ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Gminy Srokowo
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

VI Kadencja

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

P R O T O K Ó Ł Nr XXI/12 z obrad XXI sesji Rady Gminy Srokowo z dnia 29 czerwca 2012r. Miejsce obrad – sala Gminnego Ośrodka Kultury w Srokowie.

Informacja ogłoszona dnia 2012-08-02 09:18:13 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr 1 - brak tytułu

P R O T O K Ó Ł Nr XXI/12
z obrad XXI sesji Rady Gminy Srokowo
z dnia 29 czerwca 2012r.
Miejsce obrad – sala Gminnego Ośrodka Kultury w Srokowie.

Ad. pkt.1
Obrady XXI sesji Rady Gminy Srokowo VI kadencji (2010-2014) otworzył o godz. 12:15 Aleksander Kamiński - Przewodniczący Rady Gminy. Powitał: Wójta Gminy Srokowo, Skarbnik Gminy i Sekretarz Gminy, radcę prawnego, Wysoką Radę, kierowników jednostek organizacyjnych gminy, panie i panów sołtysów, powitał wszystkie osoby uczestniczące w posiedzeniu sesji.
Na podstawie listy obecności Przewodniczący Rady Gminy stwierdził, że w obradach uczestniczyło 8 radnych, co wobec ustawowego składu rady wynoszącego 15 radnych stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał.
Nieobecni radni: Czesława Gwóźdź, Paweł Iwaniura, Wiesława Pociej, Agnieszka Siewruk, Marzena Stolarczyk, Marek Wawer, Franciszek Szepietowski.
Listy obecności radnych, zaproszonych gości i sołtysów stanowią zał. nr 1, 2 i 3. Zgodnie z § 33 ust. 3 Statutu Gminy Srokowo, Rada Gminy na wniosek Przewodniczącego Rady Gminy powołała sekretarza sesji, którym został jednogłośnie (8 gł. „za”) radny Józef Pawłusewicz.

Ad. pkt.2
Przedstawienie porządku obrad – zgłaszanie wniosków o zmianę porządku obrad.

Porządek obrad sesji przedstawiał się następująco:
1. Otwarcie XXI sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
2. Przedstawienie porządku obrad – zgłaszanie zmian w porządku obrad.
3. Informacja Wójta Gminy o działalności w okresie międzysesyjnym.
4. Informacja Przewodniczącego Rady Gminy o działalności w okresie międzysesyjnym.
5. Interpelacje i zapytania radnych.
6. Rozpatrzenie sprawozdania finansowego jednostki i sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Srokowo za 2011r.
7. Podjęcie uchwał w sprawach:
7.1. zatwierdzenia sprawozdania finansowego i sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Srokowo za rok 2011,
7.2. udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Srokowo z tytułu wykonania budżetu Gminy Srokowo za 2011 rok,
7.3. zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Srokowo na lata 2012- 2018,
7.4. zmiany budżetu gminy Srokowo na 2012r.
8. Informacja o stanie dróg w gminie Srokowo.
9. Ocena stanu ochrony środowiska w gminie – gospodarka odpadami.
10. Ocena działalności gminy na rzecz ograniczenia bezrobocia i rozwiązywania problemów bezrobotnych.
11. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
12. Wolne wnioski, informacje, oświadczenia.
13. Przyjęcie protokołu z XX sesji Rady Gminy z dnia 30.05.2012r.
14. Zamknięcie XXI sesji Rady Gminy Srokowo.
Przewodniczący Rady Gminy zamknął pkt. 2 i przeszedł do realizacji pkt.3.

Ad. pkt.3
Informacja Wójta Gminy o działalności w okresie międzysesyjnym.

Wójt Gminy Franciszek Andruszkiewicz poinformował, że w okresie między sesjami od 30.05.2012r. do 29.06.2012r. wydał 4 zarządzenia:
1. Zarządzenie Nr 22/12 z dnia 20 czerwca 2012r. w sprawie przekazania dokumentacji Szkoły Podstawowej w Solance na rzecz odpowiednich podmiotów.
2. Zarządzenie Nr 23/12 z dnia 20 czerwca 2012r. w sprawie przekazania dokumentacji Szkoły Podstawowej w Jegławkach na rzecz odpowiednich podmiotów.
3. Zarządzenie Nr 24/12 z dnia 20 czerwca 2012r. w sprawie przekazania majątku Szkoły Podstawowej w Solance.
4. Zarządzenie Nr 25/12 z dnia 20 czerwca 2012r. w sprawie przekazania majątku Szkoły Podstawowej w Jegławkach.
Do przedstawionej informacji nie było wniosków ani zapytań. Przewodniczący Rady Gminy zamknął pkt. 3 i przeszedł do realizacji pkt.4.

Ad. pkt. 4
Informacja Przewodniczącego Rady Gminy o działalności w okresie międzysesyjnym.

Przewodniczący Rady Gminy Aleksander Kamiński złożył informację o działalności w okresie międzysesyjnym:
• w cotygodniowych dyżurach poniedziałkowych przyjął jednego interesanta, mieszkańca Srokowa w sprawie nieruchomości mienia Agencji Nieruchomości Wojskowej – terenu przewidzianego pod zabudowę budynku Policji w Srokowie,
• brał udział w posiedzeniu Komisji Finansów i Rozwoju Gospodarczego oraz Komisji Edukacji i Spraw Społecznych,
• w dniu 12.06.2012 r. uczestniczył w Walnym Zebraniu Członków Związku Stowarzyszeń Na Rzecz Rozwoju Gmin Północnego Obszaru Wielkich Jezior Mazurskich (LGD-9). Głównym celem zebrania było zatwierdzenie Sprawozdania Finansowego i Merytorycznego za 2011 rok oraz omówienia spraw związanych z drugim naborem LGD (Lokalnej Grupy Działania) do realizacji LSR (Lokalnej Strategii Rozwoju),
• 28.06.2012 r. wspólnie z Panią Sekretarz uczestniczył w uroczystym apelu z okazji zakończenia nauki klasy VI w Szkole Podstawowej w Srokowie. Przekazano gratulacje oraz dyplom i nagrodę Prymus Inter Pares najlepszej absolwentce Klaudii Kłosiewicz za wysokie wyniki w nauce, wzorowe zachowanie oraz osiągnięcia w konkursach i olimpiadach,
• w dniu 29.06.2012r.wspólnie z Panią Skarbnik i Panią Czesławą Gwóźdź – przewodniczącą Związku Nauczycielstwa Polskiego w Srokowie uczestniczył w uroczystym apelu na zakończenie roku szkolnego w Szkole Podstawowej w Solance jak również zakończenia pracy tej szkoły w obecnej strukturze. Przekazano gratulacje, życzenia i pamiątkowe statuetki nauczycielom kończącym pracę i nauczycielom odchodzącym na emeryturę. Wręczono również dyplom i nagrodę pieniężną Prymus Inter Pares dla absolwentki Szkoły Podstawowej w Solance, uczennicy Angeliki Orłowskiej za wysokie wyniki w nauce, wzorowe zachowanie oraz osiągnięcia w konkursach i olimpiadach.
Do przedstawionej informacji nie było zapytań.
Przewodniczący Rady Gminy zamknął pkt. 4 i przeszedł do realizacji pkt. 5.

Ad. pkt. 5
Interpelacje i zapytania radnych.

Interpelacji lub zapytań radnych nie było.
Przewodniczący Rady Gminy zamknął pkt. 5 i przeszedł do realizacji pkt. 6.
Na sesję przybył radny Franciszek Szepietowski – stan rady 9 radnych.

Ad.pkt.6
Rozpatrzenie sprawozdania finansowego jednostki i sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Srokowo za 2011r.

Przewodniczący Rady Gminy Aleksander Kamiński poinformował, że do biura Rady Gminy zgodnie z terminami zawartymi w ustawie o finansach publicznych wpłynęły: sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy Srokowo za 2011r. i sprawozdania finansowe jednostki samorządu terytorialnego. Sprawozdania były analizowane na posiedzeniach poszczególnych komisji.
Następnie Wójt Gminy Franciszek Andruszkiewicz przedstawił sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy Srokowo za 2011r.
Dyskusja.
W ramach dyskusji:
Wiceprzewodniczący Rady Gminy Zenon Bachowski odczytał uchwałę Nr RIO.IV-0120-160)12 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Olsztynie z dnia 13 kwietnia 2012r. w sprawie wydania opinii o przedłożonym przez Wójta Gminy Srokowo sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2011r. Zał. nr 4 do protokołu.
Radna Lucyna Ładziak - Przewodnicząca Komisji Finansów i Rozwoju Gospodarczego odczytała opinię Komisji o sprawozdaniu finansowym jednostki i sprawozdaniu z wykonaniu budżetu Gminy za 2011r. Załącznik Nr 5 do protokołu.
Radny Bogusław Staruch – przewodniczący Komisji Rewizyjnej przedstawił opinię komisji z wykonania budżetu gminy Srokowo za 2011r.
Radny Franciszek Szepietowski w imieniu Komisji Edukacji i Spraw Społecznych pozytywnie zaopiniował wykonanie budżetu gminy Srokowo za 2011r.
Głosowanie - Rada Gminy w obecności 9 radnych – jednogłośnie ( 9 gł. „za”) przyjęła sprawozdanie finansowe i sprawozdanie z wykonania budżetu gminy Srokowo za 2011r. Załącznik Nr 6 do protokołu.
Przewodniczący Rady Gminy zamknął pkt. 6 i przystąpił do realizacji pkt.7.1 porządku obrad.

Ad.pkt.7
Podjęcie uchwał w sprawach:

7.1. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego i sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Srokowo za rok 2011.
Przewodniczący Rady Gminy Aleksander Kamiński odczytał uchwałę Nr XXI/107/12 z dnia 29.06.2012r. w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego i sprawozdania z wykonania budżetu gminy Srokowo za 2011r. Przewodniczący Rady Gminy przystąpił do przegłosowania uchwały.
Głosowanie - Rada Gminy w obecności 9 radnych – jednogłośnie ( 9 gł. „za”) podjęła uchwałę w sprawie „ Zatwierdzenia sprawozdania finansowego i sprawozdania z wykonania budżetu gminy Srokowo za 2011r.”. Załącznik Nr 7 do protokołu. Uchwała nr XXI/107/12 została podjęta.
Przewodniczący Rady Gminy zamknął pkt. 7.1. i zarządził przerwę w obradach.
Godz. 13:18 – Przewodniczący Rady Gminy wznowił obrady i przystąpił do realizacji pkt.7.2. porządku obrad.

7.2. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Srokowo z tytułu wykonania budżetu gminy Srokowo za rok 2011.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Bogusław Staruch odczytał wniosek do Rady Gminy o udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy Srokowo. Załącznik Nr 8 do protokołu. Przewodniczący Rady Gminy Aleksander Kamiński odczytał uchwałę Nr RIO.IV - 0121-254)12 z dnia 15.06.2012r.w sprawie wydania opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Srokowo z tytułu wykonania budżetu za 2011r. Załącznik Nr 9 do protokołu.
Dyskusja.
W ramach dyskusji:
Wiceprzewodniczący Rady Gminy Zenon Bachowski odczytał uchwałę Nr XXI/ 108/12 z dnia 29.06.2012r. w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Srokowo.
Głosowanie- Rada Gminy w obecności 9 radnych – jednogłośnie ( 9 gł. „za”) podjęła uchwałę w sprawie „Udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Srokowo”. Załącznik Nr 10 do protokołu. Uchwała nr XXI/108/12 została podjęta.
Przewodniczący Rady Gminy złożył gratulacje Wójtowi Gminy z tytułu otrzymania absolutorium.
Wójt Gminy Franciszek Andruszkiewicz serdecznie podziękował za taką ocenę pracy w minionym, trudnym 2011 roku oraz za uznanie wyrażone poprzez głosowanie.
Przewodniczący Rady Gminy zamknął pkt. 7.2. i przystąpił do realizacji pkt.7.3.

7.3. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Srokowo na lata 2012-2018.
Skarbnik Gminy Małgorzata Cwalina poinformowała, że zmiany w uchwale polegają na zmianie kwoty budżetu gminy ogółem, w związku ze zwiększeniem dochodów i wydatków w budżecie gminy oraz zwiększenia środków na remont elewacji Ratusza o kwotę 95 000 zł. Nie ulegają zmianie przedsięwzięcia i zadania ujęte w WPF.
Dyskusji brak.
Wiceprzewodniczący Rady Gminy Zenon Bachowski odczytał uchwałę Nr XXI/ 109/12 z dnia 29.06.2012r
Głosowanie- Rada Gminy w obecności 9 radnych – jednogłośnie (9 gł. ”za”) podjęła uchwałę w sprawie „ Zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Srokowo na lata 2012-2018”. Załącznik Nr 11 do protokołu. Uchwała nr XXI/109/12 została podjęta. Przewodniczący Rady Gminy zamknął pkt. 7.3. i przeszedł do realizacji pkt.7.4.

7.4. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy Srokowo na 2012r.
Skarbnik Gminy Małgorzata Cwalina przedstawiła projekt uchwały. Zwiększenie dochodów:
- decyzja Wojewody Warmińsko -Mazurskiego z dnia 20 czerwca 2012r na kwotę 3 400 zł
- środki na zadania zlecone gminy w dziale 852, pomoc społeczna - w rozdziale 85295 na zadanie „Wsparcie rodzin wychowujących dzieci”,
- decyzja Wojewody Warmińsko - Mazurskiego z dnia 13 czerwca 2012r na kwotę 36 440 zł środki na zadania własne gminy w dziale 852 Pomoc społeczna- w rozdziale 85214 - zasiłki okresowe, zwiększające środki na opłacenie składki z budżetu państwa na ubezpieczenie zdrowotne za osoby uprawnione o kwotę 3 876 zł oraz kwotę 11 152 zł z przeznaczeniem na realizację zasiłków stałych,
- przyznanego przez Wojewodę Warmińsko - Mazurskiego na podstawie dwóch decyzji odszkodowania za prawo własności nieruchomości przejętych z mocy prawa przez Województwo Warmińsko - Mazurskie na podstawie decyzji Wojewody o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej tj. drogi wojewódzkiej nr 650 na terenie Gminy Srokowo - dochody majątkowe - kwota 50 000 zł.
Zmniejszenie dochodów związanych ze zmniejszeniem dotacji celowych wynikało z:
- decyzji Wojewody Warmińsko -Mazurskiego z dnia 133 czerwca 2012r zmniejszającej dotacje na zadania zlecone gminie ustawami w dziale Pomoc społeczna, w rozdziale 85212 - świadczenia rodzinne o kwotę 51 468 zł. Wydatki – po stronie wydatków zostały przyjęte środki przyznane decyzjami Wojewody w opiece społecznej. Na wniosek dyrektora Szkoły Podstawowej w Srokowie zwiększone zostały środki na utrzymanie Szkoły Podstawowej w Srokowie ( energia, gaz w stołówce, materiały do remontu klas, zakup węgla, za usługę modernizacji w stołówce- -instalacja gazu, podróże służbowe). W administracji samorządowej dział 750, zwiększenie środków o kwotę 95 000 zł z przeznaczeniem na realizowaną inwestycję elewacja Ratusza, zwiększenie związane z decyzją konserwatora w trakcie realizowanej inwestycji. Skarbnik poinformowała, że inspektor nadzoru z ramienia konserwatora zabytków jest praktycznie raz w tygodniu i prace są wykonywane zgodnie z jego zaleceniami.
Godz. 13:47 – Przewodniczący Rady Gminy ogłasza przerwę w obradach spowodowaną zawiadomieniem o pożarze w budynku Nr 4 na Placu Rynkowym.
Godz. 14:25 – obrady wznowiono.
Dyskusji brak.
Przewodniczący Rady Gminy Aleksander Kamiński odczytał uchwałę Nr XXI/ 109/12 z dnia 29.06.2012r.
Głosowanie - Rada Gminy w obecności 9 radnych – jednogłośnie ( 9 gł. „za”) podjęła uchwałę w sprawie „ Zmian w budżecie gminy Srokowo na 2012r”. Załącznik Nr 12 do protokołu. Uchwała nr XXI/109/12 została podjęta.
Przewodniczący Rady Gminy zamknął pkt. 7.4. i przeszedł do realizacji pkt.8.
Ad. pkt 8
Informacja o stanie dróg w gminie Srokowo

Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że informacja była analizowana na posiedzeniach komisji.
Dyskusja.
Radny Bogusław Staruch wnioskował o możliwie szybką naprawę dróg powiatowych Srokowo - Kałki i Srokowo –Jankowice.
Wójt Gminy zobowiązał się do wystosowania pisma w tej sprawie do Starostwa Powiatowego na podstawie złożonego wniosku na dzisiejszej sesji. Na drogę Srokowo -Jankowice jest przygotowana dokumentacja na modernizację tej drogi, w związku z brakiem środków w tym roku nie będzie realizacji tego zadania.
Radny Józef Pawłusewicz wnioskował o położenie przepustu na drodze powiatowej w Jankowicach ( przy wjeździe do gosp. Pana Rabczuka).
Dalszej dyskusji brak.
Głosowanie - Rada Gminy w obecności 9 radnych - jednogłośnie ( 9 gł. „za”) przyjęła „Informację o stanie dróg” do akceptującej wiadomości. Załącznik nr 13 do protokołu.
Przewodniczący Rady Gminy zamknął pkt. 8 i przeszedł do realizacji pkt.9.

Ad. pkt. 9
Ocena stanu ochrony środowiska w gminie – gospodarka odpadami.

Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że informacja była analizowana na posiedzeniach komisji.
Dyskusja.
Wójt Gminy Franciszek Andruszkiewicz poinformował, że wykonawca zrezygnował z dalszego kontynuowania budowy Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych w Spytkowie, opuścił plac budowy, aktualnie trwa inwentaryzacja wykonanych prac. Został ogłoszony przetarg z rozstrzygnięciem na początek września, zostanie wyłoniony nowy wykonawca. To komplikuje termin zakończenia całej inwestycji jak również spodziewamy się wzrostu składki.
Radca prawny Ryszard Bielański poinformował, że Sejmik Województwa podjął uchwałę dotyczącą regionalizacji składowisk i Mażany nie zostały ujęte jako regionalne składowisko a jedynie Spytkowo w okolicach Giżycka. Gminy, które wystąpiły ze związku giżyckiego, a utworzyły związek kętrzyński (miasto Kętrzyn, gmina Kętrzyn, Reszel, Bisztynek, Barciany) musiałyby przystąpić do związku giżyckiego. W)g wyliczeń fachowców z uwagi na odległości, które są nawet ponad 100 km, cena za 1 tonę przyjętych odpadów w Spytkowie byłaby wyższa o około 100 zł niż w Mażanach. W związku z tym te gminy zaskarżyły uchwałę Sejmiku i zaczęły działać w kierunku zmiany tej uchwały. Ze strony związku giżyckiego zostało złożone zawiadomienie do Prokuratury przeciwko Wójtowi Gminy Kętrzyn, albowiem Wójt wydał decyzję o warunkach budowy i zagospodarowania na rozbudowę składowiska w Mażanach, co zdaniem skarżących stanowiło jawne naruszenie interesu społecznego. Prokurator umorzył postępowanie z braku cech przestępstwa, ale niestety postępowanie o umorzeniu zostało zaskarżone. Z jednej strony jest lobby kętrzyńskie wraz z okolicznymi gminami, z drugiej strony jest lobby giżyckie, a problem jest w tym, że budowa składowiska w Spytkowie była w większości finansowana ze środków unijnych z przeznaczeniem na obszar ponad 150 tys. mieszkańców, producentów odpadów. Rejon giżycki takiej ilości producentów nie daje, wręcz jest to połowa, a zatem wydatkowane środki unijne jakoby były zmarnowane. Trudno powiedzieć jak to będzie w przyszłości. Gminy kętrzyńskie jak twierdzą, działają w imieniu swoich mieszkańców, żeby odpady były taniej wywożone i składowane. Sprawa jest rozwojowa, bo uchwała jest zaskarżona do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.
Kierownik ZGKiM Stanisław Kachniarz stwierdził, że wypowiedź radcy nie jest obiektywna, przedstawił on bardziej stanowisko Kętrzyna. Kierownik wyjaśnił, że poprzedni krajowy plan gospodarki odpadami, a następnie wojewódzki powiat kętrzyński, oprócz gminy Barciany przypisał do Mazurskiego Międzygminnego Związku Gospodarki Odpadami, w którym jesteśmy. Kętrzyn wystąpił z tego Związku i zaczął tworzyć coś w ramach Barcji, były propozycje, żeby nasza gmina wystąpiła z Mazurskiego Związku i przystąpiła do Kętrzyna. Miasto Kętrzyn i gmina Kętrzyn sobie poradzą, nawet gdyby mieli wozić odpady 100 km, to prawie 40 tys. mieszkańców. Budowa ZUOK w Spytkowie pochłonie ok. 56 mln zł, z czego połowa będzie pochodziła ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, reszta to pożyczka z WBOŚ i wkład samorządów. Gdyby Kętrzyn pozostał w tym Związku to byłyby mniejsze składki, bo liczona jest od mieszkańca. Jeśli chodzi o ten poślizg w budowie Zakładu w Spytkowie to firma miała kłopoty finansowe, jest to bardzo duża firma, która miała straty na koniec 2011r., opierała się na podwykonawcach, którym zapłacono i nie ma poszkodowanych. 11 czerwca br. rozpoczęła się inwentaryzacja robót, następnie oszacowanie i 02 września będzie rozstrzygnięty przetarg. Być może się uda, że nie wzrosną koszty tej inwestycji, zakończenie prac planowane było na listopad, w grudniu rozruch a od stycznia 2013r. zakład miał ruszyć. Obecnie uruchomienie Zakładu w Spytkowie planuje się na czerwiec 2013r.
Dalszej dyskusji brak.
Głosowanie - Rada Gminy w obecności 9 radnych - jednogłośnie ( 9 gł. „za”) przyjęła informację na temat ”Ocena stanu ochrony środowiska w gminie – gospodarka odpadami” do akceptującej wiadomości. Załącznik nr 14 do protokołu.
Przewodniczący Rady Gminy zamknął pkt.9 i przeszedł do realizacji pkt.10.

Ad. pkt. 10
Ocena działalności gminy na rzecz ograniczenia bezrobocia i rozwiązywania problemów bezrobotnych.

Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że informacja była analizowana na posiedzeniach komisji.
Sekretarz Gminy Małgorzata Chociełowska poinformowała, że na dzień 31 marca 2012 r. w Gminie Srokowo liczba bezrobotnych wynosiła 480 osób (w tym kobiet 243) z tego z prawem do zasiłku 80 osób ( w tym 40 kobiet). W 2011 r. nie było zatrudnionych osób w ramach robót publicznych. W ramach prac interwencyjnych zatrudniono 18 osób. Na organizację w/w prac wydatkowano kwotę: 216 394 zł w tym środki: z Powiatowego Urzędu Pracy: 66 072,33 zł, Gminy:150 421,67 zł. Zatrudnieni pracownicy wykonywali prace: przy inwestycjach gminnych, remontach dróg gminnych (kopanie rowów, koszenie trawy, wycinanie krzewów, naprawa nawierzchni), porządkowe i melioracyjne. Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Srokowie wspólnie z Powiatowym Urzędem Pracy w Kętrzynie organizował spotkania dotyczące: szkoleń zawodowych: pisanie CV, listu motywacyjnego, omawianie zasad odbywania stażu, nabywanie umiejętności związanych z prezentacją swojej osoby u pracodawcy. Ponadto przez cały rok odbywały się spotkania indywidualne z bezrobotnymi, którzy interesowali się szkoleniami, ofertami pracy, stażami i organizacją prac społeczno użytecznych. W 2011r.dla 120 osób zorganizowano prace społeczno - użyteczne, na które wydatkowano środki: z Urzędu Pracy: 20 816 zł, Gminy:13 824 zł.
Dyskusji brak.
Głosowanie - Rada Gminy w obecności 9 radnych - jednogłośnie ( 9 gł. „za”) przyjęła informację na temat ”Ocena działalności gminy na rzecz ograniczenia bezrobocia i rozwiązywania problemów bezrobotnych” do akceptującej wiadomości. Załącznik nr 15 do protokołu.
Przewodniczący Rady Gminy zamknął pkt.10 i przeszedł do realizacji pkt.11.

Ad. pkt. 11
Odpowiedzi na zapytania i interpelacje radnych.

W pkt. 5 nie było interpelacji lub zapytań radnych.
Przewodniczący Rady Gminy zamknął pkt. 11 i przeszedł do realizacji pkt.12.

Ad. pkt. 12
Wolne wnioski, informacje, oświadczenia.

Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że:
- w dniu 19 lipca 2012r. odbędą się piąte Zawody Strzeleckie o Puchar Przechodni Komendanta Powiatowego Policji w Kętrzynie z okazji obchodów Święta Policji, zaproszenie do udziału w zawodach 3 osobowej drużyny z naszej gminy wystosował Komendant Powiatowy Policji,
- LGD9 informuje, że ruszyła III edycja konkursu „Estetyczna zagroda 2012r.”, celem konkursu jest promowanie tradycyjnego, wiejskiego, estetycznego obejścia gospodarskiego, zgłoszeń należy dokonywać do 6 lipca 2012r. na adres biura LGD9, 11-600 Węgorzewo, ul. Portowa 2)3,
- w dniu 9 lipca 2012r. w sali Ełckiego Centrum Kultury odbędzie się konferencja ”Trzy lata funduszu sołeckiego - co się udało, a co stanowi wyzwanie?” pod honorowym patronatem Ministra Administracji i Cyfryzacji,
- dyrektor Gimnazjum Nr 1 w Srokowie zaprosił radnych na podsumowanie projektu, które odbędzie się 30 czerwca 2012r.,
- Towarzystwo Miłośników Ziemi Kętrzyńskiej złożyło wniosek o podjęcie uchwały w sprawie wpisania jako pomniki przyrody do ewidencji Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Olsztynie zespołu czterech dębów szypułkowych znajdujących się na działce nr 49, obręb Chojnica, gm. Srokowo, jest to działka prywatna,
- Stowarzyszenie Rozwoju Sołectwa Siniec zwróciło się z prośbą o podjęcie uchwały w sprawie wpisania na listę pomników przyrody Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska drzewa znajdującego się na terenie zabytkowego cmentarza ewangelickiego ( działka nr 400, obręb Siniec, gmina Srokowo). Charakterystyka drzewa: gatunek Daglezja, potoczna nazwa „Ferdinand”, obwód powyżej 260cm, wysokość około 30m.
Radna Iwona Szkudlarek złożyła wniosek dotyczący boiska w Kosakowie, było wcześniej zgłoszenie o wykoszenie boiska, ale powstał tam podmok po przejściu kanalizacji i jak poszedł ciągnik powstały koleiny na pół metra. Trzeba tam przeprowadzić melioracje czy naprawienie dren. Dzieci z tego powodu nie mogą korzystać z boiska.
Sołtys wsi Siniec Renata Mendala wnioskowała o postawienie tablicy z nazwą miejscowości Kąty, brak informacji, oznakowania, że wjeżdża się do miejscowości Kąty. Ponadto nie otrzymała odpowiedzi na postawione wnioski na piśmie dotyczące budowy wiaty w Kątach i naprawy drogi do domu Pani Mendali. W Kątach brak jest tablicy ogłoszeń na informacje czy ogłoszenia, które obecnie wiesza się na drzewie.
Wójt Gminy Franciszek Andruszkiewicz udzielił odpowiedzi na postawione wnioski:
- boisko w Kosakowie, temat zostanie rozpoznamy, z czego powstał ten podmok, usterka zostanie usunięta,
- tablica miejscowości Kąty, zlecimy taką tablicę do wykonania i po wykonaniu zamontujemy przy miejscowości Kąty,
- tablice ogłoszeń były w każdym sołectwie, ale jeśli nie ma w Kątach to sprawa zostanie rozważona i pozytywnie załatwiona,
- droga do domu P. Mendali - po niedzieli będzie podsypana,
- wiata w Kątach przez wakacje zostanie wykonana, ten temat jest w realizacji.
Przewodniczący Rady Gminy zamknął pkt. 12 i przeszedł do realizacji pkt.13.

Ad. pkt. 13
Przyjęcie protokołu z sesji Nr XX z dnia 30.05.2012r.

Przewodniczący Rady Gminy Aleksander Kamiński poinformował, że protokół z sesji z dnia 30.05.2012r. był do wglądu w biurze Rady Gminy oraz był wyłożony na pół godziny przed sesją na sali obrad. Stwierdził, iż zapoznał się z protokołem, odzwierciedla on wiernie przebieg sesji.
W chwili zarządzenia głosowania na sali obrad obecnych było 9 radnych.
Protokół z sesji Nr XX z dnia 30.05.2012r. został przyjęty jednogłośnie ( 9 gł. „za”), bez uwag.
Przewodniczący Rady Gminy zamknął pkt.13 i przeszedł do realizacji pkt.14.

Ad. pkt. 14
Zakończenie XXI sesji Rady Gminy Srokowo.

Przewodniczący Rady Gminy Aleksander Kamiński wobec wyczerpania porządku obrad o godz. 15:10 zamknął obrady XXI zwyczajnej sesji Rady Gminy Srokowo.
Zgodnie z § 45 ust.2 Statutu Gminy Srokowo przebieg sesji został zarejestrowany a zapis skopiowany na dysk komputera, gdzie jest przechowywany do czasu przyjęcia protokołu przez radę.
Protokół obejmuje 15 załączników:
Zał. Nr 1 - 6, 8, 13 -15 - biuro Rady Gminy
Zał. Nr 7, 9 -12 - http) bip. warmia. mazury.pl/ Srokowo gmina wiejska/akty/14/typ.

Przewodniczący Rady Gminy Aleksander Kamiński
Protokół sporządziła: T. Gryczka - inspektor

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Srokowo
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Mariusz Daćko
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2012-08-02
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Teresa Gryczka
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2012-08-02 08:37:19
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Mariusz Daćko
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2012-08-02 09:18:13
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Mariusz Daćko
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2016-02-10 12:16:35
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
701 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony