ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Gminy Srokowo
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

VI Kadencja

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

P R O T O K Ó Ł Nr XII)2011 z XII posiedzenia Rady Gminy Srokowo w dniu 30 września 2011r. godz. 13:00 – 15:40 miejsce obrad - sala sesyjna Urzędu Gminy w Srokowie.

Informacja ogłoszona dnia 2011-10-31 14:28:35 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr 1 - brak tytułu

P R O T O K Ó Ł Nr XII)2011
z XII posiedzenia Rady Gminy Srokowo
w dniu 30 września 2011r. godz. 13:00 – 15:40
miejsce obrad - sala sesyjna Urzędu Gminy w Srokowie.


Ad. pkt.1
Na podstawie art. 20 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990r.o samorządzie gminnym Przewodniczący Rady Gminy Aleksander Kamiński o godz. 13:00 otworzył XII sesję Rady Gminy Srokowo.

Przewodniczący Rady Gminy powitał Wójta Gminy Srokowo, Panią Skarbnik i Panią Sekretarz Gminy, Wysoką Radę, Panią inspektor, kierowników jednostek organizacyjnych gminy, Pana Andrzeja Kolasę – Prezesa Zarządu LGR „Wielkie Jeziora Mazurskie” panie i panów sołtysów, powitał wszystkie osoby uczestniczące w obradach sesji.

Na podstawie listy obecności stwierdził, że w obradach aktualnie uczestniczy 15 radnych, co wobec ustawowego składu rady wynoszącego 15 radnych stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał.

Zgodnie z § 33 ust. 3 Statutu Gminy Srokowo, Rada Gminy na wniosek Przewodniczącego Rady powołała sekretarza sesji, którym większością głosów( 14 gł. „za”, przy 1 gł. wstrzymującym) została radna Iwona Szkudlarek.

Ad. pkt.2
Przedstawienie porządku obrad – zgłaszanie wniosków o zmianę porządku obrad.


Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że porządek obrad radni otrzymali na piśmie.

Zaproponował wprowadzenie do porządku obrad w pkt.3 wystąpienia Pana Andrzeja Kolasy. Głosowanie – Rada Gminy jednogłośnie ( 15 gł. „za”) przyjęła propozycję zmiany w porządku obrad.

Porządek obrad po zmianach przedstawia się następująco:
1. Otwarcie XII sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
2. Przedstawienie porządku obrad – zgłaszanie wniosków o zmianę porządku obrad.
3. Wystąpienie Pana Andrzeja Kolasę – Prezesa Zarządu LGR „Wielkie Jeziora Mazurskie”.
4. Informacja Wójta Gminy o działalności w okresie międzysesyjnym.
5. Informacja Przewodniczącego Rady Gminy o działalności w okresie międzysesyjnym.
6. Interpelacje i zapytania radnych.
7. Analiza funkcjonowania Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Srokowie za I półrocze 2011r.
8. Analiza funkcjonowania Gminnego Ośrodka Kultury w Srokowie za I półrocze 2011r.
9. Analiza funkcjonowania Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Srokowie za I półrocze 2011r.
10. Ocena realizacji działań w zakresie promocji gminy i pozyskiwania środków zewnętrznych za I półrocze 2011r.
11. Wnioski do budżetu gminy na 2012r.
12. Podjęcie uchwał w sprawach:
12.1. przyjęcia Statutu Związku Gmin „Barcja”,
12.2. zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej gminy Srokowo na lata 2011-2017,
12.3. zmian w budżecie gminy Srokowo na 2011r.
13. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych Rady Gminy.
14. Wolne wnioski, informacje, oświadczenia.
15. Przyjęcie protokołu z XI sesji Rady Gminy z dnia 26.08.2011r.
16. Zamknięcie XII sesji Rady Gminy Srokowo.

Przewodniczący Rady Gminy zamknął pkt. 2 i przeszedł do realizacji pkt.3.

Pkt.3
Wystąpienie Pana Andrzeja Kolasy– Prezesa Zarządu LGR „Wielkie Jeziora Mazurskie”.


Przewodniczący Rady Gminy poprosił o zabranie głosu Pana Andrzeja Kolasę.

Pan Andrzej Kolasa – Prezes Zarządu LGR „Wielkie Jeziora Mazurskie” podziękował za zaproszenie i możliwość przedstawienia oferty Lokalnej Grupy Rybackiej dla społeczności gminy Srokowo. W tym roku został ogłoszony konkurs przez Ministerstwo Rolnictwa, LGR zajęło pierwsze miejsce. Efektem zajęcia pierwszego miejsce jest przyznany budżet w wysokości 27 341 671,46 zł na lata 2011,2012, 2013 i I kwartał 2014r. Gmina Srokowo jest członkiem Lokalnej Grupy Rybackiej, te środki są do dyspozycji podmiotów publicznych, sektora społecznego i gospodarczego, które działają na terenie gminy Srokowo. Te środki są podzielone na trzy części, pierwsza sięgająca 4 mln, jest do dyspozycji podmiotów publicznych, prywatnych i społecznych, kolejna część 2 700 000 zł to środki, które są przeznaczone na finansowanie całego działania i istnienia LGR łącznie z biurem, ale także i aktywizacji lokalnej społeczności. Ponad 820 tys. zł jest przeznaczone na współpracę międzynarodową oraz między LGR na terenie kraju. Pozostała część jest przeznaczona na cztery działania, które dotyczą bezpośrednio tych potencjalnych beneficjentów, którzy będą się ubiegali o dofinansowanie. Pierwszy zakres 4.1.A - jest przeznaczony na wzrost konkurencyjności i utrzymania atrakcyjności obszarów zależnych od rybactwa, na to w sumie w budżecie jest przeznaczonych 7 928 808 zł, przy czy poziom dofinansowania tutaj wynosi do 85% kosztów kwalifikowanych. Do końca 2011r. w ramach tej sumy mamy zagwarantowanych 578 808 zł. Co możemy zrobić, wachlarz jest dość duży, począwszy od remontu świetlic, wyposażenia świetlic poprzez budowę infrastruktury turystycznej, łowisk wędkarskich, plaż, elementy dróg, naprawa chodników, rewitalizację miejscowości. Zakres działania jest ogromny.
Zainteresowanych P. Kolasa odesłał do poradnika LGR, strony internetowej lub biura LGR, które już działa.
Drugi zakres to 4.1.B – to są środki w budżecie w kwocie 4 921 329 zł, przeznaczone dla rybaków bądź rybackim użytkownikom wód. Są to pieniążki, które mają pozwolić rybakom znaleźć dodatkowe źródła utrzymania, rybak nie musi zarzucić tego rybaczenia, ale może dodatkowo dostać pomoc np. na wyposażenie warsztatu samochodowego czy wybudowanie, na założenie firmy komputerowej i wiele innych działań. Jest to tak pomyślane, żeby pomóc rybakom, bo wiadomo, że na naszym terenie działalność rybacka jest niezbyt opłacalna ekonomicznie. Kolejny środek to pieniążki zagwarantowane na podnoszenie wartości rybactwa, rozwój usług na rzecz społeczności zamieszkującej obszary zależne od rybactwa, na ten cel przeznaczyliśmy ponad 4 101 107 zł. Generalnie chodzi o wszelkiego rodzaju działania związane z lepszym przygotowaniem całej infrastruktury, która jest związana z rybactwem, a służy także teraz do przetwarzania, sprzedaży ryb itp. Czyli wszystko to, co jest związane głównie ze sprzedażą bezpośrednią, np. dla rybaków, którzy chcą się zająć wybudowaniem i przygotowaniem smażalni ryb, sklepów rybnych, a także urządzeń i obiektów służących do przechowywania ryb. Ostatnie działanie to ochrona środowiska i dziedzictwa przyrodniczego na obszarach zależnych od rybactwa, suma w budżecie to jest 6 836 203,46 zł. Jest to działanie skierowane do samorządów, z uwagi na to, że z tego działania można wykonywać pewne operacje związane z ochroną środowiska, czyli kanalizacje, oczyszczalnie ścieków czy też budowę oczyszczalni ekologicznych. W działaniu II i III poziom dofinansowania wynosi do 62% kosztów kwalifikowanych natomiast w działaniu IV do 85% kosztów. Lokalna Grupa Rybacka zgodnie z decyzją Urzędu Marszałkowskiego od 01 października ogłosiła pierwszy konkurs, czyli nabór wniosków do programu operacyjnego „PO Ryby 2007-2013” we wszystkich czterech działaniach. Wnioski będą przyjmowane od 02 listopada do 02 grudnia 2011r. W tym roku program ten jest traktowany jako pilotażowy, na program ten przeznaczona jest kwota ponad 2 mln zł, w roku następnym będzie przeznaczona na ten cel większa pula środków między 12 – 14 mln zł. Wszelkie informacje można uzyskać na stronie internetowej lub w biurze LGR a 26.10.2011r.od godz. 16:00 do 18:00 będzie spotkanie szkoleniowe w GOK w Srokowie, gdzie pracownicy biura LGR wyjaśnią wszystkie wątpliwości i przekażą potencjalnym beneficjentom wiedzę jak przygotować swój pomysł, jak napisać wniosek, jakie zebrać dokumenty, żeby skutecznie złożyć wniosek w konkursie. W okresie od 02 listopada do 02 grudnia 2011r. w poszczególnych gminach na terenie działania LGR będą dyżurowali pracownicy biura LGR w określonych dniach i godzinach, żeby udzielić pomocy w sprawach przygotowania tych wniosków.

Dyskusji brak.

Przewodniczący Rady Gminy podziękował dla Pana Kolasy za wystąpienie, wyraził nadzieję, że gmina Srokowo również złoży wnioski w konkursie.

Przewodniczący Rady Gminy zamknął pkt. 3 i przeszedł do realizacji pkt.4.

Ad. pkt. 4
Informacja Wójta Gminy o działalności w okresie międzysesyjnym.


Wójt Gminy Franciszek Andruszkiewicz poinformował, że w okresie między sesjami od 25.08.2011r. do 30.09.2011r. wydał 12 zarządzeń:

1. Zarządzenie nr 42)11 z dnia 25.08.2011r. w sprawie założeń polityki budżetowej Gminy Srokowo oraz wskaźników do budżetu gminy na 2012r.

2. Zarządzenie nr 43)11 z dnia 31.08.2011r. w sprawie zmian w budżecie.

3. Zarządzenie nr 44)11 z dnia 15.09.2011r. w sprawie odpłatnego nabycia nieruchomości położonej w Leśniewie, stanowiącej własność Krzysztofa Połeć. (Działka oznaczona numerem 46)109 o pow. 0,0456 ha, z przeznaczeniem na drogę dojazdową do przepompowni ścieków).

4. Zarządzenie nr 45)11 z dnia 15. 09.2011r. w sprawie odpłatnego nabycia nieruchomości położonej w Leśniewie, stanowiącej własność Moniki Połeć. ( działka nr 46)107 o pow. 0,0059 ha, z przeznaczeniem na przepompownię ścieków).

5. Zarządzenie nr 46)11 z dnia 15. 09.2011r. w sprawie powołania Koordynatora Gminnego ds. obsługi informatycznej wyborów do Sejmu Rzeczpospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczpospolitej Polskiej, zarządzonych na dzień 9 października 2011r.

6. Zarządzenie nr 47)11 z dnia 15. 09.2011r. w sprawie powołania operatora obsługi informatycznej obwodowych komisji wyborczych wyborów do Sejmu Rzeczpospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczpospolitej Polskiej, zarządzonych na dzień 9 października 2011r.

7. Zarządzenie nr 48 z dnia 19.09.2011r. w sprawie przeznaczenia do sprzedaży na rzecz najemcy w trybie bezprzetargowym nieruchomości wraz z udziałem w gruncie, stanowiącym własność gminy Srokowo. ( lokal mieszkalny nr 7 w budynku Nr 25 wraz z udziałem w gruncie wynoszącym 44)1000 cz. w działce nr 111)4 w miejscowości Siniec- nabywa Józefa Dzienis).

8. Zarządzenie nr 49)11 z dnia 20.09.2011r. w sprawie powołania obwodowych komisji wyborczych.

9. Zarządzenie nr 50)11 z dnia 20.09.2011r. w sprawie przeznaczenia do sprzedaży w trybie bezprzetargowym nieruchomości zabudowanej, położonej w Solance, stanowiącej własność gminy Srokowo. ( budynek mieszkalny nr 4 A)1 w Solance wraz z działką nr 11)2 o pow. 0,0400 ha – nabywa P. Droździel). 

10. Zarządzenie nr 51)11 z dnia 20.09.2011r. w sprawie przeznaczenia do sprzedaży na rzecz najemcy w trybie bezprzetargowym nieruchomości wraz z udziałem w gruncie, stanowiącym własność gminy Srokowo. ( lokal mieszkalny nr 1 w budynku Nr 12A w Wilczynach wraz z udziałem w gruncie wynoszącym 29)100 cz. w działce Nr 196)3 – nabywa P. Julia Tymoczko).

11. Zarządzenie nr 52)11 z dnia 20.09.2011r.w sprawie zarządzenia wyboru Sołtysa Sołectwa Bajory Wielkie. (Ustalono termin na dzień 26 września 2011r.)

12. Zarządzenie Nr 53)11 z dnia 29.09.2011r. w sprawie przeznaczenia do sprzedaży na rzecz najemcy w trybie bezprzetargowym nieruchomości wraz z udziałem w gruncie, stanowiącym własność Gminy Srokowo. ( lokal mieszkalny Nr 3 w budynku Nr 5 wraz z udziałem w gruncie wynoszącym 23)100 cz. w działce nr 822)1 przy ulicy Wileńskiej w Srokowie – nabywa Maria Barańska).

Wójt Gminy ponadto poinformował, że na tej sali sesja odbywa się ostatni raz, ponieważ straż pożarna zamyka obiekt ze względu na brak drogi ewakuacji.

Informacja stanowi załącznik do protokołu.
Do przedstawionej informacji nie było wniosków ani zapytań.

Przewodniczący Rady Gminy zamknął pkt. 4 i przeszedł do realizacji pkt.5.

Ad. pkt. 5
Informacja Przewodniczącego Rady Gminy o działalności w okresie międzysesyjnym.


Przewodniczący Rady Gminy Aleksander Kamiński poinformował o działalności w okresie międzysesyjnym.
W dniu 06.09.2011r. wraz z Wójtem uczestniczył w spotkaniu informacyjnym Lokalnej Strategii Rozwoju Obszarów Rybackich( LSROR) prowadzonym przez Dyrektor Bura i Prezesa Zarządu LGR „Wielkie Jeziora Mazurskie” Pana Andrzeja Kolasę na temat:
- planów wdrożenia LSROR,
- jak przygotować wniosek o dofinansowanie z projektu z osi 4 PO Ryby 2007 – 2013, szczególnie w ramach działań środka od 4.1a do 4.1d.
W ostatnim tygodniu na dyżurze poniedziałkowym przyjął dwóch interesantów:
- jednego w sprawie pracy, wspólnie z Wójtem Gminy,
- drugiego w sprawie pomocy wykupu lokalu mieszkalnego dla ustalonego kandydata w drodze przetargu nieograniczonego na lokal mieszkalny nr 12 przy Placu Rynkowym w Srokowie.
Informacja stanowi załącznik do protokołu.

Do przedstawionej informacji nie było zapytań.

Przewodniczący Rady Gminy zamknął pkt. 5 i przeszedł do realizacji pkt.6.

Ad. pkt. 6
Interpelacje i zapytania radnych.


Radna Agnieszka Siewruk złożyła zapytanie, czy istnieje regulamin korzystania z samochodu przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych? Jeżeli tak, to gdzie jest udostępniany tak, aby mieszkańcy w razie potrzeby mogliby się z nim zapoznać?

W związku z brakiem dalszych interpelacji i zapytań Państwa Radnych Przewodniczący Rady Gminy zamknął pkt.6 i przystąpił do realizacji pkt.7 porządku obrad.

Ad.pkt.7
Analiza funkcjonowania Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Srokowie za I półrocze 2011r.


Przewodniczący Rady Gminy Aleksander Kamiński poinformował, że Informacja była analizowana na posiedzeniach komisji, na których obecna była kierownik GOPS p. Halina Renc, która udzielała wyjaśnień w tym temacie.
Dyskusji na temat informacji brak.

Głosowanie - Rada Gminy w obecności 15 radnych obecnych na sesji jednogłośnie ( 15 gł. „za”) przyjęła analizę funkcjonowania Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Srokowie za I półrocze 2011r.
( Informacja stanowi załącznik do protokołu).

Przewodniczący Rady Gminy zamknął pkt. 7 i przeszedł do realizacji pkt.8.


Ad. pkt. 8
Analiza funkcjonowania Gminnego Ośrodka Kultury w Srokowie za I półrocze 2011r.


Przewodniczący Rady Gminy Aleksander Kamiński poinformował, że Informacja była również analizowana na posiedzeniach komisji.
Dyskusji na temat informacji brak.
Radny Franciszek Szepietowski ustosunkował się do trzech kolejnych punktów dotyczących analizy funkcjonowania GOPS, GOK i ZGKiM i brakiem dyskusji w tych punktach. Wyjaśnił, że nie jest to spowodowane brakiem chęci radnych do dyskusji, lecz tym, że na poprzedniej sesji rada oceniała wykonanie budżetu gminy za I półrocze 2011r. gdzie były również analizowane informacje tych jednostek. Dzisiaj jest to powielenie tego, tak zostało skonstruowane w planie pracy rady.

Głosowanie - Rada Gminy w obecności 15 radnych obecnych na sesji jednogłośnie ( 15 gł. „za”) przyjęła analizę funkcjonowania Gminnego Ośrodka Kultury w Srokowie za I półrocze 2011r.
( Informacja stanowi załącznik do protokołu).

Przewodniczący Rady Gminy zamknął pkt. 8 i przeszedł do realizacji pkt.9,


Ad. pkt. 9
Analiza funkcjonowania Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Srokowie za I półrocze 2011r.


Przewodniczący Rady Gminy Aleksander Kamiński poinformował, że Informacja była również analizowana na posiedzeniach komisji.
Dyskusja.

Radna Lucyna Ładziak zapytała się jak wygląda sytuacja z windykacją należności wm-cu wrześniu, w sierpniu była kontrola. Czy coś się poprawiło, czy coś się robi, bo to co było ujęte w protokole komisji doraźnej było smutne, za mało było wykazanych działań, przez trzy miesiące nie było wysłanego żadnego wezwania do zapłaty. Ponadto radna wyraziła prośbę do kierownika Zakładu bądź Wójta o przygotowanie regulaminu dotyczącego windykacji, żeby był pracownik, który w zakresie obowiązków miałby windykację należności.

Kierownik ZGKiM Stanislaw Kachniarz – wezwania były wysyłane, pani radna chyba trochę przesadza. Pod koniec sierpnia Zakład wysłał około 150 wezwań do zapłaty, jednocześnie wysyłaliśmy pisma, w których była informacja, że rada rozważy możliwość odcięcia dostawy wody, zgodnie z ustawą o zaopatrzeniu w wodę i odbiorze ścieków. Efekt był taki, że zareagowało dwadzieścia kilka osób, było 5 podań do Wójta o rozłożenie na raty, w dalszym ciągu trwa windykacja komornicza, było wysłanych 17 spraw do sądu. Nie jest to w stopniu zadawalającym, są to małe kwoty miesięczne, żeby założyć te sprawy Zakład poniósł koszt około 8 tys. zł. plus zaliczki dla komornika. Jeśli chodzi o regulamin, to jak była komisja doraźna, to pan Kamiński wspominał, że przydałaby nam się pomoc prawna, raz w tygodniu wizyta radcy prawnego, ale w analizie nie było o tym wspomniane, myślałem, że ze strony gminy otrzymamy jakąś pomoc, żeby bardziej intensywnie egzekwować te należności. Bardzo dużo ludzi nie płaci, to się pogłębia, mamy problemy z zapłatą ZUS-u, zapłatą za paliwo czy energię elektryczną. Za energię elektryczną są bardzo duże kwoty, oczyszczalnia ścieków Srokowo - kwota 5,5 tys. zł, hydrofornia Srokowo 6 tys. zł. Są to bardzo duże kwoty, mamy brak płynności, rozmawiałem kilka razy z Panem Wójtem, przy rozmowie była pani Skarbnik, żeby udzielono nam kredytu krótkoterminowego, żebyśmy mogli spłacać swoje należności i ściągać jednocześnie swoje zobowiązania. Ale sytuacja Gminy też jest trudna i nie otrzymaliśmy żadnej pomocy.
Kierownik ZGKiM poinformował ponadto o Walnym Zgromadzeniu Międzygminnego Związku Odpadami z siedzibą w Giżycku, na którym rozpatrywana była sprawa składki na 2012r. Związek zaproponował składkę na 2012r.46 zł od mieszkańca gminy, dla naszej gminy łącznie byłaby to kwota około 182 tys. zł, w tej składce Związek ujął również składkę na 4 etaty pracownicze, 16 tys. zł po 4 tys. na każdy etat, gdyż od 1 stycznia 2012r. wchodzi w życie znowelizowana ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Jeżeli gminy przekażą te działania do Związku, a jest taka możliwość w ramach tej ustawy, to Związek będzie miał dużo pracy. Decyzja rady czy gmina Srokowo przekaże kompetencje dla Związku, czy sama gmina będzie realizować zadania wynikające z ustawy.

Dyskusja.

Przewodniczący Rady Gminy zwrócił się z zapytaniem do Wójta Gminy, na kiedy jest przewidziana komisja zarządcza do ZGKiM? 

Wójt Gminy odpowiedział, że komisja zarządcza rozpocznie kontrolę po wyborach do Sejmu i Senatu RP, a więc 10 -11.10.2011r.

Głosowanie - Rada Gminy w obecności 15 radnych obecnych na sesji jednogłośnie ( 15 gł. „za”) przyjęła analizę funkcjonowania Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Srokowie za I półrocze 2011r.
Informacja stanowi załącznik do protokołu).

Przewodniczący Rady Gminy zamknął pkt.9 i przeszedł do realizacji pkt.10.


Ad. pkt. 10
Ocena realizacji działań w zakresie promocji gminy i pozyskiwania środków zewnętrznych za I półrocze 2011r.


Przewodniczący Rady Gminy Aleksander Kamiński powiedział, że informacja była analizowana na posiedzeniach wspólnych Komisji. Poprosił Panią Sekretarz a następnie Panią Skarbnik o przybliżenie tematu.

Sekretarz Gminy Małgorzata Chociełowska przedstawiła informację w sprawie promocji gminy za I półrocze 2011r. Na terenie Gminy Srokowo znajduje się wiele obiektów, które można polecić do zwiedzania. Należą do nich między innymi: Ratusz w Srokowie wybudowany w 1608 roku, Kościół Parafialny pod Wezwaniem św. Krzyża w Srokowie wybudowany w 1405 roku, dworki i pałace, Wieża Bismarcka, śluzy na Kanale Mazurskim. Posiadamy również dwa rezerwaty przyrody, gdzie występuje dużo ptaków i zwierząt. Natomiast z miejscowości Wyskok możemy podziwiać piękny widok na rezerwat „Siedmiu Wysp”, który położony jest na terenie Gminy Węgorzewo. Duże zainteresowanie budzą śluzy na Kanale Mazurskim. Szczególnie w okresie letnim można spotkać grupy zwiedzających. Są to turyści krajowi i zagraniczni. W sezonie turystycznym firma z Węgorzewa organizowała sporty ekstremalne. Ciekawą atrakcją jest wykonana przez Nadleśnictwo Srokowo leśna ścieżka dydaktyczno – przyrodnicza. Rozpoczyna się od parkingu leśnego w Osikowie, gdzie można odpocząć w kilku zadaszonych wiatach zaopatrzonych w stoły i ławy. Jest również wyznaczone miejsce na ognisko. Długość ścieżki wynosi około 12 km, na ścieżce jest 10 punktów, na których znajdują się tablice informacyjne. Corocznie w Leśniewie nad jeziorem Rydzówka (tzw. Cypel) jest udostępnione miejsce do wypoczynku dla turystów.
Na terenie naszej Gminy posiadamy zarejestrowane gospodarstwa agroturystyczne i pokoje gościnne, w których można skorzystać z noclegu i wyżywienia. Istniejące gospodarstwa agroturystyczne oraz punkty małej gastronomii nie zabezpieczają wyżywienie dla turystów przebywających na terenie naszej Gminy. W celu promocji istniejących zasobów turystycznych Gminy Srokowo prowadzona jest strona internetowa www.srokowo.iaw.pl, raz na kwartał ukazuje się biuletyn Gminy Srokowo, w dodatku do Gazety Kętrzyńskiej.
W budżecie Gminy Srokowo w 2011 r. na promocję Gminy przeznaczono kwotę 57 885 zł. Wydatki za I półrocze 2011 r. przedstawiały się następująco:
1. Biuletyn w Gazecie Olsztyńskiej „Gazeta w Kętrzynie” – kwota 2 091,00 zł
2. Dotacja na projekty stowarzyszeń – wykonanie maskotki bobra – kwota 3 000 zł
3. Tablice unijne – kwota 373,60 zł.

Ogółem w I półroczu 2011r. na promocję gminy wydatkowano 5 464,60 zł.

Skarbnik Gminy Małgorzata Cwalina przedstawiła pokrótce informację dotyczącą działań w zakresie pozyskiwania środków za I półrocze 2011r. W 2011r. ze środków zewnętrznych były realizowane następujące inwestycje:
1. budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Kosakowo - Jegławki-Srokowo, Leśniewo - Kaczory oraz sieci wodno- kanalizacyjnej w miejscowości Leśniewo i Pieczarki. W dniu 18.01.2010 podpisana została w Urzędzie Marszałkowskim w Olsztynie umowa o przyznanie pomocy w ramach działania „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 na kwotę – 2 645 455 zł. Inwestycja jest rozliczona, były dwie kontrole, po pierwszej kontroli zausterkowano rozliczenie 40 500 zł. Podpisana została umowa z Bankiem Gospodarstwa Krajowego na pożyczkę na wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w kwocie 2 645 455 zł. We wrześniu 2010r. złożony został do LGD 9 do działania Odnowa Wsi w ramach PROW wniosek na zadanie „Remont elewacji i wymiany stolarki okiennej w budynku ratusza oraz remont stolarki drzwiowej zewnętrznej”. Wniosek został pozytywnie zaopiniowany i dnia 29.04.2011r. podpisana została z Marszałkiem Województwa umowa na dofinansowanie w kwocie 180 000 zł. Całkowity koszt planowanego zadania – 302 592,17 zł. Dnia 22.07.,2011r. ogłoszony został przetarg na realizację tego zadania, niestety nie wpłynęła żadna oferta. 29 sierpnia 2011r. został podpisany aneks do umowy wydłużający termin realizacji do końca lipca 2012r. W ramach pozostałych wydatków majątkowych przekazana zostala kwota 1`45 686 zł dotacji dla Międzygminnego Związku Gospodarki Odpadami w Giżycku na budowę międzygminnego wysypiska śmieci realizowanego ze środków UE. W maju br. złożony został projekt do Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, tytuł projektu”Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I – III- szansą na lepszy start”. Dofinansowanie 90 000 zł – po 30 000 zł dla każdej szkoły podstawowej na zakup pomocy w klasach I – III. Wniosek jest w trakcie opiniowania. W październiku gmina chce złożyć wnioski do LGD na adaptację świetlicy w Sińcu i Jankowicach oraz wniosek na promocję gminy na opracowanie mapy gminy i wydanie katalogu na temat gminy, materiał 60 – stronicowy, w kilku językach, koszt około 40 tys. zł, dofinansowanie z małych projektów 25 tys. zł.

Dyskusji brak.

Głosowanie - Rada Gminy w obecności 15 radnych obecnych na sesji jednogłośnie ( 15 gł. „za”) przyjęła informację z realizacji działań w zakresie promocji gminy i pozyskiwania środków zewnętrznych za I półrocze 2011r.
( Informacje stanowią załączniki do protokołu).

Przewodniczący Rady Gminy zamknął pkt. 10 i zaproponował 15 min. przerwę w obradach.

Po przerwie – obrady wznowiono.


Ad. pkt.11.
Wnioski do budżetu gminy na 2012r.


Skarbnik Gminy Małgorzata Cwalina poinformowała, że do dnia 30 września 2011r. wnioski do budżetu gminy na 2012r. złożyli: dyrektor Gimnazjum Nr 1 w Srokowie, dyrektorzy szkół podstawowych w Jegławkach, Srokowie i Solance, Rada Rodziców przy Szkole Podstawowej w Srokowie i Gimnazjum, sołectwo Solanka, Rada Sołecka Wyskok, Wilczyny, Jankowice, Leśny Rów, Kosakowo, Bajory, Hala Sportowa „Śnieżka”, Srokowskie Stowarzyszenie „Sukces Każdego Dziecka”, ZGKiM, Rada Gminy, Straż Pożarna w Jegławkach, Przedszkole Niepubliczne w Mrągowie, Przedszkole Niepubliczne „Puchatek” w Kętrzynie, Referat Gospodarki Terenowej Urzędu Gminy, Przedszkole Niepubliczne „Krasnal” w Kętrzynie, Komenda Powiatowa Policji w Kętrzynie, Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami Oddział w Kętrzynie.
Skarbnik Gminy wyjaśniła, że jeśli chodzi o fundusze sołeckie to należy sprawdzić, czy mieszczą się w zadaniach własnych gminy, czy są zgodne ze strategią, czy są na mieniu gminy, jeżeli tak, to przechodzą dalej, a jeżeli nie to wtedy Wójt odrzuca taki wniosek i informuje o tym sołectwo. Jeżeli chodzi o wnioski złożone przez jednostki organizacyjne, będą sprawdzone. Należy przygotować dochody planowane na 2012r. i pod kątem realizacji tych dochodów będzie można dostosować wydatki budżetu. Najpierw zabezpiecza się obligatoryjne zadania gminy a następnie to, co zostaje idzie na spłatę zadłużenia i na wydatki majątkowe.
Radna Agnieszka Siewruk– do jakich wydatków kwalifikuje się fundusz sołecki? Skarbnik Gminy wyjaśniła, że fundusz sołecki kwalifikuje się do wydatków obligatoryjnych. Fundusz musi być przyjęty do budżetu, bo jest uchwała rady, ale realizacja tego funduszu jest taka sama, jak każdego innego wydatku w budżecie i jest zależna od zrealizowanych dochodów. Fundusz sołecki jest częścią budżetu gminy, termin realizacji jest zależny jest od sytuacji finansowej gminy a o kolejności wprowadzenia do budżetu zadań funduszu decyduje Wójt Gminy. Nic się nie dzieje z powodu tego, że np. nie jest realizowany w całości fundusz sołecki.
Radna Lucyna Ładziak – na Komisji Finansów wpłynął wniosek do umieszczenia w projekcie budżetu na 2012r.– modernizacja drogi w Leśniewie od p. Weredy do lasu. Odnośnie funduszy sołeckich, powiedziała Pani, że te środki mogą być wydatkowane ale nie muszą, jest to powiedziane bardzo ogólnie.
Skarbnik Gminy – to wszystko zależy od kondycji finansowej gminy, jest przyjętych wiele zadań w budżecie do realizacji, które ze względu na brak środków są nie wykonywane i należy je zdjąć, ponieważ gmina nie jest w stanie ich zrealizować.

Dalszej dyskusji brak.

Przewodniczący Rady Gminy zamknął pkt. 11 i przeszedł do realizacji pkt.12.1

Ad. pkt. 12.1
Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Statutu Związku Gmin „Barcja”.


Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że Związek Gmin „Barcja” przesłał kolejną wersję Statutu wraz z podjętą przez Zgromadzenie Związku uchwałą z dnia 12 kwietnia 2011r., która zmieniła treść statutu, zastępując go w całości nowym brzmieniem.

Dyskusja.

Radny Franciszek Szepietowski – uchwalenie Statutu Związku wymaga, żeby każdy samorząd projekt Statutu przyjął, następnie przesłał do nadzoru prawnego Wojewody, gdzie jest weryfikowany przez prawników. Poprzedni Statut, który miał jednakowe brzmienie prawnicy Wojewody obsługujący gminy wchodzące w skład Związku takie jak Korsze, Srokowo i Barciany, uznali, że Statut jest zgodny i spełnia normy prawne, a przesłany przez gminy Kętrzyn, Reszel uznali, że ma uchybienia. Przewodniczący Zarządu próbował w Urzędzie Wojewódzkim w jakiś sposób uzgodnić między prawnikami, którzy mieli sprzeczne opinie, co do tego samego proponowanego aktu prawnego. Nie przyniosło to rezultatu, w związku z tym proponowany projekt Statutu został przesłany do Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, żeby prawnicy w ministerstwie wypowiedzieli się na temat proponowanego Statutu. Prawnicy w MSWiA nanieśli drobne, kosmetyczne poprawki w języku prawniczym, Związek poprawki naniósł i przesłał Statut do gmin wchodzących w skład Związku w celu podjęcia uchwały o przyjęciu tego Statutu. Jeśli jestem przy głosie, chciałbym poinformować, co dzieje się w Związku Gmin „Barcja”. W ubiegłym roku otworzyliśmy schronisko, inwestycja wspólna, przekazywaliśmy pieniądze na ten cel. Zamierzenia na obecny rok są skromne, ze składek odprowadzanych do Związku niewiele można zrobić, Związek funkcjonuje w takim układzie jakim jest, w nowym miejscu pomogliśmy rozwinąć się LGD przy Związku „Barcja”, użyczyliśmy przy dobrej woli burmistrza pomieszczenia w Ratuszu. W sukurs tego skonstruowali program, z którego będą sfinansowane przewodniki turystyczne całego Związku, a więc również naszej gminy. Administracja Związku jest okrojona, pracują dwie panie na pół etatu. Aktualnie w zamierzeniach Związku jest odnowienie czy przywrócenie do działania Funduszu Poręczeń Kredytowych. Ponadto na bazie tych pomieszczeń jest zamysł stworzenia Biura Informacyjno – Doradczego, które zbierałoby informacje, pomagałoby przy pisaniu wniosków, projektów, prowadziłoby rozszerzone doradztwo rachunkowe za odpłatnością dla wszystkich podmiotów po konkurencyjnych cenach.

Dalszej dyskusji brak.

Wiceprzewodniczący Rady Gminy Zenon Bachowski odczytał projekt uchwały Nr XII)57)11 z dnia 30.09.2011r.

Głosowanie - Rada Gminy w obecności 15 radnych obecnych na sesji jednogłośnie (15 głosami „za”) podjęła uchwałę nr XII)57)11 w sprawie przyjęcia Statutu Związku Gmin „Barcja”.
(Uchwała Nr XII)57)11 stanowi załącznik do protokołu).

Przewodniczący Rady Gminy zamknął pkt. 12.1. i przeszedł do realizacji pkt.12.2.


Ad. pkt. 12.2.
Podjęcie uchwały w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Srokowo na lata 2011-2017.

Skarbnik Gminy Małgorzata Cwalina przedstawiła pokrótce projekt uchwały. Projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu. 

Dyskusji brak.

Wiceprzewodniczący Rady Gminy Paweł Iwaniura odczytał projekt uchwały Nr XII)58)11 z dnia 30.09.2011r.

Głosowanie - Rada Gminy w obecności 15 radnych obecnych na sesji 14 głosami „za” przy 1 gł. „ wstrzymującym” podjęła uchwałę nr XII)58)11 w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Srokowo na lata 2011-2017.
(Uchwała Nr XII)58)11 stanowi załącznik do protokołu).

Przewodniczący Rady Gminy zamknął pkt. 12.2. i przeszedł do realizacji pkt.12.3.


Ad. pkt. 12.3.
Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy Srokowo na 2011r,


Skarbnik Gminy Małgorzata Cwalina przedstawiła projekt uchwały.

Dyskusja.

Radny Zenon Bachowski zapytał się, czy fundusze sołeckie niewykorzystane w tym roku można wykorzystać w następnym roku?

Skarbnik Gminy – jeśli chodzi o fundusze sołeckie to w założeniach do budżetu na 2012r jest zapis, że nie zrealizowane ze względu na brak środków zadania z funduszu sołeckiego, a mające istotny wpływ na potrzeby i działalność sołectwa przyjmuje się do budżetu na 2012r. Skarbnik poinformowała jak powinny wyglądać wnioski do budżetu o realizację funduszu sołeckiego, błędnie sprecyzowane wnioski będą odrzucane przez Wójta.

Radna Czesława Gwóźdź – zaniepokoiło mnie zdjęcie z planu 150 tys. zł planowanych wpłat od mieszkańców za przyłącza wodociągowe i kanalizacyjne związane z budową I etapu kanalizacji w gminie. Umowy nie zostały sporządzone i tych pieniędzy nie ma. Po co planujemy, jeśli wiadomo, że to nie wejdzie do budżetu?

Skarbnik Gminy – na etapie planowania budżetu były takie założenia, że koszt przyłączy ponoszą mieszkańcy, potem nie były zawarte umowy, w tej chwili jest wątpliwe, żeby jakiś rolnik podpisał z nami umowę.

Wójt Gminy wyjaśnił, że gmina nie płaciła odszkodowań i nie pobierała żadnych opłat od mieszkańców za przyłącza kanalizacyjne.

Pani Agnieszka Gajowniczek – czy odszkodowania były zapisane jako wydatki związane z przeprowadzeniem kanalizacji?

Wójt Gminy odpowiedział, że nie były planowane i nie były nigdzie zapisywane.

Radny Bogusław Staruch – wracając do funduszu sołeckiego i zapisu w założeniach do budżetu o zadaniach mających istotny wpływ na potrzeby i działalność sołectwa. Rozumiem, ze do takiego działania można zaliczyć np. budowę wału przeciwpowodziowego, żeby zabezpieczał wieś przed ewentualną powodzią i wówczas akceptacja Wójta może być. Ale jeżeli np. sołectwo i tu będę opierał się na własnym podwórku zaplanowało budowę boiska piłki plażowej i na zebraniu sołeckim to działanie było zaakceptowane przez gminę i było powiedziane, że wszystkie działania zaplanowane w sołectwach będą realizowane w przyszłym roku. Nasze sołectwo to działanie zostawiło do realizacji na rok przyszły. Czy zebrani zostali wprowadzeni w błąd? Nie wiem, jakie jest stanowisko Wójta, jeśli uzna, że jest to działanie istotne to przyjmie do realizacji ze środków budżetu i to zrealizuje, czy rzeczywiście zostanie to oddalone.

Skarbnik Gminy wyjaśniła, że na zebraniu w Wilczynach mówiła, co ewentualnie Wójt może uznać za zadanie istotne. Tak w przypadku Kosakowa jak i Wyskoku są wnioski, które nie przejdą. Wniosek sołectwa Kosakowa nie określa numeru drogi w Wikrowie, w Wyskoku podobnie nie jest określone, której drogi dotyczy wniosek, brak numeru, czy jest to droga gminna czy nie. Tych wniosków Wójt nie przyjmie. Każdy sołtys otrzymał książeczkę omawiającą fundusz sołecki, składanie wniosków, było szkolenie i wymaga się od sołtysów prawidłowego skladania wniosku.

Radna Agnieszka Siewruk – Pani Skarbnik, proszę wyjaśnić, co mówi ustawa o funduszu sołeckim, wydaje mi się, że pieniądze, które nie zostały wykorzystane w roku bieżącym, przepadają, może jestem w błędzie.

Skarbnik Gminy – budżet gminy trwa od 1.01-31.12 danego roku i tylko w założeniach do budżetu gminy Wójt napisał, że nie zrealizowane ze względu na brak środków zadania z funduszu sołeckiego przechodzą do realizacji na następny rok, ale już nie z funduszu sołeckiego tylko z budżetu gminy.

Radna Agnieszka Siewruk – ale jaka to gwarancja, to tylko dobra wola Pana Wójta. Skoro wcześniej Pani mówiła, że fundusz sołecki jest wydatkiem obligatoryjnym, a inwestycje umieściła Pani na dalszym planie, to niech Pani wyjaśni, na czym to wszystko ma polegać.

Skarbnik Gminy – tak samo obligatoryjne są środki np. na zabezpieczenie straży pożarnej, my mamy zabezpieczyć gotowość straży pożarnej, ale czy przeznaczymy na to 100 czy 500 tys. zł zależy tylko i wyłącznie od zasobności gminy. Tu jest tak samo, w ustawie mówi się jak się nalicza fundusz sołecki, ale termin uruchomienia zadań z funduszu sołeckiego zależy od posiadanych środków i o tym decyduje Wójt Gminy. Jeżeli nie mamy środków na zadania bieżące, absolutnie gmina nie dostanie żadnej pożyczki, może dostać tylko pożyczkę krótkoterminową od stycznia do grudnia. Należy podjąć pewne decyzje, o których rozmawialiśmy, żeby w budżecie działo się lepiej. Trzeba się zastanowić nad zamknięciem i przeniesieniem hali sportowej, nad zamknięciem jednej ze szkół, to są rzeczy, które w budżecie generują masę pieniędzy. Nie wiem czy są szkoły, gdzie utrzymuje się 8 osób w klasie, minimum jest 18 dzieci, wtedy dostajemy do dziecka i do klasy dofinansowanie.

Radna Anna Stadnik zapytała się o budowę studni wierconej w Bajorach Wielkich, do października są tylko zezwolenia, co będzie dalej?

Skarbnik Gminy – w tym roku jest wykonana dokumentacja na odwiert tej studni, ale niemożliwa jest realizacja tego zadania w tym roku i przeniesione jest wykonanie tego odwiertu na przyszły rok.

Radna Iwona Szkudlarek zwróciła się do z pytaniem do Skarbnik, dotyczącym budżetu gminy i stwierdzenia Skarbnik, że można zamknąć halę „Śnieżka” czy szkołę, żeby poprawić sytuację finansową gminy. Żeby jednak zamknąć szkołę to jedynym powodem nie może być powód braku pieniędzy. Taką informację radna uzyskała od radcy prawnego.

Skarbnik Gminy – już od dwóch lat procedura zamykania szkół zupełnie się zmieniła, nie trzeba zgody Kuratorium tylko organu prowadzącego. Zamykając szkołę organ prowadzący ma obowiązek zapewnić transport dzieci do szkół.

Radna Lucyna Ładziak - powrócę do funduszy sołeckich. Pierwsze pytanie, pani Skarbnik powiedziała, że nie może być zmiany klasyfikacji wydatków.

Skarbnik poprawiła, że powiedziała, że nie może być zmiany zadania.

Radna Lucyna Ładziak – jeszcze o funduszu sołeckim, tak jak mówi p. Skarbnik wszyscy się tego uczymy, ale wiadomo, jakie jest zainteresowanie ludzi. W naszej miejscowości na zebranie przyszła grupa ludzi, która chce coś robić, ale ludzie już nie wierzą. Skoro był plan, nie został wykonany, prośba Wójta, żeby z niektórych zadań zrezygnować, teraz plan na przyszły rok, żeby był poważnie potraktowany, bo istnieje obawa nie wykonania. Jeszcze jedno pytanie odnośnie samych kwot przeznaczonych na ten rok, to jest 159 tys. zł, pewne zadania nie będą realizowane to jak może wyglądać pozostała kwota. Mówimy o budżecie na przyszły rok, mówimy o wydatkach, których nie możemy kontrolować i je zmniejszyć. Mówimy o przychodach, które powinny być, a ich nie ma, sprzedaż mienia, założenia Pana Wójta na ten rok, jakie będą ze sprzedaży majątku są te same kwoty, jakie były na ten rok. Może P. Skarbnik by się odniosła, co może być przychodem ze sprzedaży mienia na przyszły rok albo przestawiła realizację wykonania w tym roku, ile zostało sprzedane, jaka to jest kwota.

Skarbnik Gminy powiedziała, że takie dane przygotuje na posiedzenie Komisji Finansów i Rozwoju Gospodarczego a do 10.10.br. będzie realizacja budżetu za III kwartały. Wójt do założeń budżetu na 2012r. podejdzie bardzo poważnie. Skarbnik poinformowała, co dotychczas jest zlecone z funduszu sołeckiego: opracowanie dokumentacji na świetlicę w Sińcu i Jankowicach, wymiana okien w świetlicach w Sińcu, Łęknica, Bajory, Silec, centralne ogrzewanie w Kosakowie. W tej chwili już nie będzie ogłaszany konkuru na zakup i wyposażenie placów zabaw, bo realizacja byłaby na koniec listopada i stawiać urządzenia na zimę nie miałoby sensu. Tę gotówkę można wykorzystać na coś innego.

Dalszej dyskusji brak.

Wiceprzewodniczący Rady Gminy Zenon Bachowski odczytał projekt uchwały Nr XII)59)11 z dnia 30.09.2011r.

Głosowanie - Rada Gminy w obecności 15 radnych obecnych na sesji 14 głosami „za” przy 1 gł. przeciwnym podjęła uchwałę nr XII)59)11 w sprawie zmian w budżecie gminy Srokowo na 2011r.
(Uchwała Nr XII)59)11 stanowi załącznik do protokołu).

Przewodniczący Rady Gminy zamknął pkt. 12.3. i przeszedł do realizacji pkt.13.


Ad. pkt. 13
Odpowiedzi na zapytania i interpelacje radnych.


Sekretarz Gminy Małgorzata Chociełowska w odpowiedzi dla radnej Agnieszki Siewruk poinformowała, że z uwagi na to, że na sesji nie ma P. Haliny Renc, na złożone zapytanie radna otrzyma odpowiedź na piśmie.

Przewodniczący Rady Gminy zamknął pkt. 13 i przeszedł do realizacji pkt.14.

Ad. pkt. 14
Wolne wnioski, informacje, oświadczenia.


Radny Zenon Bachowski zwrócił się z zapytaniem do pana Wójta, chodzi o działkę przy „Bajce”, gdzie stoi kiosk, są skargi, że jest tam bałagan, zbierają się tam ludzie, piją, krzyczą, żeby coś z tą działką zrobić, sprzedać czy zabezpieczyć przed wejściem na nią.

Wójt Gminy odpowiedział, że działka jest zajęta przez budynek niezgodny z planem zagospodarowania przestrzennego ustalonego przez gminę. W związku z wnioskiem radnego wystąpi do Nadzoru Budowlanego w Kętrzynie o wydanie nakazu rozbiórki pawilonu i wystawi działkę do sprzedaży. Poinformował. Że swego czasu był przygotowany pozew do Sądu w tej sprawie, należało dokonać wpłaty, gmina zrezygnowała z tego, ponieważ rysowało się inne rozwiązanie, odstąpiła od sprawy sądowej. Nic w tym kierunku nie zostało zrobione, a więc gmina przystąpi do założenia sprawy o eksmisję, jeżeli dobrowolnie budynek nie zostanie z działki usunięty.

Sołtys wsi Siniec Renata Mendala – kto w gminie odpowiada za wybudowanie w Sińcu hydrofornii, która powstała wcześniej i po kilku latach została zamknięta, bo nie nadawała się do użytku?

Wójt Gminy – kto stwierdził, że nie nadaje się do użytku, jest zamknięta ze względu na to, że nie było potrzeby utrzymywania dwóch hydrofornii. Jeżeli uzyskaliśmy od AWRSP wspólnie z hydrofornią w Solance, która zabezpieczała nam zapotrzebowanie wody na Siniec, to hydrofornię w Sińcu wyłączyliśmy, ze względu na koszty, a nie na jakość wody. Tę hydrofornię w każdej chwili można uruchomić.

Sołtys Renata Mandala – odnośnie składanej dokumentacji, z tego, co zrozumiałam, że dokumentacja na kanalizację została przeniesiona na ten rok?

Skarbnik Gminy – w tym roku została opracowana mapa do celów projektowych na kanalizację Kąty –Siniec -Solanka, a w przyszłym roku będzie opracowana dokumentacja.

Sołtys wsi Siniec Renata Mendala – co odnośnie Cegielni w Sińcu jeśli chodzi o dokumentację na kanalizację? Podobnie Rypławka, jest mało mieszkańców.

Wójt Gminy – opracowanie dokumentacji nie obejmuje Cegielni ani Ryplawki ze względu na odległość. Trzeba będzie zaproponować szamba. Jest uruchomiony program oczyszczalni przydomowych, z których będzie można korzystać na dofinansowanie rozwiązań lokalnych. Gmina przy udziale mieszkańców może przy dofinansowaniu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska może skorzystać takiego programu. W naszej gminie mamy problem niedokończonych sieciowych kanalizacji, w związku z tym odkładamy te sprawę do 2013r. ponieważ do 2015r. można korzystać z tego programu.

Radna Czesława Gwóźdź – będę teraz rzecznikiem pracowników niepedagogicznych, od kilku lat zmienił się ich statut i są pracownikami samorządowymi. W związku z tym był uzgadniany regulamin wynagradzania pracowników nie będących nauczycielami. Ponieważ chciano, żeby te regulaminy były jednolite w gminie, odbyło się spotkanie, na spotkaniu byli obecni Pan Wójt, dyrektorzy szkół i przedstawiciel Związków.  W regulaminie pracowników we wszystkich jednostkach samorządowych fundusz nagród wynosi 5% planowanego osobowego funduszu płac, w szkołach te panie miały 1%, we wszystkich jednostkach w gminie fundusz premiowy wynosi 30% plac zasadniczych, w szkołach te panie miały 20%. Pan Wójt powiedział na tym zebraniu, to było w czerwcu 2009r., że niech tak zostanie, a od nowego roku poprawimy te wskaźniki do 5% i 30%. Mamy rok 2011, pracownice czują się pracownikami samorządowymi drugiej kategorii. Do dyrektorów występuję, bo są ich pracodawcami, dyrektorzy mówią, że nie mają pieniędzy, bo samorząd nie daje, koło się zamyka, jest to 12 czy 13 osób. Nadaje to się tylko do Sądu Pracy.

Sekretarz Gminy Małgorzata Chociełowska – pracowników niepedagogicznych obowiązuje ustawa o pracownikach samorządowych, wskaźniki do budżetu nie przewidują żadnych podwyżek.

Radny Zenon Bachowski – czy jest możliwość, żeby gmina weszła w program likwidacji eternitu, chyba rada powinna podjąć taką uchwałę.

Wójt Gminy – program likwidacji zagrożeń wytwarzanych przez eternit powinien być opracowany i zatwierdzony uchwałą rady. Jesteśmy w stanie przygotowań do tworzenia takiego dokumentu, mamy zrobioną inwentaryzację, wiemy, w jakich miejscowościach i ile metrów tego eternitu się znajduje. Program wymiany pokryć dachowych opracowuje specjalna firma, potem na podstawie opracowanego programu możemy przystąpić do Krajowego Programu likwidacji skutków spowodowanych przez eternit. Nie mamy jeszcze takiego programu, mamy nie dokończoną kanalizację i wchodzenie w następne zadania będzie obciążało budżet, w związku z tym patrząc na datę zakończenia zadania 2035r. to mamy czas. W tej chwili uważam, że nie pośpiechu, bo ani środków z budżetu Państwa ani środków unijnych na ten cel nie ma.

Wójt Gminy powracając do wypowiedzi Pani Gwóźdź zaproponował spotkanie z dyrektorami szkół, którzy na spotkanie przygotują dane dotyczące wynagrodzenia pracowników niepedagogicznych.

Skarbnik Gminy – założenia do budżetu zostały wydane, projekty budżetu poskładane, nie czas na negocjacje, chyba, że od 1 stycznia 2013r.

Przewodniczący Rady Gminy zamknął pkt. 14 i przeszedł do realizacji pkt.15.

Ad. pkt. 15
Przyjęcie protokołu z sesji Nr XI z dnia 26.08.2011r.


Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że protókół z sesji Nr XI z dnia 26.08.2011r był do wglądu w biurze Rady Gminy oraz był wyłożony na pół godziny przed sesją na sali obrad. Stwierdził, że zapoznał się z protokołem, odzwierciedla on wiernie jej przebieg.

W chwili zarządzenia głosowania na sali obrad obecnych było 15 radnych. Protokół Nr XI z dnia 26.08.2011r. został przyjęty większością głosów, 13 gł. „za” przy 2 głosach wstrzymujących ( radni nieobecni na sesji 26.08.2011r), bez uwag.

Przewodniczący Rady Gminy zamknął pkt.15 i przeszedł do realizacji pkt.16.

Ad. pkt. 16
Zakończenie XII sesji Rady Gminy Srokowo.


Przewodniczący Rady Gminy Aleksander Kamiński wobec wyczerpania porządku obrad – o godz. 15:40 zamknął obrady XII zwyczajnej sesji Rady Gminy Srokowo.

Obrady sesji prowadził: Przewodniczący Rady Gminy Aleksander Kamiński
Protokół sporządziła: Inspektor Teresa Gryczka

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Srokowo
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Mariusz Daćko
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2011-10-31
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Teresa Gryczka
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2011-10-31 13:47:07
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Mariusz Daćko
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2011-10-31 14:28:35
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Mariusz Daćko
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2016-02-10 12:09:05
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
969 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony