprzewodniczący Rady Gminy Paweł Iwaniura odczytał projekt uchwały Nr XI)56)11 z dnia 26.08.2011r.

Głosowanie - Rada Gminy w obecności 13 radnych obecnych na sesji jednogłośnie ( 13 głosami „za”) podjęła uchwałę nr XI)56)11 w sprawie zmian w budżecie gminy Srokowo na 2011r.

(Uchwała Nr XI)56)11 stanowi załącznik do protokołu).

Przewodniczący Rady Gminy zamknął pkt. 10.3. i przeszedł do realizacji pkt.11.


Ad. pkt. 11
Odpowiedzi na zapytania i interpelacje radnych.


Przewodniczący Rady Gminy Aleksander Kamiński poinformował, że w pkt. 5 nie było zapytań ani interpelacji.
Przewodniczący Rady Gminy zamknął pkt. 11 i przeszedł do realizacji pkt.12

Ad. pkt. 12
Przedstawienie protokołu Komisji Rewizyjnej z kontroli w ZGKiM w Srokowie.


Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Bogusław Staruch odczytał protokół Nr 5)11 z kontroli przeprowadzonej przez Komisję Rewizyjną Rady Gminy Srokowo w dniu 12.08.2011r. w Zakładzie Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Srokowie. Protokół na zakończenie zawierał uwagi. Radca prawny Ryszard Bielański wyjaśnił, że protokół z kontroli winien kończyć się wnioskami, uwagi to niefortunne sformuowanie. Kierownik kontrolowanej jednostki może wnieść do protokołu w określonym terminie swoje uwagi.

Głosowanie – Rada Gminy jednogłośnie ( 13 głosów „za”) przyjęła protokół Komisji Rewizyjnej wraz z końcowymi wnioskami.

Z sali obrad wychodzi radna – aktualny stan rady- 12 radnych.

Ad. pkt. 13
Wnioski komisji doraźnej po dokonanej analizie działalności ZGKiM w Srokowie.


Radna Lucyna Ładziak -członek Komisji Doraźnej odczytała protokół Komisji Doraźnej powołanej uchwałą Rady Gminy Srokowo Nr IX)46)11 z dnia 29.06.2011r.w celu dokonania analizy działalności Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Srokowie. Protokół wraz z załącznikami stanowi załącznik do protokołu z sesji.
Dyskusja.

Radny Bogusław Staruch prosił o poinformowanie, kto przewodniczył Komisji Doraźnej, bo w trakcie odczytywania protokołu tego nie usłyszał.
Przewodniczący Rady Gminy odpowiedział, że w komisji nie było przewodniczącego, komisja opracowała wspólnie stanowisko, które zostało przedstawione radzie.
Radny Staruch stwierdził, że jeśli jest powołana komisja to ktoś musi jej przewodniczyć.
Radca prawny Ryszard Bielański wyraził opinię, że komisja działała, protokół został sporządzony, podpisany, wnioski przedstawione radzie. Nie ma przesłanek, że komisja się nie ukonstytuowała nie wybierając przewodniczącego.
Dyskusji nad protokołem brak.

Głosowanie - Rada Gminy w obecności 12 radnych obecnych na sali obrad 7 głosami „za” przy 5 głosach „wstrzymujących” przyjęła protokół Komisji Doraźnej większością głosów.

Przewodniczący Rady Gminy zamknął pkt. 13 i przeszedł do realizacji pkt.14.

Ad. pkt. 14
Wolne wnioski, informacje, oświadczenia.


Brak.

Przewodniczący Rady Gminy zamknął pkt. 14 i przeszedł do realizacji pkt.15.

Ad. pkt. 15
Przyjęcie protokołów z sesji Nr IX z dnia 29.06.2011r. i X z dnia 29.07.2011r.


Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że protokoły z sesji Nr IX z dnia 29.06.2011r. i X z dnia 29.07.2011r. były do wglądu w biurze Rady Gminy oraz były wyłożone na pół godziny przed sesją na sali obrad. Stwierdził, że zapoznał się z protokołami, odzwierciedlają one wiernie jej przebieg. W chwili zarządzenia głosowania na sali obrad obecnych było 12 radnych.

Protokół Nr IX z dnia 29.06.2011r. został przyjęty większością głosów, 11 gł. „za” przy 1 głosie wstrzymującym ( radny nieobecny na sesji 29.06.2011r), bez uwag.

Protokół Nr X z dnia 29.07.2011r. został przyjęty jednogłośnie ( 12 głosów „za”), bez uwag.

Przewodniczący Rady Gminy zamknął pkt.15 i przeszedł do realizacji pkt.16.

Ad. pkt. 16
Zakończenie XI sesji Rady Gminy Srokowo.


O godz. 15:40 prowadzący obrady Przewodniczący Rady Gminy Aleksander Kamiński wobec wyczerpania porządku obrad - zamknął obrady XI zwyczajnej sesji Rady Gminy Srokowo.


Obrady sesji prowadził: Przewodniczący Rady Gminy Aleksander Kamiński

Protokół sporządziła: Inspektor Teresa Gryczka

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Srokowo
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Mariusz Daćko
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2011-10-03
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Teresa Gryczka
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2011-10-03 10:38:34
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Mariusz Daćko
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2011-10-03 11:21:22
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Mariusz Daćko
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2016-02-10 12:08:29
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1005 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony